Carsale køge snyder
Fra : kf@norrealslev-it.dk

Dato : 04-08-10 03:07

Carsale går under navnet Reedorf biler og Carsale autosalon

Jeg har været så uheldig at jeg har haft købt min bil hos Carsale
Køge.

Da jeg købte bilen gik køleren på bilen samt at bremserne var blevet
slidt efter 1 måneds brug.

Det fik mig til at reklamere over bilen til sælgeren. Jeg fik skiftet
køleren, men bremserne var ikke deres problem, Carsale mente det var
slidtage og ikke hørte under Reklamation.

3 måneder efterkøbt, gjorte jeg opmærksom på at jeg kunne høre mislyde
på bilen når den stod i tomgang, men desværre lyttet jeg for meget til
Carsale.

De fik den ind dagen efter for at undersøge om de kunne høre noget, og
dagen efter fik jeg bilen igen og fik at vide at det var meget normalt
med Diesel motorer.

Da der så var gået 7 måneder efterkøbt fik jeg bilen på værksted hos
Peugeot, og mistanken om mislyd i motorrummet blev bekræftet.

Det var koblingen samt lejerne det var galt med. (Pris 10.000 kr)

Jeg besluttede derefter inden jeg fik lavet bilen hos Peugeot at
fortælle hvad jeg havde fået at vide.

Carsale ville ikke lave bilen indenfor Reklamations retten.

Efter 6 måneder kan kunden kræve og få bilen lavet hvis bilen laver
tydelige mislyde samt åbenlyse fejl inden for 2år osv.

Jeg kunne have valgt og tage kampen op med rettens gang, men hvad
nytter det når vores retssystem ikke er lavet til det.

Har du haft en lignende oplevelse, så er du velkommen til at kommenter
mit indlæg.

Fra : alexbo

Dato : 04-08-10 10:51

<kf@norrealslev-it.dk> skrev

>Jeg har været så uheldig at jeg har haft købt min bil hos Carsale Køge.

Ja måske eller også er dine forventninger for høje, vi ved det ikke.
Intet har du skrevet der giver mulighed for at bedømme om bilen er i ringere
stand end hvad man kan forvente.
Intet om alder, km.tal. eller pris.
Det vi ved er at du forventer en fejlfri bil i to år, det kan også være
nogenlunde rigtigt hvis du har købt en 1½ gammel bil, men har du købt en
10år gammel spand må du forvente samme fejl som alle andre med 10 år gamle
biler.

Måske snyder Carsale måske er du en sviner, jeg ved det ikke, så nu har jeg
sat stillingen lige.

mvh
Alex Christensen

Fra : kf@norrealslev-it.dk

Dato : 04-08-10 06:28

On 4 Aug., 11:51, "alexbo" <ale...@email.dk> wrote:
> [...]
> biler.
>
> Måske snyder Carsale måske er du en sviner, jeg ved det ikke, så nu har jeg

Det er op til folk hvad de læser, men jeg har fået min erfaring med
Carsale og den erfaring deler jeg gerne med andre.
Om jeg er en sviner?, tja....... Jeg er ærlig og det er jeg også glad
for at andre også er, for jeg er ikke den eneste der har haft en grim
oplevelse.
Prøv at Google "Carsale køge", (puha siger jeg bare).
Der er også andre her i dk.fritid.bil i 2008 bla. som har haft en grim
erfaring.
Uanset om de er 10 år gamle eller ej så er der vise regler der skal
overholdes!

Stillingen er bestemt ikke lige, for den er jeg ikke med i. Jeg
stopper ikke med at dele min erfaring før Carsale/Reedorf biler/
Carsale autosalon lukker.

Min bil er fra 2005/12md. Peugeot 307 HDI 1,6 Koksmetal den gang havde
den kørt 107.000km.

Mit faste Peugeot værksted bakker gerne op med håndfaste beviser, hvis
jeg ville køre sagen videre.

Var der andet du var itvivl om?

Fra : alexbo

Dato : 04-08-10 14:09

<kf@norrealslev-it.dk> skrev

>Var der andet du var itvivl om?

Nej jeg er ikke længere i tvivl.

mvh
Alex Christensen

Fra : Brian Vestergaard

Dato : 04-08-10 14:31

alexbo kom med denne ide:
> <kf@norrealslev-it.dk> skrev

> Nej jeg er ikke længere i tvivl.

