/ Forside / Teknologi / Operativsystemer / Linux / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Linux
#NavnPoint
o.v.n. 11177
peque 7911
dk 4814
e.c 2359
Uranus 1334
emesen 1334
stone47 1307
linuxrules 1214
Octon 1100
10  BjarneD 875
BR brændt i UBU
Fra : Lyrik


Dato : 26-07-10 17:56

Så lykkedes det endelig for mig. Jeg fik kompileret en ny makeMKV i
Ubuntu 32 bit, rippet en BR, forberedt den i TsMuxer, lavet en .iso i
"ImageBurn" i "Wine" og brændt UDF/ISO i Nero.
Afspillet den på en stationær afspiller og det kørte perfekt!

Der har været nogle opdateringer i UBU. Om det har noget med det at
gøre aner jeg ikke.

Men det korte og det lange er, at nu kan man lave BR fra start til mål
i UBU. Tilsyneladende.

Det næste bliver at finde et godt videoredigeringsprogram samme sted
som kan lave overgange og fortekster/sluttekster. Eller finde en
snedig måde at gøre det anerledes på. Idéer modtages med kyshånd.

Hilsen
Jens

 
 
Erik (27-07-2010)
Kommentar
Fra : Erik


Dato : 27-07-10 07:17

Den 27-07-2010 01:55, Lyrik skrev:
> Det næste bliver at finde et godt videoredigeringsprogram samme sted
> som kan lave overgange og fortekster/sluttekster.

http://www.kinodv.org/

Ukendt (27-07-2010)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 27-07-10 14:16

Lyrik wrote:
> Så lykkedes det endelig for mig. Jeg fik kompileret en ny makeMKV i
> Ubuntu 32 bit, rippet en BR, forberedt den i TsMuxer, lavet en .iso i
> "ImageBurn" i "Wine" og brændt UDF/ISO i Nero.
> Afspillet den på en stationær afspiller og det kørte perfekt!

Overvej at bruge linux programmer istedet for ImageBurn og Nero.

/Martin

Lyrik (29-07-2010)
Kommentar
Fra : Lyrik


Dato : 29-07-10 09:50

On 29 Jul., 15:09, Asbjorn Hojmark <Asbj...@Hojmark.ORG> wrote:
> On Thu, 29 Jul 2010 00:31:53 -0700 (PDT), Lyrik
>
> <jenserikb...@gmail.com> wrote:
> > Du kan spare dig dine flabetheder! "growisofs" var kun en henkastet
> > bemærkning om noget der måske kunne bruges som ingen har prøvet.
>
> Du husker skidt.
>
> Du skrev:
> | Man kan ikke brænde UDF 2.50 eller 2.60 i Linux!
>
> Hvortil Klaus svarede:
> | growisofs (ligger i pakken dvd+rw-tools på Ubuntu) kan brænde ethvert
> | disk-image, uanset om det er UDF-, ISO9660- eller krimskrams-mastered.
>
> Så altså: Du skrev, at det ikke kunne lade sig gøre, og fik at vide,
> at det kan det godt, og du fik endda navnet på værktøj, der kan det..
,,,,,,,,,,,,,
Har du set nogen bruge "growisofs" til at brænde en BR? kom med et
link!

Jens

Adam Sjøgren (29-07-2010)
Kommentar
Fra : Adam Sjøgren


Dato : 29-07-10 17:00

On Thu, 29 Jul 2010 08:50:15 -0700 (PDT), Lyrik wrote:

> Har du set nogen bruge "growisofs" til at brænde en BR? kom med et
> link!

http://fy.chalmers.se/~appro/linux/DVD+RW/Blu-ray/


Har du hørt nogen påstå det growisofs ikke virker? Kom med et link.


Mvh.

