Stærekasser all over the place.
Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 04-08-10 18:34

Fartkameraer har været så stor en succes, at hele landet skal plastres
til med dem.

Det har jeg lige set i Nyhederne, men fanneme om jeg kan finde et
skide link til sagen.

Nå, men det kan jo tænkes, at navigatorer med advarsler for den slags
får et opsving.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 04-08-10 18:39

> Fartkameraer har været så stor en succes, at hele landet skal plastres
> til med dem.

Jeg glæder mig til vi får en lokal

Troels

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 04-08-10 18:46

"Troels [around 9000]" skriver:

> Jeg glæder mig til vi får en lokal

En?

På 40 km/t strækningen gennem byen er der fint plads til en 6-8
stykker.

Klaus

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 04-08-10 19:00

> En?
>
> På 40 km/t strækningen gennem byen er der fint plads til en 6-8
> stykker.

Så bliver det en 6-8 stykker den lokale skal trække op. Jeg ville sgu gerne
se hvad sådan en består af.

Troels

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 04-08-10 19:14

On Wed, 4 Aug 2010 20:00:09 +0200, "Troels [around 9000]"
<denne.fjern@computer.dk> wrote:

>Så bliver det en 6-8 stykker den lokale skal trække op. Jeg ville sgu gerne
>se hvad sådan en består af.

>--

Ca. det samme som der er indeni en fotovogn, men stærekassen bliver
som regel stående på samme sted.

Dem som får dynamitkuren er ikke incl. i min sidste påstand. .o)))

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 04-08-10 19:31

> Dem som får dynamitkuren er ikke incl. i min sidste påstand. .o)))

Eller Patrol-med-wire-kuren

Troels

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 04-08-10 22:53

folmer@rasmussen.dk skrev:

> Ca. det samme som der er indeni en fotovogn, men stærekassen bliver
> som regel stående på samme sted.
>
> Dem som får dynamitkuren er ikke incl. i min sidste påstand. .o)))

Sig: "Bildæk med benzin i!"

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 04-08-10 19:11

On Wed, 04 Aug 2010 19:46:25 +0200, "Klaus D. Mikkelsen"
<er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

>"Troels [around 9000]" skriver:

>En?
>
>På 40 km/t strækningen gennem byen er der fint plads til en 6-8
>stykker.

Nårh, de skal nok ikke køre for hurtigt på din vej, hva'? )

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 04-08-10 19:19

folmer@rasmussen.dk skriver:

> Nårh, de skal nok ikke køre for hurtigt på din vej, hva'? )

Som alle andre steder - jo, det må de gerne, bare de passer på og
betaler når de blever taget.

Men vil man ikke forsøge at opretholde en 40 km/t begrænsning som
stort set alle skider på, kan man lige så godt give hastigheden
fri.......

Klaus

Fra : Kent Friis

Dato : 04-08-10 19:29

Den Wed, 04 Aug 2010 19:34:18 +0200 skrev folmer@rasmussen.dk:
> Fartkameraer har været så stor en succes, at hele landet skal plastres
> til med dem.

Success som at folk har sat farten ned, så man ikke længere har brug
for dem, eller success som at man endelig har fundet ud af hvordan
man dækker underskuddet på statsbudgettet?

Nå, vi får se, hvis målet er at få folk til at sætte farten ned, bliver
det med skilte som i Norge. Hvis derimod målet er penge i kassen, bliver
det helt sikkert uden skilte.

Mvh
Kent
--
"The Brothers are History"

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 05-08-10 08:32

"Kent Friis" <nospam@nospam.invalid> skrev i meddelelsen

> Success som at folk har sat farten ned, så man ikke længere har brug
> for dem, eller success som at man endelig har fundet ud af hvordan
> man dækker underskuddet på statsbudgettet?

Der var ikke snak om hvor mange menneskeliv der var reddet i tv-indslaget.
Men der var mere end antydninger om at de var pekuniært indbringende.

--
Per

Fra : alexbo

Dato : 05-08-10 09:09

"Per Henneberg Kristensen" skrev

> Der var ikke snak om hvor mange menneskeliv der var reddet i tv-indslaget.
> Men der var mere end antydninger om at de var pekuniært indbringende.

Ja, jeg tror vi alle meget hellere så at der i stedet for de indbringende
bøder klippes i kortet, et klip for hver 10% overskridelse af hastigheden.
Så undgår vi at myndighederne sætter stærekasserne op for at skaffe penge,
og vi får alligevel den ønskede trafikale effekt.

Jeg synens rent faktisk at alle færdselsbøder skal erstattes af klip, det er
retfærdigt for alle, ingen kan bare betale sig for at ødelægge trafikrytmen.
Alle dem der ikke gider ordne deres lys kan ikke længere nøjes med en lille
bøde, næh et klip i kortet så skal man nok lære at skifte pære.

mvh
Alex Christensen

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 05-08-10 11:12

> [...]
> Så undgår vi at myndighederne sætter stærekasserne op for at skaffe penge,
> og vi får alligevel den ønskede trafikale effekt.

