DLD DLS
Fra : Gert Jacobsen

Dato : 02-08-10 10:09

Hej NG
Hvor søger jeg et original Det levende danmarkskort nyeste version. Gerne
brugt.

Mvh.
Gert

Fra : Ole Pagh

Dato : 02-08-10 18:34

Gert Jacobsen kom med denne ide:
> Hvor søger jeg et original Det levende danmarkskort nyeste version.

Det Levende Danmarkskort udkom for sidste gang i 2002.
Mener at man her flere gange har henvist til at det kan lånes på
bibliotekerne.

Jeg har det. Vil ikke sælge det, men du må gerne låne det.

--
/ Ole

Fra : Gert Jacobsen

Dato : 03-08-10 07:42

Hej Ole
Jeg forstår udmærket du ikke vil af med det. Jeg har en 2001, men vil gerne
have den nye. Hvis jeg lader denne forespørgsel stå. så må vi se om der
kommer et bud.
Hvis jeg låner en 2002. Kan jeg så få den til at køre uden skive?
Mvh.Gert

Fra : Ole Pagh

Dato : 03-08-10 11:44

Gert Jacobsen formulerede spørgsmålet:
> [...]
> kommer et bud.
> Hvis jeg låner en 2002. Kan jeg så få den til at køre uden skive?

Jeg forstår godt at du gerne vil have 2002 versionen - der er kort i
1:50.000.
Prøvede lige at lave en simpel CD kopi og installerede den i en XP
Netbook. Det gik nemt.
De var tilsyneladende ikke på snerpede dengang med kopibeskyttelse osv.

Hvis du vil have kopien, så skriv lige en mail til mig.
Fjern alle x'erne i mailadressen, så skulle den virke.

--
/ Ole

Fra : HH

Dato : 03-08-10 03:25

Ja, man kan sagtens køre DLDK uden skive, og du kan også kopiere
skiven til dit eget brug. Alle kortene i DLDK er i det samme .it-
format som kortene i DLSK, og man kan (kunne) uden problemer integrere
alle kortene fra DLDK i DLSK ved simpelthen at kopiere alle filerne i
mappen maps og lægge dem ind i den tilsvarende mappe i DLSK.
Men fra 2010-udgaven ligger alt dette på USB-stick, og her har Dansk
Sejlunion været så fedtet med pladsen, at der ikke er plads nok til at
medtage alle 1:50000 kortene. Derfor har jeg lavet mit eget hybride
søkort med det hele på harddisken af diverse stumper som beskrevet i
en anden tråd.

Hans-Henrik

Fra : Gert Jacobsen

Dato : 03-08-10 10:56

Hej H-H
Har du beskrivelsen af hvordan man installerer DLD og DLSK sammen?
Kan det tænkes at kortene fra 2002 kan bruges i 2001 udgaven?
Mvh
Gert

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 03-08-10 21:27

On 03-08-2010 11:24, HH wrote:
> Ja, man kan sagtens køre DLDK uden skive, og du kan også kopiere
> skiven til dit eget brug.
> Hans-Henrik

Blot til orientering:

Efter den 12. december 2003 må du ikke længere tage en digital kopi af
en cd eller en dvd, du har lånt eller lejet.

De lovlige kopier, du har taget af lånte eller lejede cd’er eller dvd’er
før denne dato, er dog fortsat lovlige.

Bemærk, at udlån i ophavsretsloven handler om cd'er og andet fysisk
materiale. Distribution af fx musik på internettet er ikke udlån, heller
ikke selv om man eventuelt har en tidsbegrænset adgang til materialet.

--
Karl Erik.
http://www.ranunkelvej.com

Fra : Henrik Andresen

Dato : 04-08-10 07:52

Den 03-08-2010 11:24, HH skrev:
> [...]
> alle kortene fra DLDK i DLSK ved simpelthen at kopiere alle filerne i
> mappen maps og lægge dem ind i den tilsvarende mappe i DLSK.

er der efterhånden nogen der har fundet ud af at konverterer .it-filerne
til andet format ?

Fra : N/A

Dato : 03-08-10 21:27