--
"En fjern transistor stiller ind på Kalundborg" Adam Sjøgren
asjo@koldfront.dk

Lyrik (27-07-2010)
Kommentar
Fra : Lyrik


Dato : 27-07-10 11:33

On 27 Jul., 15:16, Martin Møller Skarbiniks Pedersen
<traxpla...@gmail.com> wrote:
> Lyrik wrote:
> > Så lykkedes det endelig for mig. Jeg fik kompileret en ny makeMKV i
> > Ubuntu 32 bit, rippet en BR, forberedt den i TsMuxer, lavet en .iso i
> > "ImageBurn" i "Wine" og brændt UDF/ISO i Nero.
> > Afspillet den på en stationær afspiller og det kørte perfekt!
>
> Overvej at bruge linux programmer istedet for ImageBurn og Nero.
>
> /Martin

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Selvfølgelig! Men jeg kan ikke få øje på nogen. Kan du?

Jens

Erik (27-07-2010)
Kommentar
Fra : Erik


Dato : 27-07-10 19:16

Den 27-07-2010 19:33, Lyrik skrev:
> ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
> Selvfølgelig! Men jeg kan ikke få øje på nogen. Kan du?
>
> Jens

Har du kigget på den her ?

http://www.nero.com/enu/linux3-system-requirements.html

N/A (28-07-2010)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 28-07-10 12:28



Ukendt (28-07-2010)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 28-07-10 21:43

Lyrik wrote:
> On 27 Jul., 15:16, Martin Møller Skarbiniks Pedersen
> <traxpla...@gmail.com> wrote:
>> Lyrik wrote:
>>> Så lykkedes det endelig for mig. Jeg fik kompileret en ny makeMKV i
>>> Ubuntu 32 bit, rippet en BR, forberedt den i TsMuxer, lavet en .iso i
>>> "ImageBurn" i "Wine" og brændt UDF/ISO i Nero.
>>> Afspillet den på en stationær afspiller og det kørte perfekt!
>> Overvej at bruge linux programmer istedet for ImageBurn og Nero.
>>
>> /Martin
>
> ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
> Selvfølgelig! Men jeg kan ikke få øje på nogen. Kan du?
>
> Jens

Ja da. Der findes rigtig mange forskellige brændeprogrammer til Ubuntu.

/Martin

N/A (27-07-2010)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 27-07-10 19:16



Lyrik (27-07-2010)
Kommentar
Fra : Lyrik


Dato : 27-07-10 12:48

On 27 Jul., 20:15, Erik <eriksyd...@live.dk> wrote:
> Den 27-07-2010 19:33, Lyrik skrev:
>
> > ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
> > Selvfølgelig! Men jeg kan ikke få øje på nogen. Kan du?
>
> > Jens
>
> Har du kigget på den her ?
>
> http://www.nero.com/enu/linux3-system-requirements.html
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Det var den jeg brugte til at brænde en Blu-Ray.iso. Det var altså
bare ikke version 3, men den nyere version 4. Det er en 30 dages
prøveversion. Altså kommersiel betalings-ware.

Det plager mig lidt at der var én der skrev:

"growisofs (ligger i pakken dvd+rw-tools på Ubuntu) kan brænde ethvert
disk-image, uanset om det er UDF-, ISO9660- eller krimskrams-
mastered."

Jeg er ude af stand til at finde det program i min Ubuntu 10.04.
Inddelingen "dvd+rw-tools" er ikke på min maskine! Jeg ville gerne
prøve det og se om anprisningen holder hvad han lover. Men jeg kan
ikke finde det!?

Hvor er det?

Hilsen
Jens

Jørgen Heesche (28-07-2010)
Kommentar
Fra : Jørgen Heesche


Dato : 28-07-10 12:28

Lyrik wrote:
> On 27 Jul., 20:15, Erik <eriksyd...@live.dk> wrote:
>> Den 27-07-2010 19:33, Lyrik skrev:
>>
SKIP
>
> Jeg er ude af stand til at finde det program i min Ubuntu 10.04.
> Inddelingen "dvd+rw-tools" er ikke på min maskine! Jeg ville gerne
> prøve det og se om anprisningen holder hvad han lover. Men jeg kan
> ikke finde det!?
>
> Hvor er det?
dvd+rw-tools er en programpakke, som findes i
software-installationssystemet; pakken indholder programmer til at
brænde på DVD-RW dvdskiver.
Pakken kopieres ikke ind i Ubuntu, men når den installeres findes de
enkelte programmer i /usr/bin.

