MS Windows
briani 27239
Windows-commander - manglende ikon
Fra : Toke Nørby

Dato : 31-07-10 16:42

Jeg har XP og en ældgammel Windows Commander, som pludselig er holdt
op med at vise powerpoint-ikoner, så jeg ikke kan dobbeltklikke på et
ikon for at starte dem.

Det hjælper ikke hvis jeg forsøger at åbne filen og krydse af, at den
skal huske at bruge dette program (powerpoint) hver gang jeg forsøger
at starte en sådan fil.

Hvordan får man sin powerpoint-ikon igen?
--
Mvh Toke

Toke.Norby@Norbyhus.dk
"30-øres provisorierne fra 1955-1956" og
Den Danske Postetat, DDPE:
http://www.norbyhus.dk/

Fra : Allan Vebel

Dato : 31-07-10 22:22

Toke Nørby skrev:

> Jeg har XP og en ældgammel Windows
> Commander, som pludselig er holdt op med
> at vise powerpoint-ikoner

Prøv at hælde den ud, og hent en nyere version,
som i dag hedder Total Commander:

http://www.totalcmd.dk/cms/main.php?id=52

Du skal huske at gemme wincmd.key (det er
licensen) og wcx_ftp.ini, hvis du har noget i den.

Jeg har brugt programmet siden 1997, og det er
den samme licens der bliver brugt til den nyeste,
så der er ingen grund til at gemme på noget
gammelt.

--
Allan Vebel
http://vebel.dk

Fra : Lars E. P.

Dato : 01-08-10 13:40

Sat, 31 Jul 2010 17:41:42 +0200, skrev Toke Nørby
<Toke.Norby@Norbyhus.dk> :

> [...]
>Mvh Toke
>
>Toke.Norby@Norbyhus.dk
>"30-øres provisorierne fra 1955-1956" og

Det er nok fordi den pågældende filtype ikke længere er registreret
som tilhørende Powerpoint.

Gå til

Kontrolpanel > Mappeindstillinger > Fanen Filtyper

Find den pågældende filtype i listen og se hvad der står om den.

Hilsen Lars

Fra : Toke Nørby

Dato : 01-08-10 20:05

Lars E. P. <usenet@SLETkal2000.dk> wrote:

...snip

> [...]
>
>Kontrolpanel > Mappeindstillinger > Fanen Filtyper
>
>Find den pågældende filtype i listen og se hvad der står om den.

Det var lige akkurat, hvad der skulle til. Mange tak, Lars. Den var
simpelhen forsvundet i oversigten, men kunne gendannes.

Også tak til Allan. Jeg var dog tilpas nysgerrig til, at jeg ville
vide "hvorfor" - og det gav Lars forklaringen på. Tak, begge to.

Fra : Allan Vebel

Dato : 01-08-10 20:24

Toke Nørby skrev:

> tilpas nysgerrig til, at jeg ville vide "hvorfor"
> - og det gav Lars forklaringen på. Tak, begge
> to.

Jeg er også tilpas nysgerrig efter at vide om du
fik hentet den nyeste version?

Der er sket en del siden de første versioner.

--
Allan Vebel
http://vebel.dk

Fra : Toke Nørby

Dato : 02-08-10 07:38

"Allan Vebel" <spam@do.not> wrote:

>Jeg er også tilpas nysgerrig efter at vide om du
>fik hentet den nyeste version?
>
>Der er sket en del siden de første versioner.

Ja, tak - og den virker perfekt
Jeg var bange for, at det var min maskine, der på een eller havde
smidt ikonet ud, og det viste sig at være tilfældet. Jeg rettede dog
efter Lars' anvining og fik ikke inden undersøgt, om lige netop den
fejl havde indflydelse på andre programmer, men pyt.

Fra : Jet

Dato : 02-08-10 09:24

On 2 Aug., 09:38, Toke Nørby <Toke.No...@Norbyhus.dk> wrote:

> [...]
> Mvh Toke
>
> Toke.No...@Norbyhus.dk
> "30-øres provisorierne fra 1955-1956" og

Ham Christian Ghisler må efterhånden være en gammel herre ?
Jeg købte helt tilbage i 1990-erne WC for 30 CHF og sendte pengene i
alm brev (uha idag)
Ghisler sendte mig en diskette med programmet på og ini-filen med min
gamle adresse på.
Nogle år efter gik min PC ned og væk var WC og ini-filen, desværre var
kuverten med disketten
bortkommet under en flytning, jeg skrev til Ghisler og flink var han
og sendte ub. en ny diskette
med ini-filen. Siden kom WC til at hedde TC. Jeg forstår ikke hvorfor
MS ikke har taget det op i
Stifinder med 2-vinduer, når man skal kopiere filer, vil man gerne se
hvor filerne går hen ...

/jet

Fra : Ole C

Dato : 02-08-10 16:37

Jet skrev blandt andet:

> Jeg forstår ikke hvorfor
> MS ikke har taget det op i
> Stifinder med 2-vinduer, når man skal kopiere filer, vil man gerne se
> hvor filerne går hen ...

Det er dog muligt at åbne to udgaver af Stifinder, og tilpasse størrelsen så
man har to vinduer side om side.
Men så er der jo alle de andre funktione i Total Commander....

