Samme film til både Mac og iPhone
Fra : Martin Bredthauer

Dato : 29-07-10 13:30

Hvad er den bedste kvalitet i film som en iPhone 3GS kan klare. (Hvordan
indstilles Handbrake m.a.o.)?

Jeg vil gerne ha' nogle film liggende på min MacBook, men have mulighed
for lige at smide et par stykker på iPhonen til at tage med.

Derfor er jeg interesseret i den bedst mulige kvalitet, men med mulighed
for at iPhonen også kan afspille filen. Jeg har prøvet Handbrakes
forudindstilling kaldet "Apple - universal", men det sker at den så
producere filer som iTunes nægter at sende til min iPhone fordi de ikke
kan afspilles

Jeg har Googlet det, men der er godt nok meget info om området, og jeg
har fornemmelsen af at noget af det er gammelt info som ikke gælder
længere mens andet slet ikke passer = misinformation.

--
Mvh Martin

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 29-07-10 13:48

spam@talentmedia.dk (Martin Bredthauer) writes:

> [...]
> forudindstilling kaldet "Apple - universal", men det sker at den så
> producere filer som iTunes nægter at sende til min iPhone fordi de ikke

Handbrake har da en iPhone indstilling, sidst jeg så efter.

Hvad er vigtigst, størrelsen eller kvaliteten? Og hvor kommer de fra?

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 29-07-10 22:07

Thorbjørn Ravn Andersen, 20100729 <nospam0002+20100729@gmail.com> wrote:

> Handbrake har da en iPhone indstilling, sidst jeg så efter.

Ja, og den jeg også tidl. anvendte. Fungerer fint til iPhone, men hvis
jeg (eller nærmere mine børn) vil se filmen på computeren i stedet for,
så er kvaliteten ikke god nok... synes deres far

> Hvad er vigtigst, størrelsen eller kvaliteten?

Ja, det er jo lige det Størrelsen betyder som sådan ikke så meget,
men jeg vil bare gerne ha' en så god fil som muligt der både kan bruges
på iPhone og på computeren.

> Og hvor kommer de fra?

DVD

--
Mvh Martin

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 29-07-10 18:37

Martin Bredthauer <spam@talentmedia.dk> wrote:

> [...]
> har fornemmelsen af at noget af det er gammelt info som ikke gælder
> længere mens andet slet ikke passer = misinformation.

Du bliver nødt til at vælge ... med mindre du har en iPhone 4 som kan
nappe noget højere video opløsning

men her er specs på hvad en 3G og 3Gs kan klare:

"Video formats supported: H.264 video, up to 1.5 Mbps, 640 by 480
pixels, 30 frames per second, Low-Complexity version of the H.264
Baseline Profile with AAC-LC audio up to 160 Kbps, 48kHz, stereo audio
in .m4v, .mp4, and .mov file formats; H.264 video, up to 2.5 Mbps, 640
by 480 pixels, 30 frames per second, Baseline Profile up to Level 3.0
with AAC-LC audio up to 160 Kbps per channel, 48kHz, stereo audio in
..m4v, .mp4, and .mov file formats; MPEG-4 video, up to 2.5 Mbps, 640 by
480 pixels, 30 frames per second, Simple Profile with AAC-LC audio up to
160 Kbps, 48kHz, stereo audio in .m4v, .mp4, and .mov file formats"

/thomas

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 29-07-10 22:07

> [...]
> 480 pixels, 30 frames per second, Simple Profile with AAC-LC audio up to
> 160 Kbps, 48kHz, stereo audio in .m4v, .mp4, and .mov file formats"

På "det store Indernet" tales der om at Apple med disse specs er ret
konservative og at man faktisk godt kan presse lidt mere ud af
hardwaren. Herfra er det så rent "trial and error" med alle mulige
forslag til hvad der virker...

--
Mvh Martin

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 29-07-10 22:16

> [...]
> konservative og at man faktisk godt kan presse lidt mere ud af
> hardwaren. Herfra er det så rent "trial and error" med alle mulige

jep, men hvis man holder sig til ovenstående så ser det faktisk ok ud

/thomas

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 29-07-10 22:41

> [...]

> jeg (eller nærmere mine børn) vil se filmen på computeren i stedet for,
> så er kvaliteten ikke god nok... synes deres far

Jamen, så lav to versioner. En til skærmen og en til iPhonen.