Hehe... er der lidt ironi her, eller hvad blev din konklusion ?

--
Venligst / regards
Brian Vestergaard (2620)

Fra : alexbo

Dato : 04-08-10 14:47

"Brian Vestergaard" skrev

> Hehe... er der lidt ironi her, eller hvad blev din konklusion ?

Jeg tror du har gættet det, ellers fortæller emnelinien hvad jeg mener.
Det er typisk for svinere at præcise oplysninger skal hives ud af dem, og så
kommer der alt muligt andet væltende, gamle sager, tilfældige rygter som
ikke har en skid med det aktuelle at gøre.
Det handler mere om at rakke Carsale ned, end at få vurderet deres opførsel
i en helt konkret sag.

Næste gang der er nogen der vil brokke sig over Carsale, kan de henvise til
denne tråd, se selv de er nogle dumme svin det står i bilgruppen.

mvh
Alex Christensen

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 04-08-10 19:45

> Næste gang der er nogen der vil brokke sig over Carsale, kan de henvise
> til denne tråd, se selv de er nogle dumme svin det står i bilgruppen.

Der står lidt på nettet vedr. andre, der har trådt i spinaten. Desuden er
firmaet gået konkurs een gang...

Fra : Matthias H. Matthies~

Dato : 04-08-10 15:18

> [...]
> den kørt 107.000km.
>
> Mit faste Peugeot værksted bakker gerne op med håndfaste beviser, hvis

Hvorfor undersøgte du ikke forhandlerens omdømme før du købte?
Uanset hvem der bør dække dine "skader", så synes jeg ikke du har lavet
dit forarbejde godt nok og har derved bragt dig selv i en uheldig handel.
Hilsen Matthias

Fra : TGJ

Dato : 08-08-10 06:46

"Matthias H. Matthiessen" <matthiessen@dioder.dk> skrev i meddelelsen
> Hvorfor undersøgte du ikke forhandlerens omdømme før du købte?
> Uanset hvem der bør dække dine "skader", så synes jeg ikke du har lavet
> dit forarbejde godt nok og har derved bragt dig selv i en uheldig handel.

Enig.

Jeg har ikke erfaringen til at udtale mig omkring dit problem, men
jeg søger selv for, såvidt det er muligt, at checke nettet før jeg køber
større ting ( thank God for smartphones).

/Thomas

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 04-08-10 17:48

> Var der andet du var itvivl om?

Meget. 10.000 for at skifte noget der, som du beskriver det, lyder som et
defekt udrykkerleje, er direkte forrykt.

Troels

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 04-08-10 18:10

Den 04-08-2010 18:47, Troels [around 9000] skrev:

> Meget. 10.000 for at skifte noget der, som du beskriver det, lyder som
> et defekt udrykkerleje, er direkte forrykt.

Nej da. Det er billigt. De første 4.000 er nok for a skifte koblingen.
Altså dele og arbejdsløn. Nu står der lejer, altså flertal. Så må det
enten være hovedlejer eller plejlstangslejer. Eller alle lejer i
gearkassen. Og så er det forbavsende billigt.

--
MVH
Ib Jakobsen

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 04-08-10 18:29

> [...]
> enten være hovedlejer eller plejlstangslejer. Eller alle lejer i
> gearkassen. Og så er det forbavsende billigt.

Lejer i gearkassen efter så få km, næppe... Udrykkerleje, meget sandsynligt.
Der behøver de ikke skifte koblingen.

Troels

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 04-08-10 19:15

Den 04-08-2010 19:29, Troels [around 9000] skrev:

> Lejer i gearkassen efter så få km, næppe...

Men ikke umuligt.

Udrykkerleje, meget
> sandsynligt. Der behøver de ikke skifte koblingen.

Det ville da være tåbeligt ikke at skifte nav og trykfod, når man har
gravet sig derind. Ellers bliver kunden da bare mere sur når han skal
betale x antal tusinde nogle måneder senere. Når koblingen glider.

--
MVH
Ib Jakobsen

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 04-08-10 19:30

> Det ville da være tåbeligt ikke at skifte nav og trykfod, når man har
> gravet sig derind. Ellers bliver kunden da bare mere sur når han skal
> betale x antal tusinde nogle måneder senere. Når koblingen glider.