Det er jo egentlig underligt hvor lavt hastighedsoverskridelser takseres i
f.eks. Tyskland - op til 20 km/t giver en bøde på maks 35 Euro i Tyskland -
bevæger man sig på den anden side af over 31 km/t i bebygget område og 41
km/t udenfor, så er der dømt kørselsforbud.

http://bussgeld.de/tempo.html

For min skyld ingen alam.

--
Per

Fra : oz3bto

Dato : 07-08-10 18:55

"Per Henneberg Kristensen" <phkfjern@klikpost.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> --
> Per
> Sælges: Arkivskabe i forskellige farver og størrelser fra 400,- kr.

Og bland så lige lidt norske regler ind i f.x. bøde størrelse og straffen
.... Huker ikke lige hvor mange % over men der skulle ikke så vanvittig
meget til før at det kostede 30 dage i spjældet

10km/t for stærkt på landevej koster iøvrigt 1600Nkr

Fra : Kent Friis

Dato : 07-08-10 18:58

Den Sat, 7 Aug 2010 19:55:17 +0200 skrev oz3bto:

> [...]
> meget til før at det kostede 30 dage i spjældet
>
> 10km/t for stærkt på landevej koster iøvrigt 1600Nkr

Hvordan er det, det er stort set samme pris som en stor pølsemix?

Mvh
Kent
--
"The Brothers are History"

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 05-08-10 06:54

On 5 Aug., 10:08, "alexbo" <ale...@email.dk> wrote:
> [...]
> Alle dem der ikke gider ordne deres lys kan ikke længere nøjes med en lille
> bøde, næh et klip i kortet så skal man nok lære at skifte pære.

Enig.
Ordningen bør laves så man har fx. 10 klip.
Nogle af sanktionerne kan så være:
Et klip pr. 10 % overskridelse, et klip for mobilsnak, et klip for lys
etc.
Mere end et klip for at køre over for rødt og sikkert andre.
"Holdbarhed" på klip 3 år.
Nye billister kun 5 klip.

--
Christian

Fra : alexbo

Dato : 05-08-10 14:06

"Christian B. Andresen" skrev

>Enig.
>Ordningen bør laves så man har fx. 10 klip.

Og jeg er fuldstændig enig, i en tidligere tråd med den sædvanlige
pengemaskinejammer, skrev jeg et svar til dette med pengemaskine.

> Det er en pengemaskine.

Næh, klippene giver ikke penge, hvis man havde indført bøder i norske
størrelser kunne man måske påstå at det var en pengemaskine.

Men klippene er netop indført i stedet for større bøder,
der er en pengesparemaskine.

Det var måske en ide, med klip for stort set alt, og så en kørekortgrænse på
måske 10 klip.
Når en varevogn parkerer midt i trafikken for at læsse af, så koster det et
klip.
1 klip for hver påbegyndt 10% overskridelse af fartgrænser.
1 klip for forkert lygteføring
1 klip for at lege politibetjent
1 klip for hver 1/10 promille over 0,2
1 klip for det hele.
Tyskland har et eller andet der ligner, jeg ved ikke helt hvordan de tyske
regler er skruet sammen, men det er der nok nogen der gør.

mvh
Alex Christensen

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 05-08-10 14:23

alexbo formulerede spørgsmålet:

> Tyskland har et eller andet der ligner, jeg ved ikke helt hvordan de tyske
> regler er skruet sammen, men det er der nok nogen der gør.

"Punkte in Flensburg" / points i Flensborg; her deres hp i Googles
oversættelse:

http://kortlink.dk/7zcu

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Kent Friis

Dato : 05-08-10 16:57

Den Thu, 5 Aug 2010 15:05:38 +0200 skrev alexbo:

> [...]
>
> Næh, klippene giver ikke penge, hvis man havde indført bøder i norske
> størrelser kunne man måske påstå at det var en pengemaskine.

Systemet er lavet så der kun er to muligheder - bøde eller orienterende
køreprøve (ok, tre - kørselforbud / ubetinget frakendelse i ekstreme
tilfælde).

I Tyskland kan man få kørselforbud i en måned - det vil jeg vove at påstå
man lærer noget af, og bortset fra en lille bøde (latterlig lille efter
danske forhold), giver det ikke noget i kassen.

Herhjemme, er bøden penge direkte i statskassen. Den orienterende
køreprøve koster diverse stempelafgifter, moms, løn til den prøvesagkyndige,
løn til kørelærer, som begge betaler skat, osv. Og bagefter kan folk
køre videre. Masser af penge i statskassen.