Det letteste er at lave en i samme opløsning og alt det der, impotere
den i iTunes og så bede iTunes om at lave en iPhone-version. Det tager
lidt længere, men resultatet bliver fint.

> Ja, det er jo lige det Størrelsen betyder som sådan ikke så meget,
> men jeg vil bare gerne ha' en så god fil som muligt der både kan bruges
> på iPhone og på computeren.

Mener den største opløsning den kan klare er 640x480, men lav to
versioner. Det bliver du gladest for.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 29-07-10 22:45

> [...]

> den i iTunes og så bede iTunes om at lave en iPhone-version. Det tager
> lidt længere, men resultatet bliver fint.

_meget_ længere .... med mindre du har 16 cores ...

/thomas

Fra : Jesper

Dato : 30-07-10 06:29

> [...]

> har fornemmelsen af at noget af det er gammelt info som ikke gælder
> længere mens andet slet ikke passer = misinformation.

Det der er problemet, er, at Handbrake med indstillingen iPhone & iPod
Touch koder filmen i en opløsning af 480 x 240. Men iPhone kan afspille
film med en opløsning af 640 x 480, selvom skærmen ikke understøtter en
så stor opløsning.
Løsningen er, at vælge indstillingen iPhone & iPod Touch og så manuelt
vælge 640 x 480 under picture settings, så kan den ses både på iPhone og
'puter.
--
Jesper
Chuck Norris doesn't wear a watch.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 30-07-10 07:35

> [...]
> Løsningen er, at vælge indstillingen iPhone & iPod Touch og så manuelt
> vælge 640 x 480 under picture settings, så kan den ses både på iPhone og

Men din bitrate bliver så ikke ret høj .. og kommer til at se "nulret"
ud på computer (eller Apple TV for den sags skyld)

Jeg har givet op at lave film om til iPhone format ... jeg får det
alligevel aldrig set :)

/thomas

Fra : Jesper

Dato : 30-07-10 11:25

> [...]
> ud på computer (eller Apple TV for den sags skyld)
>
> Jeg har givet op at lave film om til iPhone format ... jeg får det

Nu tillader iPhone op til 2,5 Mbps, så du skal ændr indstillingen i
Quality fra Constant Quality 20 til Average Bitrate på 2300 Kbps (der
skal også være plads til lyden!).

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 30-07-10 07:56

> Jeg har givet op at lave film om til iPhone format ... jeg får det
> alligevel aldrig set :)

Sælg din bil og kør med bus og tog, så har du rigeligt med tid

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 30-07-10 08:02

Thorbjørn Ravn Andersen, 20100729 <nospam0002+20100729@gmail.com> wrote:

> Sælg din bil og kør med bus og tog, så har du rigeligt med tid

jeg har 3 minutter på arbejde på cykel .. så der kan jeg heller ikke nå
at se noget :)

/thomas

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 30-07-10 09:11

> jeg har 3 minutter på arbejde på cykel .. så der kan jeg heller ikke nå
> at se noget :)

Sælg din cykel og kør med bus og tog, så har du rigeligt med tid

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 30-07-10 09:13

Thorbjørn Ravn Andersen, 20100729 <nospam0002+20100729@gmail.com> wrote:

> Sælg din cykel og kør med bus og tog, så har du rigeligt med tid

nah .. faktisk vil jeg gerne have en ny cykel . den gamle er ved at være
lidt tung ... kulfiber er bare så dyrt ;)

/thomas

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 30-07-10 09:24

> nah .. faktisk vil jeg gerne have en ny cykel . den gamle er ved at være
> lidt tung ... kulfiber er bare så dyrt ;)

Hvis du kun er afsted 3 minutter hver vej, er det da en interessant måde
at håndtere at man synes det er blevet hårdt at cykle på

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 30-07-10 09:39

Thorbjørn Ravn Andersen, 20100729 <nospam0002+20100729@gmail.com> wrote:

> Hvis du kun er afsted 3 minutter hver vej, er det da en interessant måde
> at håndtere at man synes det er blevet hårdt at cykle på

Nu er det jo ikke bare de 3 minutter til/fra arbejde at jeg cykler... :)

/thomas