Hvorfor rev de ikke også bundfadet af og skiftede plejllejer? Hvorfor
skiftede de ikke også tandrem? Gearskiftebøsninger? Sådan kan man jo blive
ved og ved, og de skal da bestemt ikke skifte det uden kundens accept, og
har han givet den skal han ikke brokke sig over de 10.000.

koblingsskift er iøvrigt normeret til 5 timer og 18 minutter, så dén del er
arbejdsløn. Det giver 3120 kr. + moms, dælme en pebret kobling så..

Troels

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 04-08-10 20:49

Den 04-08-2010 20:29, Troels [around 9000] skrev:

> [...]
> blive ved og ved, og de skal da bestemt ikke skifte det uden kundens
> accept, og har han givet den skal han ikke brokke sig over de 10.000.

Nu vrøvler du. Vi snakker om du ikke mener det er nødvendigt at skifte
koblingen når de er inde for at skifteleje?. Og nedenunder her nævner du
at det tager over 5 timer. Og så mener du ikke der værd ofre de 12-1.500
kr nav og trykfod koster?.

> koblingsskift er iøvrigt normeret til 5 timer og 18 minutter, så dén del
> er arbejdsløn. Det giver 3120 kr. + moms, dælme en pebret kobling så..

Det er tider som Tolerance/Autodata angiver ud fra fabriksoplysninger.
De skal så ganges med faktor 1,4-2,0. Så ud fra det er det ikke nogen
"bare lige" reparation. Har spørgeren nævnt nogen timepris på værkstedet?.

--
MVH
Ib Jakobsen

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 04-08-10 20:59

> [...]
> koblingen når de er inde for at skifteleje?. Og nedenunder her nævner du
> at det tager over 5 timer. Og så mener du ikke der værd ofre de 12-1.500

Det kan jo ikke gøre det, hvis du ser hvor langt der er fra timepris og til
totalpris, selvom du medregner faktor 2.0. Det nytter ikke noget at kunden
klager, hvis han selv siger ja til mere end hvad der er defekt!

> Det er tider som Tolerance/Autodata angiver ud fra fabriksoplysninger. De
> skal så ganges med faktor 1,4-2,0. Så ud fra det er det ikke nogen "bare
> lige" reparation. Har spørgeren nævnt nogen timepris på værkstedet?.

Det er den tid mekanikeren får penge for.

Troels

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 04-08-10 21:07

Den 04-08-2010 21:59, Troels [around 9000] skrev:

> Det kan jo ikke gøre det, hvis du ser hvor langt der er fra timepris og
> til totalpris, selvom du medregner faktor 2.0. Det nytter ikke noget at
> kunden klager, hvis han selv siger ja til mere end hvad der er defekt!

Jeg kan altså ikke finde hoved og hale i det du skriver. Timepris?. Hvor
har du den fra?. Og ganger vi din "pris" med to og lægger moms til plus
reservedele så har vi vist rundet de kr. 10.000.

> Det er den tid mekanikeren får penge for.

Værkstedet eller svenden?. Hvor har du det fra?.

--
MVH
Ib Jakobsen

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 04-08-10 21:11

> Værkstedet eller svenden?. Hvor har du det fra?.

Siger du værkstedet fakturerer for flere timer end der er brugt?

Du undlod at kommentere det med udskiftning af andet end det defekte...

Troels

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 04-08-10 21:25

Den 04-08-2010 22:11, Troels [around 9000] skrev:

> Siger du værkstedet fakturerer for flere timer end der er brugt?

Nej da. Hvor har du det fra?.

> Du undlod at kommentere det med udskiftning af andet end det defekte...

Det med skift af hovedlejer osv?. Ja, det gjorde jeg for det var vist
skrevet lidt som en provokation. Selvfølgelig skal der ikke skiftes
noget der ikke er defekt. Men i den virkelige verden vurderer man om
tingene kan svare sig. Skal man bruge f.eks 5-7 timer på en udskiftning
af et udrykkerleje, så vurderer man lige restlevetiden for andre
komponenter, så som nav og trykfod. Og argumenterne skal være rigtigt
gode for ikke skifte dem samtidig. Faktisk skal kunden selv bede om ikke
får det skiftet. Værkstedet ved godt hvem der skal betale en "ommer"
hvis koblingen fiser af inden for et år.

