Ændre headers i Safari
Fra : Michael Knudsen

Dato : 04-08-10 00:38

Hej,

Til Firefox findes en extension, som hedder "Modify Headers", og den
gør præcist det, man vil forvente. Ved hjælp af den kan man streame
amerikanske tv-shows som f.eks. Daily Show og Colbert Report i Danmark
uden problemer.

Er der nogen her, som kender en tilsvarende extension (eller blot et
eller andet work-around) til Safari? Jeg har ikke selv kunnet finde
noget.

--
Michael Knudsen

Fra : Jesper

Dato : 04-08-10 12:48

Michael Knudsen <micknudsen@gmail.com> wrote:

> [...]
>
> Er der nogen her, som kender en tilsvarende extension (eller blot et
> eller andet work-around) til Safari? Jeg har ikke selv kunnet finde

Tja.. du kan starte med at slå debug menuen til i safari, luk safari og
skriv så i terminalen:
defaults write com.apple.Safari WebKitDeveloperExtras -bool true
defaults write com.apple.Safari IncludeDebugMenu 1
tast retur
Så kan du selv vælge hvilken browser du vil udgive Safari for at være.
Skal det være mere avanceret, så skal du selv i gang med at skrive
udvidelser til Safari.
--
Jesper
Chuck Norris doesn't wear a watch.

Fra : Michael Knudsen

Dato : 04-08-10 06:06

On Aug 4, 1:48 pm, spambus...@users.toughguy.net (Jesper) wrote:

> Så kan du selv vælge hvilken browser du vil udgive Safari for at være.

Problemet er ikke som sådan, at det er Safari, jeg bruger. Den behøver
ikke udgive sig for at være en anden browser. Den skal derimod
indsætte en header et eller andet sted, så det ser ud, som om min
maskine er i USA.

--
Michael Knudsen

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 04-08-10 13:08

> [...]

> ikke udgive sig for at være en anden browser. Den skal derimod
> indsætte en header et eller andet sted, så det ser ud, som om min

det kan du (som regel) ikke gøre med en http header ... du skal have fat
i en proxy som står i det land du vil udgive dig til at være i.

Har du et link til en firefox plugin som du siger gør det du vil have ?

/thomas

Fra : Michael Knudsen

Dato : 04-08-10 06:20

On Aug 4, 2:07 pm, tho...@elements.dk (Thomas von Hassel) wrote:

> det kan du (som regel) ikke gøre med en http header ... du skal have fat
> i en proxy som står i det land du vil udgive dig til at være i.
>
> Har du et link til en firefox plugin som du siger gør det du vil have  ?

http://www.reddit.com/r/canada/comments/8zjv7/instructions_on_how_to_watch_thedailyshowcom/

Det virker som en drøm. Det snedige er netop, at man ikke skal have
gang i proxy eller VPN.

--
Michael Knudsen

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 04-08-10 13:31

> [...]

> _thedailyshowcom/
>
> Det virker som en drøm. Det snedige er netop, at man ikke skal have gang i

ok ... *

/thomas

* jeg vil så som udvikler aldrig blindt stole på headere som klienten
selv sender til at afgøre kritiske ting.

Fra : Jesper

Dato : 04-08-10 13:33

> [...]

> _thedailyshowcom/
>
> Det virker som en drøm. Det snedige er netop, at man ikke skal have gang i

Metoden indsætter en header der benyttes af ikke-anonyme proxyservere,
nemlig X-Forward-For der fortæller hvilken IP adresse der forwardes.
Det fordre at serveren checker for X-Forward-For og ikke kræver at både
IP og X-Forward-For IP kommer fra USA.

Alternativt finder man sig en proxy med et tilstrækkeligt stort hul
igennem. Amerikanske universitetsproxier er rimeligt gode fordi der er
stort hul igennem, man kan få en stor overførselshastighed. Men det
kræver man kan finde en åben proxy.