>
> Hilsen
> Jens


--
Med venlig hilsen

Jørgen Heesche
mailto:heesche@webspeed.dk

Karl Erik Christense~ (28-07-2010)
Kommentar
Fra : Karl Erik Christense~


Dato : 28-07-10 15:53

On 27-07-2010 20:47, Lyrik wrote:

> Jeg er ude af stand til at finde det program i min Ubuntu 10.04.
> Inddelingen "dvd+rw-tools" er ikke på min maskine! Jeg ville gerne
> prøve det og se om anprisningen holder hvad han lover. Men jeg kan
> ikke finde det!?
>
> Hvor er det?
>
> Hilsen
> Jens

De er der skam, men det er commandline programmer (kan vel godt
sammenlignes med dos-programmer på en Windows maskine).
Derfor bør du sætte dig ind i syntaksen, ellers får du ikke meget ud af
det - bortset at det er "the good old UNIX way"

--
Karl Erik.
http://www.ranunkelvej.com
http://www.tyveri-check.dk - Snyd tyven før han snyder dig!

N/A (29-07-2010)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 29-07-10 11:05



Adam Sjøgren (27-07-2010)
Kommentar
Fra : Adam Sjøgren


Dato : 27-07-10 19:59

On Tue, 27 Jul 2010 11:47:48 -0700 (PDT), Lyrik wrote:

> Jeg er ude af stand til at finde det program i min Ubuntu 10.04.
> Inddelingen "dvd+rw-tools" er ikke på min maskine!

Hvad mener du med "Inddelingen" her?

> Jeg ville gerne prøve det og se om anprisningen holder hvad han lover.
> Men jeg kan ikke finde det!?

> Hvor er det?

I pakkesystemet:

* http://packages.ubuntu.com/lucid/dvd+rw-tools


Mvh.

Adam

--
"My internal clock is on Tokyo time." Adam Sjøgren
asjo@koldfront.dk

Lyrik (27-07-2010)
Kommentar
Fra : Lyrik


Dato : 27-07-10 16:08

On 27 Jul., 20:58, a...@koldfront.dk (Adam Sjøgren) wrote:
> On Tue, 27 Jul 2010 11:47:48 -0700 (PDT), Lyrik wrote:
> > Jeg er ude af stand til at finde det program i min Ubuntu 10.04.
> > Inddelingen "dvd+rw-tools" er ikke på min maskine!
>
> Hvad mener du med "Inddelingen" her?
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
At Programmer er inddelt i "Spil" "Video" o.s.v. så jeg fantaserede om
at der måtte være noget der hed "dvd+rw-tools"
Men det er der ikke!
>
> > Jeg ville gerne prøve det og se om anprisningen holder hvad han lover..
> > Men jeg kan ikke finde det!?
> > Hvor er det?
>
> I pakkesystemet:
>
>  *http://packages.ubuntu.com/lucid/dvd+rw-tools
,,,,,,,,,,,,
Det hedder den så ikke når den er installeret. Men cd/dvd-et eller
andet. Og den vil ikke brænde BR. Sorry!

Så prøvede jeg alle dem jeg kunne finde! Og den der søger skal finde!
Den der banker på, for ham skal der lukkes op! Eller med
newspeak :"åbnes op!"

Helt uventet og udokumenteret! Vi kan spare "Nero 4!" (som koster
penge)

"Xfburn" !!!:
http://www.xfce.org/projects/xfburn/

Som kan hentes under "Videoprogrammer"

Dens "Burn Image" kan brænde et Blu-Ray image prepareret (foreløbig) i
"ImgBurn" under "Wine" fra BDMV og CERTIFICATE-mapper prepareret i
TsMuxer(SmartLabs). Desværre kender dens andre funktioner kun DVD
skiver.
Dens skabere skriver ikke noget om det. Men den er baseret på
"Libburnia" projektet:
http://www.libburnia-project.org/
Den er igen baseret på "Gnu Xorriso" projektet. Hvor der skrives:
"Might work with DVD-RAM, DVD+RW, BD-RE but rather not with CD, DVD-R,
DVD+R, BD-R. "
http://www.gnu.org/software/xorriso/xorriso_eng.html

