Er det rigtigt at Iphone 3 GS bruge
Fra : Jesper

Dato : 01-08-10 21:49

Hej

Jeg har næsten lige fået en Iphone 3 GS og synes godt nok, at den æder
af batteriet - især hvis jeg bruger mit navigationsprogram.

Er det normalt at Iphone 3 GS bruger vildt meget strøm eller overser jeg
en manglende indstilling, som kan spare lidt på batteriet?

Jeg lader den op hver aften...

mvh

Jesper

Fra : Helgi Magnusson

Dato : 01-08-10 22:20

On 01-08-2010 22:49, Jesper wrote:
> [...]
>
> Er det normalt at Iphone 3 GS bruger vildt meget strøm eller overser jeg
> en manglende indstilling, som kan spare lidt på batteriet?

Det er normalt.

Fra : Ole Larsen

Dato : 02-08-10 05:48

Jesper skrev:
> [...]
>
> Er det normalt at Iphone 3 GS bruger vildt meget strøm eller overser jeg
> en manglende indstilling, som kan spare lidt på batteriet?

Mon ikke det er sådan med smartphones, at er alt tændt (blue tooth, GPS
osv) skal der lades op dagligt. Ellers kan man nøjes med hvert 2.- 3.
dag. Sådan er det i hvert fald med HTC Desire

Fra : J.K.Arning

Dato : 02-08-10 09:54

On 2010-08-01 22:49:16 +0200, Jesper said:

> [...]
>
> Er det normalt at Iphone 3 GS bruger vildt meget strøm eller overser
> jeg en manglende indstilling, som kan spare lidt på batteriet?

GPS`en er udover bluetooth det der suverænt bruger mest strøm, nummer 3
i rækker en push mail.

Mange smartphones har problemer med batteritiden.

--
"We don't spend a lot of energy on old technology"

Steve Jobs om Flash

Fra : co@ch [4130]

Dato : 02-08-10 17:13

"Jesper" <christop@post1.dknet.*.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Er det normalt at Iphone 3 GS bruger vildt meget strøm eller overser jeg
> en manglende indstilling, som kan spare lidt på batteriet?

Du kan spare rigtig meget på strømmen hvis du slår 3G fra når du kun bruger
iPhonen til tale.
Du skal så bare ind at slå det til hver gang du vil hente lidt data.
Det er næsten dobbelt op af strømbesparelse

Skru lidt ned for lys til skærmen

Lidt besværligt for en IKKE jailbroken iPhone
Men meget hurtigt og nemt for en JB iPhone

Navigation på iPhone, tapper mere strøm end du kan nå at lade.
dvs.
navigere i bil med strøm til fra cigarstik tapper mere strøm ud af iPhonen
end den kan nå at lade op....ergo den går død på et tidspunkt

Mvh
Bri@n

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 02-08-10 18:06

> [...]
>
> Er det normalt at Iphone 3 GS bruger vildt meget strøm eller overser jeg
> en manglende indstilling, som kan spare lidt på batteriet?

Vær opmærksom på, at har du hentet en App, der vil sende Pushmeddelelser til
dig, f.eks TV2 Nyheder, så slåes pushfunktionen tíl.
Det stjæler rigtigt meget strøm. Jeg blev overrasket over, at få
batteriadvarsler efter at have hentet TV2 Nyheder.
Jeg plejera at have rigeligt med strøm til mit brug af min Iphone 3G.
At slå fra !

Andre har nævnt, at det kan betale sig at slå Bluetooth fra og skrue lidt
ned for lysstyrken.
Og at GPS er meget strømkrævende.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
www.frodonifinger.dk

Fra : Christen Fihl

Dato : 03-08-10 10:15

> [...]
> batteriadvarsler efter at have hentet TV2 Nyheder.
> Jeg plejera at have rigeligt med strøm til mit brug af min Iphone 3G.

Nemlig, opkobling med data koster strøm.
Husk også FaceBook og andet der popper op på skærmen.

SMS popup er ikke samme slags, de er almindelig telefon slags, koster
ikke ekstra strøm

Fra : Jesper

Dato : 04-08-10 05:10

Den 01-08-2010 22:49, Jesper skrev:
> [...]
>
> Er det normalt at Iphone 3 GS bruger vildt meget strøm eller overser jeg
> en manglende indstilling, som kan spare lidt på batteriet?

Jeg siger tak for Jeres inputs.

mvh

Jesper