The Evil Empire, take II
Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 29-07-10 01:14

Snoopy pricks!

<http://www.business.dk/tech-mobil/apple-bruger-iphone-ejere-som-wifi-sc
annere>

Kort link:

http://tinyurl.com/38elgkx

: Mac-computere samler også data
:
: Det er ikke kun iPhone, der indsamler denne form for lokationsdata og
: sender det tilbage til Apple. Firmaet samler også informationer om
: Wi-Fi-netværk i nærheden, når brugeren af en Mac-computer med Snow
: Leopard foretager en handling, hvor der er brug for lokationsdata -
: altså f.eks. beder om, at tidszonen bliver indstillet automatisk. I
: disse tilfælde vil computeren også scanne efter trådløse netværk og
: sende informationer om de netværk, der er fundet, tilbage til Apples
: database.

Det kan blokeres i routeren. Jeg har f.eks lukket for UDP på port 192.
Det er vist noget med Apple's internetdisk og som ellers ikke kan slås
fra.

Og jeg skal nok selv indstille min tidszone.

--
Ikke ham på Facebook.

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 29-07-10 01:33

> Snoopy pricks!
>
> <http://www.business.dk/tech-mobil/apple-bruger-iphone-ejere-som-wifi-sc
> annere>
>
> Kort link:
>
> http://tinyurl.com/38elgkx

Endnu et citat:

: For det enkelte trådløse netværk registreres blandt andet den
: nøjagtige fysiske placering, MAC-adressen og signalstyrken.

Et godt eksempel på hvorfor det ikke kan betale sig at benytte MAC
filter som sikkerhed i sin AP/router. MAC adressen sendes ukrypteret.

Men MAC adressen kan ændres i AP/routeren. Den funktion har de alle -
jeg har endu ikke mødt en AP/router hvor det ikke kan lade sig gøre.

Det gør man der hvor MAC adressen kan "Clones". Og den MAC adresse man
"Cloner" er MAC adressen for den PC som man configurere AP/routeren fra.
Så er det bare, i Windows, at pille lidt i Netværks control panelet.

Så vidt jeg ved, kan man ikke gøre det tilsvarende nemt fra OS X.

Snedigt gjort af Apple!

Men systemet hos Apple bliver forvirret her hvor jeg bor. Vi har mindst
4 AP samt diverse repeaters og andre AP som skiftevis tændes og slukkes
efter behov.

--
Ikke ham på Facebook.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 29-07-10 02:26

> [...]
>
> Men systemet hos Apple bliver forvirret her hvor jeg bor. Vi har mindst
> 4 AP samt diverse repeaters og andre AP som skiftevis tændes og slukkes

Du skal snart have din sølvpapirs hat på ....

/thomas

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 29-07-10 02:35

<snip>

> Du skal snart have din sølvpapirs hat på ....

Sølvpapir...?

<http://www.angelfire.com/bc/DiAbLa/tin_foil.html>

--
Ikke ham på Facebook.

Fra : Henrik Münster

Dato : 29-07-10 17:34

> <snip>

> Sølvpapir...?
>
> <http://www.angelfire.com/bc/DiAbLa/tin_foil.html>

Hvor de omtaler den hollandske fysiker Hans Christian Ørsted(!)?

<http://da.wikipedia.org/wiki/Hans_Christian_Ørsted>
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 29-07-10 18:10

Henrik Münster wrote:

> Hvor de omtaler den hollandske fysiker Hans Christian Ørsted(!)?
>
> <http://da.wikipedia.org/wiki/Hans_Christian_Ørsted>

Aaah hwa? - Kan man vente andet fra den side...!

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 29-07-10 18:28

> Aaah hwa? - Kan man vente andet fra den side...!

fra hvilken side ?

/thomas

Fra : KentBM

Dato : 29-07-10 23:33

Den 29/07/10 19.28, Thomas von Hassel skrev:

> fra hvilken side ?
Handler dette ikke om The Evil Empire? Så det må være amerikanerne.
Naturligvis.

--

Kent