Men nu kan vi tilføje at det virker med BD-R! Ovenikøbet særdeles godt
med min LG brænder. Skiven var 4X. Men den blev brændt med et
gennemsnit på 6,5X !!! Hele forløbet var intet mindre end glat og
perfekt. Skiven spiller nu på mit TV fra BR playeren i PS3.
Købeskiven havde fået en ridse, så det er fint med en back-up kopi!

Så langt, så godt. Tak for deltagelsen!

P.S.
Det forekommer mig at en afkrypteret skive BR spiller flottere, mere
afslappet end originalen. Jeg har yderligere aflastet afspilleren ved
at dele 20 Gigabytefilen i stykker under 4 Gigabyte. Det tillader
skivens mapper at blive overført til et FAT32 filsystem.

Hilsen
Jens

N/A (29-07-2010)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 29-07-10 11:05



Lyrik (27-07-2010)
Kommentar
Fra : Lyrik


Dato : 27-07-10 19:13

On 28 Jul., 00:08, Lyrik <jenserikb...@gmail.com> wrote:
Angående brænderprogrammet til BR..
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Se det i funktion her:
http://luen.dk/xfburn.JPG

Hilsen
Jens

Michael Rasmussen (28-07-2010)
Kommentar
Fra : Michael Rasmussen


Dato : 28-07-10 17:15

On Wed, 28 Jul 2010 16:52:57 +0200
Karl Erik Christensen <karlerik@none.invalid.com> wrote:

>
> De er der skam, men det er commandline programmer (kan vel godt sammenlignes med dos-programmer på en Windows maskine).
> Derfor bør du sætte dig ind i syntaksen, ellers får du ikke meget ud af det - bortset at det er "the good old UNIX way"
>
Ifølge release notes fra seneste release af k3b, skulle denne release
understøtte brænding af BlueRay - det ser ud til, at den anvender
growisofs og dvd+rw-tools under overfladen til formålet.

--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen
http://pgp.mit.edu:11371/pks/lookup?op=get&search=0xE3E80917
A computer is like air conditioning: it becomes useless when you open
windows.


jk (28-07-2010)
Kommentar
Fra : jk


Dato : 28-07-10 19:17

Skal vi synes, at det er morsomt/friskt med det der UBU ?

Er det et ublu styresystem ? Hvorfor skriver du ikke Ubuntu.

mvh

John

Adam Sjøgren (31-07-2010)
Kommentar
Fra : Adam Sjøgren


Dato : 31-07-10 22:05

On Sat, 31 Jul 2010 22:59:36 +0200, Asbjorn wrote:

> My point.

Se også: http://en.wikipedia.org/wiki/BD#Computing


,

--
"I hate dancing. So, this, to me, is a living Adam Sjøgren
embodyment of hell." asjo@koldfront.dk

Adam Sjøgren (28-07-2010)
Kommentar
Fra : Adam Sjøgren


Dato : 28-07-10 22:11

On Tue, 27 Jul 2010 15:08:20 -0700 (PDT), Lyrik wrote:

> On 27 Jul., 20:58, a...@koldfront.dk (Adam Sjøgren) wrote:

>> On Tue, 27 Jul 2010 11:47:48 -0700 (PDT), Lyrik wrote:

>> > Jeg er ude af stand til at finde det program i min Ubuntu 10.04.
>> > Inddelingen "dvd+rw-tools" er ikke på min maskine!

>> Hvad mener du med "Inddelingen" her?

> At Programmer er inddelt i "Spil" "Video" o.s.v. så jeg fantaserede om
> at der måtte være noget der hed "dvd+rw-tools"
> Men det er der ikke!

Nej.