--
vh
Ole C

Fra : Denis Nissen

Dato : 02-08-10 20:50

"Ole C" <mail@olec.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> så man har to vinduer side om side.
> Men så er der jo alle de andre funktione i Total Commander....

Kan i huske Norton Commander fra DOS tiden? (Det lyder som stenalderen) -:)

--
venlig hilsen
Denis Nissen

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 02-08-10 21:45

"Denis Nissen" <denisen@mail.telel.dk> skrev i meddelelsen
> Kan i huske Norton Commander fra DOS tiden? (Det lyder som
> stenalderen) -:)

Ja da - det var i de gode gamle dage

Jeg har faktisk klon af den installeret, der hedder File Commander, som
jeg bruger meget - den ligner nøjagtig den gamle Norton Commander med
den ene undtagelse, at den kan håndtere lange filnavne - Norton
Commander 5.0 kunne/kan kun håndtere 8.3 karakterer i filnavne - men
bortset fra det, så kører den fint i et vindue under Windows

Jeg har selvfølgelig også Total Commander installeret - når man er
"vokset op" med DOS og Norton Commander, så kan man ikke leve uden

Hvis man ikke vil betale for Total Commander, så findes der en klon til
gratis download, der hedder EF Commander

Jan

Fra : Allan Vebel

Dato : 02-08-10 21:46

Denis Nissen skrev:

> Kan I huske Norton Commander fra DOS-tiden?

Ja, jeg husker den godt, og jeg tror at Windows
Commanden / Total Commander er et bud på at
bringe den videre ind i Windows-tidsalderen.

> (Det lyder som stenalderen) -:)

Den eksisterer faktisk endnu i en nyere udgave:

http://winnc.com/

--
Allan Vebel
http://vebel.dk

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 02-08-10 22:12

"Allan Vebel" <spam@do.not> skrev i meddelelsen
> Den eksisterer faktisk endnu i en nyere udgave:
> http://winnc.com/

Den er også OK - men er kommet lidt langt væk fra den originale Norton
Commander for DOS

WinNc ligner mere Total Commander.

Men princippet for dem alle er jo det samme.

Jan

Fra : Toke Nørby

Dato : 03-08-10 20:54

"Denis Nissen" <denisen@mail.telel.dk> wrote:

>Kan i huske Norton Commander fra DOS tiden? (Det lyder som stenalderen) -:)

Ja, mon ikke. Det var et godt program, som jeg brugte meget i 80erne.
Jeg havde også en lignende udgave, der kunne angive størrellsen af
filerne i en mappe, men jeg husker ikke, hvad det hed. Det lignede
ellers NC på en prik.

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 04-08-10 19:10

Toke Nørby udtrykte præcist:

> [...]
> Jeg havde også en lignende udgave, der kunne angive størrellsen af
> filerne i en mappe, men jeg husker ikke, hvad det hed. Det lignede
Måske VC Volkov Commander?
http://vvv.kiev.ua/

--
Mvh. Jørgen
[e-mail address is valid]

Fra : Jens Petersen

Dato : 04-08-10 20:04

On Tue, 03 Aug 2010 21:54:00 +0200, Toke Nørby
<Toke.Norby@Norbyhus.dk> wrote:

> [...]
>Jeg havde også en lignende udgave, der kunne angive størrellsen af
>filerne i en mappe, men jeg husker ikke, hvad det hed. Det lignede

Måske "File Commander" http://silk.apana.org.au/fc.html den var som
snydt ud af næsen på NC, men udviklede sig hurtigt.

Jeg brugte den i DOS, OS/2 og WinNT versioner.
--
OV1A Jens

Whoever ordered pizza by fax, please clean the machine.

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 04-08-10 20:45

"Jens Petersen" <jp@c.dk> skrev i meddelelsen
> Måske "File Commander" http://silk.apana.org.au/fc.html den var som
> snydt ud af næsen på NC, men udviklede sig hurtigt.
> Jeg brugte den i DOS, OS/2 og WinNT versioner.

Kører fortrinlingt i alle Windows versioner - jeg bruger den i XP og 7
når jeg skal kigge eller rette i en tekstfil f.x. bat-filer - fordelen
fremfor den gamle Norton Commander er som nævnt i et andet indlæg, at
den kan håndtere lange filnavne.

Jeg så i øvrigt på dit link, den var kommet i v2.3 - det kan være, at
jeg skal have opdateret min, der kun er v2.2

Jan

Fra : Rado

Dato : 03-08-10 13:11

On Mon, 2 Aug 2010 17:37:01 +0200, "Ole C" <mail@olec.invalid> wrote:

>Det er dog muligt at åbne to udgaver af Stifinder, og tilpasse størrelsen så
>man har to vinduer side om side.
>Men så er der jo alle de andre funktione i Total Commander....

Der findes en del af den slags programmer - xPlorer2, Powerdesk,
Directory Opus. Bruger selv den sidste, den er dyr men er nok også det
mest avancerede man kan få. Her er en tabel hvor de forskellige
programmers features bliver sammenlignet:

http://www.gpsoft.com.au/Comparison.html

--
Rado
"Den genetiske kode minder ikke om software - den ER software,