Min chef der bor i Tyskland skal aflevere kørekortet i en måned. Det er
han da noget i panik over, selvom han påstår han løb 10-20 km den anden
dag, så han kunne sagtens cykle de 8-10 km han har på arbejde. Herhjemme
ville samme 40% overskridelse have givet et enkelt klip, som kun ville
betyde noget hvis han blev stoppet to gange mere indenfor tre år.

Mvh
Kent
--
"The Brothers are History"

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 05-08-10 06:58

On 5 Aug., 12:12, "Per Henneberg Kristensen" <phkfj...@klikpost.dk>
wrote:

> [...]
> bevæger man sig på den anden side af over 31 km/t i bebygget område og 41
> km/t udenfor, så er der dømt kørselsforbud.

Hele deres bødekatalog ser IMO meget fornuftigt ud, for min skyld
kunne vi i DK godt adoptere det stort set uden ændringer.

--
Christian

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 06-08-10 00:58

On 5 Aug., 17:57, Kent Friis <nos...@nospam.invalid> wrote:
> [...]
> ville samme 40% overskridelse have givet et enkelt klip, som kun ville
> betyde noget hvis han blev stoppet to gange mere indenfor tre år.

Det lyder som om man skulle høre nogle af de trafikpolitiske ordfører
om hvad de synes om sådan en ordning som de har i Tyskland.

--
Christian

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 06-08-10 01:00

On 5 Aug., 15:05, "alexbo" <ale...@email.dk> wrote:
> "Christian B. Andresen"  skrev

> Og jeg er fuldstændig enig, i en tidligere tråd med den sædvanlige
> pengemaskinejammer, skrev jeg et svar til dette med pengemaskine.

Jeg ved ikke havd der er sket med din citering, jeg har aldrig skrevet
det er en pengemaskine.

--
Christian

Fra : alexbo

Dato : 06-08-10 08:42

"Christian B. Andresen" skrev i

>Jeg ved ikke havd der er sket med din citering, jeg har aldrig skrevet
>det er en pengemaskine.

Nej, det var nok lidt kluntet skrevet.
Jeg har tidligere skrevet et indlæg som svar på et pengemaskineindlæg, det
var det jeg citerede, incl. ">det er en pengemaskine"

mvh
Alex Christensen

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 06-08-10 02:49

On 6 Aug., 09:41, "alexbo" <ale...@email.dk> wrote:
> "Christian B. Andresen"  skrev i

> Nej, det var nok lidt kluntet skrevet.
> Jeg har tidligere skrevet et indlæg som svar på et pengemaskineindlæg, det
> var det jeg citerede, incl. ">det er en pengemaskine"

OK

--
Christian

Fra : .J.S...

Dato : 04-08-10 20:17

<folmer@rasmussen.dk> wrote in message
> Fartkameraer har været så stor en succes, at hele landet skal plastres
> til med dem.

Læste at de hinsidan har indkasseret over 600mill kr (svenske pappenge
forståes) på det !

Når først det bliver noget de budgeterer med så skal de jo nok placeres hvor
det giver kroner frem for på sorte pletter.

> Det har jeg lige set i Nyhederne, men fanneme om jeg kan finde et
> skide link til sagen.
>
> Nå, men det kan jo tænkes, at navigatorer med advarsler for den slags
> får et opsving.

Det må kunne kobles sammen med fartpiloten..

mvh/JS

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 04-08-10 22:52

folmer@rasmussen.dk har bragt dette til verden:
> [...]
> skide link til sagen.
>
> Nå, men det kan jo tænkes, at navigatorer med advarsler for den slags

Nu ka det jo højest ha akademisk interesse for folk i vores alder!?

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Preben R. Sørensen

Dato : 04-08-10 23:01

Glæder mig til at se alle kommende varianter af ødelæggelsesmetoder, blot de
foregår på opstillingssteder med karakter af skatteopkrævning.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : oz3bto

Dato : 07-08-10 18:49

<folmer@rasmussen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> skide link til sagen.
>
> Nå, men det kan jo tænkes, at navigatorer med advarsler for den slags

Man lære hurtig hvor de er

Heroppe i Norge er der jo temlig mange af dem og man lære ski ret hurtig
hvor de sidder og de kan sidde tæt efter hinanden f.x. 11 styk på 17km
elller i lærdals tunnelen 4 styk på 26km tunnel

Det sjove heroppe er dog at der ikke altid sidder et cam i kassen .. Gør der
vist i de danske

Fra : -

Dato : 08-08-10 23:01

Den 07-08-2010 19:49, oz3bto skrev:
> (i Norge:)
> Det sjove heroppe er dog at der ikke altid sidder et cam i kassen .. Gør der
> vist i de danske

Ellers er de jo ikke noget bevendt som pengemaskiner!

/Claus