iPhoto spørgsmål - originals.
Fra : Michael Corfitsen

Dato : 04-08-10 14:05

Hej derude.

Originalarkivet for iPhoto ligger automatisk i bruger-billeder-iPhoto
Library-originals.
Kan jeg placere Library andet sted, eksempelvis på en extern HD.
Jeg synes ikke at finde muigheden i pref. eller andre steder.

I iTunes kan jeg godt placere arkiv som jeg vil.

Nogen løsning?.

På forhånd tak.

Michael C.

Fra : Michael Knudsen

Dato : 04-08-10 07:09

On Aug 4, 3:04 pm, michael-corfit...@stofanet.invalid (Michael
Corfitsen) wrote:

> Kan jeg placere Library andet sted, eksempelvis på en extern HD.
> Jeg synes ikke at finde muigheden i pref. eller andre steder.

Mener du *hele* dit iPhoto bibliotek eller kun originalerne? Hvis det
er hele biblioteket, så kan du bare flytte det. Da vil iPhoto spørge
om, hvor dit bibliotek er, næste gang du starter det.

--
Michael Knudsen

Fra : Michael Corfitsen

Dato : 04-08-10 14:22

> Mener du *hele* dit iPhoto bibliotek eller kun originalerne? Hvis det
> er hele biblioteket, så kan du bare flytte det. Da vil iPhoto spørge
> om, hvor dit bibliotek er, næste gang du starter det.

Ja - det vil prøver jeg.

Michael C.

Fra : Jens Rasmussen

Dato : 26-08-10 13:34

Et lidt relateret spørgsmål: Har I nogen tips til at dele iPhoto
Library op? I skrivende stund fylder mit 7 GB på en lidt langsom Mac
mini. Det ligger på en ekstern disk, skal det siges, der bliver tændt
før jeg starter iTunes eller iPhoto.
Jeg kunne enten:
Dublere hele iPhoto Library, slette alle billeder fra andre år end
1999, omdøbe det nye til 1999,
dublere igen, nu med år 2000,
dublere igen, nu med år 2001,
og så videre.
Alternativt kunne jeg oprette et nyt, ved at holde 'alt' nede, mens
jeg starter programmet. Men hvordan får jeg så nemt billeder med deres
data flyttet over?
Håndtering af ansigter bliver vel også lidt 'forkert' med flere
biblioteker i spil?

Men biblioteket er langsomt, og mange af de gamle billeder skal kun
gemmes for at kunne tages frem senere; de behøver ikke være "aktive".