Klaus Ellegaard skrev: "growisofs (ligger i pakken dvd+rw-tools på
Ubuntu)" - hvordan du får "pakken" til at blive til en sektion i en
eller anden inddeling er en gåde.

>> I pakkesystemet:

>>  *http://packages.ubuntu.com/lucid/dvd+rw-tools

> Det hedder den så ikke når den er installeret.

Som Klaus Ellegaard skrev, og du citerede, så hedder programmet
"growisofs" og ligger i pakken "dvd+rw-tools".

> Helt uventet og udokumenteret! Vi kan spare "Nero 4!" (som koster
> penge)

Det var vist kun uventet for dig. Det er halvanden uge siden at du blev
præsenteret for growisofs...

[...]
> P.S.
> Det forekommer mig at en afkrypteret skive BR spiller flottere, mere
> afslappet end originalen.

Naturligvis. Mine platinnetkabler får også netradioen til at lyde meget
bedre.


Mvh.

--
"My internal clock is on Tokyo time." Adam Sjøgren
asjo@koldfront.dk

Kent Friis (29-07-2010)
Kommentar
Fra : Kent Friis


Dato : 29-07-10 19:20

Den Wed, 28 Jul 2010 23:11:00 +0200 skrev Adam Sjøgren:
> On Tue, 27 Jul 2010 15:08:20 -0700 (PDT), Lyrik wrote:
>
>> Det forekommer mig at en afkrypteret skive BR spiller flottere, mere
>> afslappet end originalen.
>
> Naturligvis. Mine platinnetkabler får også netradioen til at lyde meget
> bedre.

Det kan ikke sammenlignes. En Bluray kan sagtens være lige på grænsen
af hvad computeren kan trække, og i så fald vil det naturligvis hjælpe
at man ikke skal bruge cpu-kraft til dekrypteringen.

Mvh
Kent
--
"The Brothers are History"

Lyrik (29-07-2010)
Kommentar
Fra : Lyrik


Dato : 29-07-10 01:08

On 28 Jul., 20:16, jk <johnknuhtse...@Mmail.dk> wrote:
> Skal vi synes, at det er morsomt/friskt med det der UBU ?
>
> Er det et ublu styresystem ? Hvorfor skriver du ikke Ubuntu.
>
> mvh
>
> John

,,,,,,,,,,,,,,,,,
Det har jeg vel lov til? du forstår det jo!))

Jens

N/A (31-07-2010)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 31-07-10 14:29



Lyrik (29-07-2010)
Kommentar
Fra : Lyrik


Dato : 29-07-10 01:10

On 28 Jul., 22:02, Jørgen Heesche <hees...@webspeed.dk> wrote:
> Michael Rasmussen wrote:
> > On Wed, 28 Jul 2010 16:52:57 +0200
> > Karl Erik Christensen <karle...@none.invalid.com> wrote:
>
> >> De er der skam, men det er commandline programmer (kan vel godt sammenlignes med dos-programmer på en Windows maskine).
> >> Derfor bør du sætte dig ind i syntaksen, ellers får du ikke meget ud af det - bortset at det er "the good old UNIX way"
>
> > Ifølge release notes fra seneste release af k3b, skulle denne release
> > understøtte brænding af BlueRay - det ser ud til, at den anvender
> > growisofs og dvd+rw-tools under overfladen til formålet.
>
> Ja! growisofs er med i k3b's programliste.
> Se: k3b Settings --> Configure K3b --> Programs
,,,,,,,,,,,,
k3b kunne ikke.

