Anvende Sony Ericsson X10 mini som modem?
Fra : Claus E Beyer

Dato : 31-07-10 10:02

Jeg har anskaffet mig en Sony Ericsson X10 mini (Android) og installeret PC
Companion på computeren, fordi jeg gerne vil anvende X10 mini som modem til
at komme på internettet med computeren, når jeg er undervejs.

Desværre finder jeg ikke noget i PC Companion der hedder "netværk via
modem".

Håber nogen kan hjælpe.

Claus

Fra : Claus E Beyer

Dato : 05-08-10 05:30

"Claus E Beyer" <ceb.news@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> jeg er undervejs.

> Desværre finder jeg ikke noget i PC Companion der hedder "netværk via

Man installerer programmet EasyTether fra Android Marked på telefonen.
Dernæst installerer man drivere fra
http://www.mobile-stream.com/easytether/drivers.html på pc'en. Dernæst skal
man "enable [USB debugging] in SETTINGS > APPLICATIONS > DEVELOPMENT på
telefonen".

Når man så er kommet så langt, burde man kunne connecte http-sider med
pc'en. EasyTether spærrer på https-sider (fx netbank) indtil man har betalt
USD 9,99 for en kode/licens til programmet.

Claus

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 05-08-10 09:25

Claus E Beyer forklarede:
> [...]
> EasyTether spærrer på https-sider (fx netbank) indtil man har betalt USD 9,99

Weird!

På min gamle W810 "går man bare på"!

Jeg bliver mere og mere glad for den; hvis ikke kameraet af og til
strejkede ville jeg sq beholde den

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 05-08-10 10:15

Hans Paulin skrev:

> Weird!

> På min gamle W810 "går man bare på"!

Er du sikker på at du ikke overså s'et i "https-sider"?

--
Bertel

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 05-08-10 12:22

Bertel Lund Hansen skrev den 05-08-2010:

> Er du sikker på at du ikke overså s'et i "https-sider"?

Det sagde mig ikke noget

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 05-08-10 13:30

Hans Paulin skrev:

> Det sagde mig ikke noget

Det tænkte jeg nok. Claus fortalte at man kan gå på nettet med
mobilen. Det har du også opdaget.

Han fortalte endvidere at hvis man skulle bruge en sikret side -
hvilket viser sig ved at adressen begynder med https - så kan man
ikke det hvis man ikke har betalt for programmet.

Der er ikke ret mange sikrede sider på nettet i forhold til de
almindelige, men mange betalingssider og alle banksider er
sikrede.

--
Bertel

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 05-08-10 14:26

Bertel Lund Hansen kom med følgende:

> [...]
>
> Der er ikke ret mange sikrede sider på nettet i forhold til de
> almindelige, men mange betalingssider og alle banksider er

Ok, tak! - så lærte jeg osse noget i dag

Hans
www.zofiaoghans.dk