WTFF (beklager mit sprog) sker der for App~
Fra : Henrik Palshøj

Dato : 28-07-10 21:44

Jeg kan normalt se igennem fingre med meget, specielt når det drejer
sig om Apple, men hvad sker der for de gamle Hippier i Cupertino?
Hvordan kan det være at Belgien, Holland, Hong Kong, Irland, Luxemburg,
Mexico, New Zealand, Singapore og Østrig nu kan købe iPad.. Men ikke
Danmark?? Hvad har vi gjort dem???

:( Er ved at være en smule indebrændt...

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 28-07-10 22:26

Henrik Palshøj <dykRE@MOVEmil.dk> wrote:

> [...]
> Mexico, New Zealand, Singapore og Østrig nu kan købe iPad.. Men ikke
> Danmark?? Hvad har vi gjort dem???
>
> :( Er ved at være en smule indebrændt...

du kan jo prøve at tælle hvormange vi er .. og så giver svaret sig selv

"problemet" for Apple er at lortet er så populært at de ikke kan lave så
mange som de kan sælge hvis de gav den fri i flere lande ... og de lande
er udvalgt nøje ...

/thomas

Fra : Henrik Palshøj

Dato : 28-07-10 23:00

On 2010-07-28 23:25:40 +0200, thomas@elements.dk (Thomas von Hassel) said:

> du kan jo prøve at tælle hvormange vi er .. og så giver svaret sig selv

Hvis det skyldes at vi procentuelt er et lille marked, så burde det jo
være et marked der er let at udfylde, i forhold til f.eks. Mexico, Hong
Kong og Singapore, specielt set i lyset af at alle landende omkring os
har den..

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 28-07-10 23:08

> [...]

> være et marked der er let at udfylde, i forhold til f.eks. Mexico, Hong
> Kong og Singapore, specielt set i lyset af at alle landende omkring os

Du glemmer min anden pointe .. de kan ikke lave nok af dem ...

/thomas

Fra : Bruno, Copenhagen - ~

Dato : 28-07-10 23:49

Henrik Palshøj wrote:

> [...]
> være et marked der er let at udfylde, i forhold til f.eks. Mexico, Hong
> Kong og Singapore, specielt set i lyset af at alle landende omkring os

Det er rigtigt, men de vælger helt sikkert de markeder hvor der er
størst dækningsbidrag først og der spiller sprogområdets størrelse,
gennerelle omkostningsniveau og diverse lovgivning ind. Eksempelvis vil
jeg tro den stærke danske forbrugerlovgivning spiller ind.

Mvh
Bruno

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 28-07-10 23:55

Bruno, Copenhagen - Denmark <dont_use_this@adress_ever.invalid> wrote:

> [...]
> gennerelle omkostningsniveau og diverse lovgivning ind. Eksempelvis vil
> jeg tro den stærke danske forbrugerlovgivning spiller ind.

bingo ..

/thomas

Fra : jagge

Dato : 29-07-10 15:13

> bingo ..

Ja det dur sgu ikke at kunderne har rettigheder, det er ikke til at
arbejde med ;0)

MVH

Jakob

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 29-07-10 18:30

jagge <jagge@noname.invalid> wrote:

> Ja det dur sgu ikke at kunderne har rettigheder, det er ikke til at
> arbejde med ;0)

Det var nu mere sprogområdets størrelse + DB jeg mente. 1 års garanti
som Apple giver er stadig bedre end de 6 mdr. som de er forpligttede til

/thomas

Fra : Henrik Palshøj

Dato : 29-07-10 23:09

On 2010-07-29 19:30:21 +0200, thomas@elements.dk (Thomas von Hassel) said:

> Det var nu mere sprogområdets størrelse + DB jeg mente. 1 års garanti
> som Apple giver er stadig bedre end de 6 mdr. som de er forpligttede til
>
> /thomas

Hmmmm Nu kan det godt være at jeg udstiller min uvidenhed, men køre
iPad ikke stort set samme styresystem OS4 som på iPhone? for den er da
på danske, så jeg tror ikke sproget er det store problem.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 29-07-10 23:11

> [...]