--
MVH
Ib Jakobsen

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 04-08-10 21:32

> [...]
> dem samtidig. Faktisk skal kunden selv bede om ikke får det skiftet.
> Værkstedet ved godt hvem der skal betale en "ommer" hvis koblingen fiser

Det skal kunden da. Kobling er en ikke-uvæsentlig merudgift som værkstedet
SKAL (juridisk) have kundens accept på, medmindre kunden bare har bedt
værkstedet lave "alt". Hvis det blot var udrykkerlejet er koblingen altså
"luksus", og bør ikke iberegnes den "kæmpe" regning kunden står med, fordi
CarSale solgte kunden en "defekt" bil.

Troels

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 04-08-10 21:44

Den 04-08-2010 22:32, Troels [around 9000] skrev:

> Det skal kunden da.

Du snakker. Når koblingen fiser efter nogle måneder, så vender han opad
og siger det har han ikke forstand på. Og hvem tror du der bliver den
lille når møllem med FDM og retten kører?. Det gør værkstedet.

> Kobling er en ikke-uvæsentlig merudgift som
> værkstedet SKAL (juridisk) have kundens accept på, medmindre kunden bare
> har bedt værkstedet lave "alt".

Uha. Nu kører du jurasprog igen. Kan du komme en afgørelse?.

> Hvis det blot var udrykkerlejet er
> koblingen altså "luksus",

Det e rder så delte meninger om. Jeg har stået i situationen masser af
gange. Og jeg er ikke i tvivl. Også selv om jeg ikke havde nogen
økonomisk gevist ud af det. Tværtimod. Noget andet er det når man ligger
hjemme i perlegruset og selv skal betale.

> og bør ikke iberegnes den "kæmpe" regning
> kunden står med,

Hvem skal så betale den?.

> fordi CarSale solgte kunden en "defekt" bil.

Det er der så delte meninger om de gjorde. Giv mig hvilken som helst
bil. Så skal jeg ødelægge koblingen inden du kan nå at blinke med
øjnene. Det er altid en svær sag at afgøre.

--
MVH
Ib Jakobsen

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 04-08-10 22:06

"Ib Jakobsen" <senator@post.tele.dk> skrev i meddelelsen
> Den 04-08-2010 22:32, Troels [around 9000] skrev:

Jeg korter den af og siger, at diskussionen fra min side stopper her.

Min holdning er til værkstedet: Det lyder som defekt udrykkerleje, og har
det været dét, er koblingen luksus at skifte (eller ihvertfald ikke Carsales
problem). Man skifter jo heller ikke tændrør "bare fordi man har
motorhjelmen åben".

Min holdning til "vis mig en afgørelse": Den er god at trække frem i håb jeg
intet kan finde, hvilket du også ved er svært. Almindelig fornuft byder dog
udfaldet af sagen.

Min holdning til "værkstedet hænger på den i tilfælde af": Nej, gang på gang
slipper værkstederne udenom, da de er de faglige, og derfor dem med det
tungeste ord i en sag. Min svigerinde har fået afvist en sag om en defekt
kølerslange, hvor termostatHUSET pludselig skulle skiftes, hvilket lugter
UTROLIGT langt af en lidt for ivrig mekaniker. Bilen er 6 år gammel, og
deres årsag var "termostathuset trængte, det er jo en sliddel". Altså:
Værksteder slipper afsted med meget, og tror bestemt også de gør med
koblingen. Der kan ingen defekt konstateres = koblingen fungerer.

Troels

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 04-08-10 22:30

Den 04-08-2010 23:05, Troels [around 9000] skrev:
> "Ib Jakobsen" <senator@post.tele.dk> skrev i meddelelsen
>
> Jeg korter den af og siger, at diskussionen fra min side stopper her.

Ja det må vi heller. Men jeg vil tage mig lov til at kommentere det du
skriver.

> [...]
> har det været dét, er koblingen luksus at skifte (eller ihvertfald ikke
> Carsales problem). Man skifter jo heller ikke tændrør "bare fordi man

Her kommer din mening og min mening op at tottes. Du er så vidt jeg
husker en ung mand, og ikke uddannet mekaniker. Et koblingssæt koster i
følge Mekonomen kr.1.900. En del af det er prisen for lejet.

Og det kan da aldrig blive Carsales problem. Hvorfor mener du lige
pludselig det. Det med hjelm og tændrør er noget vås, så det overser jeg.

> Min holdning til "vis mig en afgørelse": Den er god at trække frem i håb
> jeg intet kan finde, hvilket du også ved er svært. Almindelig fornuft
> byder dog udfaldet af sagen.