jens

Lyrik (29-07-2010)
Kommentar
Fra : Lyrik


Dato : 29-07-10 01:32

On 28 Jul., 23:11, a...@koldfront.dk (Adam Sjøgren) wrote:
> On Tue, 27 Jul 2010 15:08:20 -0700 (PDT), Lyrik wrote:
> > On 27 Jul., 20:58, a...@koldfront.dk (Adam Sjøgren) wrote:
> >> On Tue, 27 Jul 2010 11:47:48 -0700 (PDT), Lyrik wrote:
> >> > Jeg er ude af stand til at finde det program i min Ubuntu 10.04.
> >> > Inddelingen "dvd+rw-tools" er ikke på min maskine!
> >> Hvad mener du med "Inddelingen" her?
> > At Programmer er inddelt i "Spil" "Video" o.s.v. så jeg fantaserede om
> > at der måtte være noget der hed "dvd+rw-tools"
> > Men det er der ikke!
>
> Nej.
>
> Klaus Ellegaard skrev: "growisofs (ligger i pakken dvd+rw-tools på
> Ubuntu)" - hvordan du får "pakken" til at blive til en sektion i en
> eller anden inddeling er en gåde.
>
> >> I pakkesystemet:
> >>  *http://packages.ubuntu.com/lucid/dvd+rw-tools
> > Det hedder den så ikke når den er installeret.
>
> Som Klaus Ellegaard skrev, og du citerede, så hedder programmet
> "growisofs" og ligger i pakken "dvd+rw-tools".
>
> > Helt uventet og udokumenteret! Vi kan spare "Nero 4!" (som koster
> > penge)
>
> Det var vist kun uventet for dig. Det er halvanden uge siden at du blev
> præsenteret for growisofs...
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Du kan spare dig dine flabetheder! "growisofs" var kun en henkastet
bemærkning om noget der måske kunne bruges som ingen har prøvet. Jeg
har brændt en BR i Linux! Med "Xfburn" og ikke med "growisofs." Måske
prøver jeg den en dag, eller måske, bare måske, var der en af jer
andre der prøvede?? Ellers er det lige meget, nu har jeg en der
virker.

Jens



> [...]
>
> > P.S.
> > Det forekommer mig at en afkrypteret skive BR spiller flottere, mere
> > afslappet end originalen.
>
> Naturligvis. Mine platinnetkabler får også netradioen til at lyde meget
> bedre.
,,,,,,,,,,,,,,,,,
Så lidt flere flabetheder!

Ser du, en BR afspiller er en computer som har mange opgaver. den
skal foretage "handshake" med skiven, præsenteres for
afkrypteringsnøglen og gennem denne afkryptere filmen on the fly.
Endvidere præsenteres den for en enhedsfil på måske 30 Gigabyte.
Hvis du har prøvet at behandle filer af den størrelse så ved du at
computeren bliver presset i knæ under vægtan af sådanne filer.

Hvis jeg nu deler filen op i mindre stykker og afspilleren samtidig
slipper for at afkryptere undervejs, så synes jeg at en konklusion om
at det ligesom "flyder lettere" ligger temmelig lige for. Det er
tidligere konstateret at da det analoge hul eksisterede i form af
komponentindgangsmuligheder for afspilning af BR. At den indgang kørte
bedre fordi den ikke behøvede "handshake" fra krypteringen.

Sååå....

Jens

Jens

Erik (29-07-2010)
Kommentar
Fra : Erik


Dato : 29-07-10 11:05

Den 29-07-2010 09:31, Lyrik skrev:

> Du kan spare dig dine flabetheder! "growisofs" var kun en henkastet
> bemærkning om noget der måske kunne bruges som ingen har prøvet. Jeg
> har brændt en BR i Linux! Med "Xfburn" og ikke med "growisofs." Måske
> prøver jeg den en dag, eller måske, bare måske, var der en af jer
> andre der prøvede?? Ellers er det lige meget, nu har jeg en der
> virker.


Hvis du ikke havde installeret growisofs, så kunne din Xfburn jo heller
ikke brænde Blue Ray formatet, det er nok der han vil hen !

Asbjorn Hojmark (29-07-2010)
Kommentar
Fra : Asbjorn Hojmark


Dato : 29-07-10 14:10

On Thu, 29 Jul 2010 00:31:53 -0700 (PDT), Lyrik
<jenserikbech@gmail.com> wrote:

> Du kan spare dig dine flabetheder! "growisofs" var kun en henkastet
> bemærkning om noget der måske kunne bruges som ingen har prøvet.

Du husker skidt.

Du skrev:
| Man kan ikke brænde UDF 2.50 eller 2.60 i Linux!

