MS Windows
briani 27239
Registreringsdatabase
Fra : Jørgen Nyerup

Dato : 31-07-10 13:34

Der findes jo nogle programmer til oprydning i registreringsdatabasen.
Jeg har aldrig turdet bruge nogle af dem, fordi de skriver at jeg måske
kan delete dette eller hint entry point. Kan jeg bruge
systemgendannelse, hvis det slår fejl?
Jeg kører Windows 7, 32 bit.
Og er der et godt oprydningsprogram, som jeg kan bruge?

Med venlig hilsen
Jørgen

Fra : /John

Dato : 31-07-10 14:02

"Jørgen Nyerup" <joergen@nyerup.dk> skrev i en meddelelse

> er der et godt oprydningsprogram, som jeg kan bruge?

"Eusing Free Registry Cleaner enables you to scan your registry for invalid
entries. It provides a list of all errors that were found, and you can
choose to remove all items, or only selected errors. Before the program
deletes any keys, it automatically creates a backup of the registry and
allows you to easily undo any changes if needed":

http://www.snapfiles.com/get/eusingregistry.html

* it automatically creates a backup of the registry and allows you to easily
undo any changes *

Programmet har indbygget dansk.

Bliv ikke forskrækket, hvis programmet finder flere end 1000 dårligheder :)

John

Fra : Per

Dato : 31-07-10 16:00

Jørgen Nyerup wrote:
> [...]
> systemgendannelse, hvis det slår fejl?
> Jeg kører Windows 7, 32 bit.
> Og er der et godt oprydningsprogram, som jeg kan bruge?

Der findes mange reg. oprydningsprogrammer på nettet - og der er meget stor
forskel på dem og hvor meget og hvad de sletter.

Et par programmer du kan bruge er:

www.ccleaner.com - det er meget konservativt i sin reg. oprydning, og man
kan fjerne alt hvad den finder - det laver også en back-up af det du
fjerner, hvis du sætter den til det. I øvrigt et program, der burde være
installeret på alle computere imo. GRATIS

Ellers laver jv16 Power Tools formentlig de mest seriøse program på nettet,
når det drejer sig om reg databasen.

De har en lite gratis version her:
http://www.macecraft.com/ptlite/

og købeversionen her:
http://www.macecraft.com/

Begge programmer laver back ups - så du kan rulle tilbage.

Her skal man vide lidt om det man fjerner, da de kan sættes til at scanne
meget agressivt. Eller man kan sætte dem til at scanne "forsigtigt"

Man skal helst vide lidt om det man gør, når man roder i reg databasen.

Tag gerne en kopi at hele reg. databasen manuelt inden du går i gang.

Mvh. Per