HTC Legend antenne kvalitet?
Fra : Jens

Dato : 31-07-10 20:13

Hej Ng,

Efter at have modtaget min nye HTC Legend konstaterer jeg, at modtage
følsomheden slet ikke er på højde med mine tidligere telefoner (bla. senest
Sony-Ericsson T68i og K500i). I områder med dårlig dækning oplever jeg
betydeligt flere udfald end med andre telefoner.

Er dette et generelt problem for Legend, som andre også oplever?

Wlan modtagelse er iøvrigt heller ikke vildt imponerende sammenlignet med
bla. Palm Tx og vores forskellige bærbare computere (de fleste Lenovo

/Jens

Fra : Per Jensen

Dato : 01-08-10 12:45

On 31/07/10 21.13, Jens wrote:
> [...]
> betydeligt flere udfald end med andre telefoner.
>
> Er dette et generelt problem for Legend, som andre også oplever?

Det er desværre et problem på mange nyere telefoner med antenne i
rammen, Specielt pressen syntes at det er sjovt at hakke på Apple

// Per.

Fra : Alpe

Dato : 02-08-10 07:43

"Per Jensen" <news@removethepigzapro.dk> skrev i en meddelelse

> Det er desværre et problem på mange nyere telefoner med antenne i rammen,
> Specielt pressen syntes at det er sjovt at hakke på Apple
>
> // Per.

Mon ikke det mere har noget at gøre med Iphone købernes religiøse forhold
til Apple ? Det er altid sjovt at hakke på fanatikere.

Fra : Per Jensen

Dato : 03-08-10 09:22

On 02/08/10 08.42, Alpe wrote:

> Mon ikke det mere har noget at gøre med Iphone købernes religiøse forhold
> til Apple ? Det er altid sjovt at hakke på fanatikere.

Jo. Jeg gad fandeme ikke en en telefon med en skodantenne. min 3G har
heldigvis ingen antenneproblemer jeg kender til.

Det kan bare komme bag på mig, at Apple kan sende en telefon i handelen
med så udtalt en defekt, når man ser de tests den har været igennem,
sådan noget radioudstyr bliver sku testet i hoved og røv af FCC før at
det må frigives. Enten er det bare en skandale, eller så har pressen
blæst det mere op end hvad godt er.

// Per.

Fra : Chano Andersen

Dato : 03-08-10 21:04

Den 03-08-2010 10:22, Per Jensen skrev:
> [...]
> sådan noget radioudstyr bliver sku testet i hoved og røv af FCC før at
> det må frigives. Enten er det bare en skandale, eller så har pressen

Jeg er ret sikker på, at FCC kun kontrollere om telefonen overholder
reglerne, det vil sige, om den sender på forkerte frekvenser, om den
sender signaler der ikke overholder standarderne, og om sendestyrken er
som den skal være.

Jeg tvivler på, at de tester om man kan dræne signalet fra antennen,
blot ved at holde forkert på telefonen.

- Chano Andersen.

Fra : Ukendt

Dato : 01-08-10 14:24

"Jens" <news@schoenemann-paul.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> jeg betydeligt flere udfald end med andre telefoner.
>
> Er dette et generelt problem for Legend, som andre også oplever?

Min HTC HD2 synes ikke at have problemet, selv ude på lars tynds... mark.

--
Tom