Hvortil Klaus svarede:
| growisofs (ligger i pakken dvd+rw-tools på Ubuntu) kan brænde ethvert
| disk-image, uanset om det er UDF-, ISO9660- eller krimskrams-mastered.

Så altså: Du skrev, at det ikke kunne lade sig gøre, og fik at vide,
at det kan det godt, og du fik endda navnet på værktøj, der kan det.

-A
--
http://www.hojmark.org/

(Thorbjørn Ravn (29-07-2010)
Kommentar
Fra : (Thorbjørn Ravn


Dato : 29-07-10 19:27

Kent Friis <nospam@nospam.invalid> writes:

> Det kan ikke sammenlignes. En Bluray kan sagtens være lige på grænsen
> af hvad computeren kan trække, og i så fald vil det naturligvis hjælpe
> at man ikke skal bruge cpu-kraft til dekrypteringen.

Jens bruger en PS3 som BluRay-afspiller. Den kan sagtens følge med.

--
Thorbjørn Ravn Andersen "... plus... Tubular Bells!"

Kent Friis (29-07-2010)
Kommentar
Fra : Kent Friis


Dato : 29-07-10 20:16

Den Thu, 29 Jul 2010 20:26:58 +0200 skrev Thorbjørn Ravn Andersen, 20100729:
> Kent Friis <nospam@nospam.invalid> writes:
>
>> Det kan ikke sammenlignes. En Bluray kan sagtens være lige på grænsen
>> af hvad computeren kan trække, og i så fald vil det naturligvis hjælpe
>> at man ikke skal bruge cpu-kraft til dekrypteringen.
>
> Jens bruger en PS3 som BluRay-afspiller. Den kan sagtens følge med.

Så er det selvfølgelig noget helt andet. Jeg antog at når han poster
her, så drejer det sig om en *nix maskine.

(Og det er PS3 ikke længere).

Mvh
Kent
--
"The Brothers are History"

Steen Suder, privat (30-07-2010)
Kommentar
Fra : Steen Suder, privat


Dato : 30-07-10 21:31

On Thu, 29 Jul 2010 00:08:17 -0700, Lyrik wrote:

> On 28 Jul., 20:16, jk <johnknuhtse...@Mmail.dk> wrote:
>> Skal vi synes, at det er morsomt/friskt med det der UBU ?
>>
>> Er det et ublu styresystem ? Hvorfor skriver du ikke Ubuntu.
>>
>> mvh
>>
>> John
>
> ,,,,,,,,,,,,,,,,,
> Det har jeg vel lov til? du forstår det jo!))

Hvem er det, der beder om hjælp her?

Denne udemærkede tekst giver de fleste mennesker et clue:
<http://catb.org/esr/faqs/smart-questions.html>


--
Steen Suder

Lyrik (31-07-2010)
Kommentar
Fra : Lyrik


Dato : 31-07-10 07:09

On 30 Jul., 22:30, "Steen Suder, privat" <sfs_news_s...@suder.dk>
wrote:
> On Thu, 29 Jul 2010 00:08:17 -0700, Lyrik wrote:
> > On 28 Jul., 20:16, jk <johnknuhtse...@Mmail.dk> wrote:
> >> Skal vi synes, at det er morsomt/friskt med det der UBU ?
>
> >> Er det et ublu styresystem ? Hvorfor skriver du ikke Ubuntu.
>
> >> mvh
>
> >> John
>
> > ,,,,,,,,,,,,,,,,,
> > Det har jeg vel lov til? du forstår det jo!))
>
> Hvem er det, der beder om hjælp her?
>
> Denne udemærkede tekst giver de fleste mennesker et clue:
> <http://catb.org/esr/faqs/smart-questions.html>
,,,,,,,,,,,,,,
Jeg beder ikke dig om noget! Ethvert indlæg er ikke en bøn om hjælp.
Det kan være en oplysning. Jeg oplyser om at jeg har brændt en BR i
XfBurn. Ingen af jer andre har gjort tilsvarende! Så det er jer der
får hjælp af mig i det tilfælde! Snup en tudekiks!

