Maksimum antal filer i en mappe? også på
Fra : Per Jensen

Dato : 30-07-10 20:55

Hej.

Jeg har en Popcorn Hour A-200 medieafspiller. Den kører Linux internt,
og jeg har adgang til den via SMB share, eller via et direkte USB-kabel
til min Mac.

Disken inden i maskinen er formatteret i Linux Ext3-format, så OS X kan
ikke læse den uden en driver, jeg har så installeret en Ext 3 driver, og
jeg kan fint se hele diskens indhold, læse alle filer, og overføre filer
til den.

Nu har jeg så en mappe liggende på maskinen, der ligger lige over 23.000
filer i mappen. Windows 7 kan ved SMB share se mappens indhold, og det
kan åbnes. Mappens indhold kan ses og vises via interfacet på TV'et (på
Popcorn Hour).

Mac OS X kan ikke se mappens indhold, og mappens størrelse vises som 0
KB uanset om det er en direkte forbindelse via USB eller via en SMB share.

Kan det virkelig passe at vore venner i Redmond har en fordel her ? Jeg
er lidt overrasket over, at det ikke virker !

Det må være finder der er syg, hvad gør jeg så, for at få fat i filerne
? Ideen med at rykke dem tværs over en Windows maskine gider jeg altså
ikke. Det er sku at få over åen efter vand.

I terminalen kan jeg fint se alle filerne på min Mac, men finder viser
altså nada...

// Per.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 30-07-10 21:11

Per Jensen <news@fjerneszapro.dk> wrote:

> [...]
> ikke. Det er sku at få over åen efter vand.
>
> I terminalen kan jeg fint se alle filerne på min Mac, men finder viser

Det skulle ikke have noget at sige mht. antallet af filer i mappen ..
slet ikke over SMB ...

Kan du se indholder i andre mapper ?

/thomas

Fra : Per Jensen

Dato : 30-07-10 21:15

On 30/07/10 22.10, Thomas von Hassel wrote:

> Det skulle ikke have noget at sige mht. antallet af filer i mappen ..
> slet ikke over SMB ...
>
> Kan du se indholder i andre mapper ?

Ja, det er bare denne mappe med ganske mange filer der gør knuder.

Jeg har lige forsøgt med Path Finder, no go, den står bare og tænker, og
kommer absolut ingen steder. Aktivitets overvågning afslører, at der
ingen netværks trafik er (så den tæller ikke filer op i baggrunden)

// Per.