Fastnettelefon med syncmulighed
Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 29-07-10 11:08

Findes der en fastnettelefon (gerne trådløs), hvortil man kan synce sin
adressebog fra Mac (sideløbende med iPhone)?

--
Venlig hilsen
Ove Steen Smidt

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 29-07-10 12:45

Ove Steen Smidt wrote:
> Findes der en fastnettelefon (gerne trådløs), hvortil man kan synce sin
> adressebog fra Mac (sideløbende med iPhone)?

Det er ikke noget, jeg nogensinde er stødt på, men prøv at kigge på
Panasonic og Siemens. - Det er jo de førende inden for trådløse fastnet
telefoner. - Jeg har selv en af de mindre Siemens GigaSet med både
adressebog og kalendermuligheder, men der er ingen mulighed for sync
til/fra anden telefon/computer.

mvh. Erik Richard

Fra : Martin

Dato : 29-07-10 13:30

On 29-07-2010 12:08, Ove Steen Smidt wrote:
> Findes der en fastnettelefon (gerne trådløs), hvortil man kan synce sin
> adressebog fra Mac (sideløbende med iPhone)?

Her sidder jeg og tænker på en af de "Skype telefoner*" der nu findes...
Mon ikke også den kan snakke med ens Skype konto på computeren, men så
ved jeg ikke lige om Skype på Macen kan synce til adressebogen?

* http://shop.skype.com/intl/da/phones/rtx-dualphone-3088.html

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 29-07-10 17:35

Martin <maa@scandesigns.invalid> wrote:

> [...]
> Mon ikke også den kan snakke med ens Skype konto på computeren, men så
> ved jeg ikke lige om Skype på Macen kan synce til adressebogen?

Også når man ikke bruger skype?
--
Venlig hilsen
Ove Steen Smidt

Fra : Esben

Dato : 29-07-10 19:00

Ove Steen Smidt <ovesteensmidt@me.com> wrote:

> Findes der en fastnettelefon (gerne trådløs), hvortil man kan synce sin
> adressebog fra Mac (sideløbende med iPhone)?

Siemens har telefoner der kan. Var dog startet på VM Ware, som er
nødvendig for firmware updates, så har ikke haft lejlighed til at teste
det. På PC kan visse synce over bluetooth, men jeg plejer at gøre det
kablet pga virtuatiserings-bøvl.

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 29-07-10 19:29

Esben <esha@nospamget2net.dk> wrote:

> [...]
> nødvendig for firmware updates, så har ikke haft lejlighed til at teste
> det. På PC kan visse synce over bluetooth, men jeg plejer at gøre det

Tak. Kan du foreslå en bestemt model, evt. give et link?

Sagen er, at det fortsat er uøkonomisk ved mange abonnementer at ringe
til fastnetnumre med mobiltelefon. Men mobilen (iPhone) har alle numre
kodet ind, fordet er jo så nemt. Det forekommer urimeligtt, at man ikke
kan have de samme fordele med en fastnet.

--
Venlig hilsen
Ove Steen Smidt

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 30-07-10 00:00

Ove Steen Smidt wrote:

> [...]
> kodet ind, fordet er jo så nemt. Det forekommer urimeligtt, at man ikke
> kan have de samme fordele med en fastnet.

Siemens GigaSet 2 kan ikke synche via computer eller anden telefon, men
den har en adressehukommelse på svjh. 199 numre, men så skal man jo
indtaste dem manuelt. Til gengæld er den billig. - Jeg gav 17u9kr. i TDC
butikken for min. Kan også fås som 'duo set', til 399kr., hvor der er
ciffer-tastatur på 'docken', så man kan taste ind på begge telefoner
samtidig. De nævnte priser er vist tilbudspriser, men jeg har aldrig set
dem koste mere i TDC butikken her i byen. - Så det kunne måske være
en 'billig-løsning'.

Det eneste 'problem' med GigaSet telefonerne, - og det gælder alle
modeller, - er, at taletiden er ret begrænset pga. de små 800mAh AAA
batterier, men det kan jo selvfølgelig løses ved fx. at købe et par sæt
1500mAh AAA istedet for. ...Bare et forslag...

mvh. Erik Richard

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 30-07-10 11:56

> [...]
> batterier, men det kan jo selvfølgelig løses ved fx. at købe et par sæt
> 1500mAh AAA istedet for. ...Bare et forslag...

Jatak. Men nu gik efterlysningen jo helt specifikt på sync-muligheden.

Hvis den ikke kan findes til fastnet, kan jeg ligeså godt sidde og
indtaste numre på husets eksisterende telefon med adressebog åben på
computer eller iPhone.

--
Venlig hilsen
Ove Steen Smidt

Fra : Esben

Dato : 30-07-10 12:21

> [...]

> kodet ind, fordet er jo så nemt. Det forekommer urimeligtt, at man ikke
> kan have de samme fordele med en fastnet.

Altså min model kan det: SL780/785 og den er blevet meget billigere end
da jeg købte den - og har en god batteritid. Så jeg ville tage dem (fra
toppen af prismæssigt) og tjecke hvilke der kan det, du ønsker og
iøvrigt passer dig bedst:

<http://gigaset.com:80/dk/da/category/CategoryCordlessPhones.html>

Dem med bluetooth spiller kun med gnaske bestemte headset og meget
dårligt med DECT headset så pas på hvis det er en del af dine ønsker.
Læs evt. deres tyske forum.

Mac Quicksync kompatibelt med:
Gigaset SL785, SL780, SL78H, SL565, SL560, SL56, SL400, SL400A, SL400H,
SL375, SL370, SL37H, S790, S795, S79H, S685, S680, SX685 isdn, SX680
isdn, S685 IP og S68H

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 31-07-10 15:11

> [...]

> Gigaset SL785, SL780, SL78H, SL565, SL560, SL56, SL400, SL400A, SL400H,
> SL375, SL370, SL37H, S790, S795, S79H, S685, S680, SX685 isdn, SX680

Mange tak. Det prøver jeg.

--
Venlig hilsen
Ove Steen Smidt

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 01-08-10 10:42

> Mange tak. Det prøver jeg.

Har kigget på links nu. Det ser rigtig godt ud. Tak for hjælpen.

--
Venlig hilsen
Ove Steen Smidt