Ja, for du troede jeg ville lægge mig på ryggen og tro at du havde smidt
trumfen på bordet. Den med sund fornuft mener jeg nok at besidde. Det
har trods alt været en del af min hverdag i over 25 år.

> Min holdning til "værkstedet hænger på den i tilfælde af": Nej, gang på
> gang slipper værkstederne udenom, da de er de faglige, og derfor dem med
> det tungeste ord i en sag.

Ja, og nu modsiger du dig selv. Det er præcis derfor de skifter hele
koblingen og ikke kun dele af den. For de må være "de kloge". Og vil
formentlig komme til at høre for hvorfor de ikke skiftede resten af
koblingen.

> [...]
> år gammel, og deres årsag var "termostathuset trængte, det er jo en
> sliddel". Altså: Værksteder slipper afsted med meget, og tror bestemt

Den sag kan jeg godt huske. Men kan ikke afgøre hvem der har ret. Jeg
har ikke set delene. Men ved at Opel og VW og resten af familien har/har
haft problemer med begrænset levetid på deres termostathuse.

> Der kan ingen defekt konstateres = koblingen
> fungerer.

Der er her du er galt afmarcheret. Den er ikke defekt. Den har bare en
pris, og formentlig en restlevetid der ikke kan forsvares i forhold til
hvad det vil koste i arbejdsløn at skifte den i nær fremtid.

EOD.

--
MVH
Ib Jakobsen

Fra : Ivan Madsen

Dato : 04-08-10 14:55

On Wed, 4 Aug 2010 02:07:22 -0700 (PDT), kf@norrealslev-it.dk wrote:

>Carsale går under navnet Reedorf biler og Carsale autosalon
>
>Jeg har været så uheldig at jeg har haft købt min bil hos Carsale
>Køge.

Og de har været så uheldige de har solgt en bil til dig.

Du har været uheldig at bremserne åbenbart var slidt op - det burde de
måske have klaret. Men at der efter 7 måneder står en kobling af kan
du ikke bebrejde dem. Bilen er immervæk ikke ny - og moderne
dieselbiler er hårde ved koblinger, især hvis man har bare en anelse
tilbøjelighed til at have foden i nærheden af pedalen.

Køleren skiftede de - bremserne burde de nok også have ædt, på den
anden side set kører den ene 30000 på et sæt bremser en anden over
100000 i samme bil.

Koblingen - jamen, du burde have søgt FDM eller lign. direkte i stedet
for at hælde din galde ud over forhandleren fordi der går 7 måneder
før du opdager der er en fejl ved bilen.

Sorry - men når man køber en brugt bil får man de problemer den har
med i bagagen.

Fra : N/A

Dato : 04-08-10 15:18

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 04-08-10 22:08

> Det var koblingen samt lejerne det var galt med. (Pris 10.000 kr)

Jvf. anden diskussion, kan jeg ikke få dig til at specificere hvilke lejer
der er tale om? Mit bud er udrykkerleje. Lyden har vel forsvundet når du har
trådt koblingspedalen i bund. Det har intet med en defekt kobling at gøre,
det er bare et udrykkerleje. Min kæreste Primera fra 96 lider af det,
svigermors Primera fra 2000 lider af det, min mors Tipo fra 95 lider af
det - sådan er dét bare, og er i min verden ikke en decideret defekt.

> Efter 6 måneder kan kunden kræve og få bilen lavet hvis bilen laver
> tydelige mislyde samt åbenlyse fejl inden for 2år osv.

Kommer an på sliddele, og det regnes både kobling og udrykkerleje for.

Troels

Fra : Martin [6000]

Dato : 04-08-10 22:43

> Her kommer din mening og min mening op at tottes. Du er så vidt jeg
> husker en ung mand, og ikke uddannet mekaniker. Et koblingssæt koster i
> følge Mekonomen kr.1.900. En del af det er prisen for lejet.

Jeg er også ung og ligeså ikke uddannet mekaniker.. men jeg ville trods
alt (måske fordi jeg har lidt erfaring med hvor stort at arbejde det kan
være at komme derind...) aldrig finde på ikke at skifte pladerne også..
det er en "lille" udgift ekstra, men kan spare for en del besvær senere.
Med mindre man selvfølgelig kort forinden har skiftet pladerne, men
hvorfor er man så derinde igen kort efter? :P

--
Martin
"Don't downgrade your computer to Windows 7, upgrade to GNU/Linux."