> iPad ikke stort set samme styresystem OS4 som på iPhone? for den er da
> på danske, så jeg tror ikke sproget er det store problem.

Produktet skal stadig markedsføres, supporteres osv osv ... det skal jo
ske på markedets sprog .. selve teknikken i enheden er ikke problemet.

/thomas

Fra : Henrik Münster

Dato : 30-07-10 00:03

Så vidt jeg ved kører iPad stadig iOS 3.2, som er en speciel version,
der blev lavet til iPad. Den vil naturligvis også indenfor en
overskuelig fremtid komme op på ver. 4.x ligesom iPhone. Når det sker,
vil der sandsynligvis også komme dansk tastatur på den osv.

> Produktet skal stadig markedsføres, supporteres osv osv ... det skal jo
> ske på markedets sprog .. selve teknikken i enheden er ikke problemet.

Jeg har faktisk lige været i Paris, og der var vi naturligvis inde i
Apple Store for at lege med iPad og iPhone 4. Jeg var lidt fristet til
at købe en iPad, men jeg synes alligevel hellere jeg vil vente og så
købe den i Danmark. Hvis den går i stykker, så er der lidt langt til
Paris.
A propos talen om sprog og software, så var de udstillede
modeller indstillet til alle mulige mærkelige sprog. Der er nok en del
turister i butikken. Man kunne sagtens indstille iPhone 4 til dansk, men
iPad kunne ikke indstilles til dansk eller til dansk tastatur. Man kunne
dog sagtens få de danske bogstaver frem ved at lade fingeren hvile på A
eller O. Ligesom vi gjorde med iPhone i starten, før der kom danske
bogstaver på tastaturet.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Henrik Palshøj

Dato : 30-07-10 11:19

On 2010-07-30 00:10:32 +0200, thomas@elements.dk (Thomas von Hassel) said:

> Produktet skal stadig markedsføres, supporteres osv osv ... det skal jo
> ske på markedets sprog .. selve teknikken i enheden er ikke problemet.
>
> /thomas

Den med markedsføring køber jeg ikke, for Apple sætter den jo bare til
salg på deres web side, alle reklamer der er i blade og aviser er jo
betalt af humac eller ditto, hvad angår support sker det jo fra deres
nordiske center som vist ligger i Irland, så jeg tror heller ikke at
det er det reelle problem!

Henrik

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 30-07-10 11:49

> [...]

> betalt af humac eller ditto, hvad angår support sker det jo fra deres
> nordiske center som vist ligger i Irland, så jeg tror heller ikke at

de ting koster stadig penge for hvert ekstra land du tilføjer ...

Fra : Niels Jørgen Kruse

Dato : 29-07-10 16:27

> [...]

> Mexico, New Zealand, Singapore og Østrig nu kan købe iPad.. Men ikke
> Danmark?? Hvad har vi gjort dem???
>
> :( Er ved at være en smule indebrændt...

Det tog da også en evighed før den første iPhone blev solgt officielt
her i landet.

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 29-07-10 17:24

Henrik Palshøj <dykRE@MOVEmil.dk> wrote:

<snip>

http://en.wikipedia.org/wiki/Pardon_my_French

--
Ikke ham på Facebook.

Fra : Henrik Palshøj

Dato : 29-07-10 23:10

On 2010-07-29 18:23:51 +0200, hlexa@hotmail.com (Axel Hammerschmidt) said:

> http://en.wikipedia.org/wiki/Pardon_my_French

Beklager fik aldrig lært fransk så?????

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 29-07-10 23:13

> Henrik Palshøj <dykRE@MOVEmil.dk> wrote:
>
> <snip>
>
> http://en.wikipedia.org/wiki/Pardon_my_French

Når man ikke engang kan sige "fuck" i et acronym så er vi vist ved at
være ude på et overdrev ... :)

/thomas