Jens

Erik (31-07-2010)
Kommentar
Fra : Erik


Dato : 31-07-10 14:29

Den 31-07-2010 15:08, Lyrik skrev:
> Jeg beder ikke dig om noget! Ethvert indlæg er ikke en bøn om hjælp.
> Det kan være en oplysning. Jeg oplyser om at jeg har brændt en BR i
> XfBurn. Ingen af jer andre har gjort tilsvarende! Så det er jer der
> får hjælp af mig i det tilfælde! Snup en tudekiks!
>
> Jens

Ahhh svært at se hvad du lige bidrog med her, er du i stand til at
dokumentere hvorfor det lykkedes for dig ?

Forøvrigt er dine hjemmelavede forkortelser til at brække sig over, når
nu låget er løftet af bøtten...


N/A (31-07-2010)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 31-07-10 17:49



N/A (31-07-2010)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 31-07-10 14:29



Lyrik (31-07-2010)
Kommentar
Fra : Lyrik


Dato : 31-07-10 10:21

On 31 Jul., 15:28, Erik <eriksyd...@live.dk> wrote:
> Den 31-07-2010 15:08, Lyrik skrev:
>
> > Jeg beder ikke dig om noget! Ethvert indlæg er ikke en bøn om hjælp.
> > Det kan være en oplysning. Jeg oplyser om at jeg har brændt en BR i
> > XfBurn. Ingen af jer andre har gjort tilsvarende! Så det er jer der
> > får hjælp af mig i det tilfælde! Snup en tudekiks!
>
> > Jens
>
> Ahhh svært at se hvad du lige bidrog med her, er du i stand til at
> dokumentere hvorfor det lykkedes for dig ?
>
> Forøvrigt er dine hjemmelavede forkortelser til at brække sig over, når
> nu låget er løftet af bøtten...
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Det er snart ufatteligt hvad regelknepperdanskerne kan få ondt i røven
over! BR er efterhånden den internationale forkortelse for Blu-Ray!
Kig på amerikanske sites hvor du har fået dine "proprietære" drivere
fra! BD slog ikke an. Det blev BR! Snup en tudekiks til!


Jens


Erik (31-07-2010)
Kommentar
Fra : Erik


Dato : 31-07-10 17:49

Den 31-07-2010 18:20, Lyrik skrev:
>
> Det er snart ufatteligt hvad regelknepperdanskerne kan få ondt i røven
> over! BR er efterhånden den internationale forkortelse for Blu-Ray!
> Kig på amerikanske sites hvor du har fået dine "proprietære" drivere
> fra! BD slog ikke an. Det blev BR! Snup en tudekiks til!
>
>
> Jens
>

Næ tag en selv du, ha ha

Hvor har du lige læst jeg bruger sådanne drivere ?

Forøvrigt finder jeg din dokumentation mere end mangelfuld ;)



Kent Friis (31-07-2010)
Kommentar
Fra : Kent Friis


Dato : 31-07-10 20:57

Den Sat, 31 Jul 2010 09:20:45 -0700 (PDT) skrev Lyrik:
> On 31 Jul., 15:28, Erik <eriksyd...@live.dk> wrote:
>> Den 31-07-2010 15:08, Lyrik skrev:
>>
>> > Jeg beder ikke dig om noget! Ethvert indlæg er ikke en bøn om hjælp.
>> > Det kan være en oplysning. Jeg oplyser om at jeg har brændt en BR i
>> > XfBurn. Ingen af jer andre har gjort tilsvarende! Så det er jer der
>> > får hjælp af mig i det tilfælde! Snup en tudekiks!
>>
>> > Jens
>>
>> Ahhh svært at se hvad du lige bidrog med her, er du i stand til at
>> dokumentere hvorfor det lykkedes for dig ?
>>
>> Forøvrigt er dine hjemmelavede forkortelser til at brække sig over, når
>> nu låget er løftet af bøtten...
> ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
> Det er snart ufatteligt hvad regelknepperdanskerne kan få ondt i røven
> over! BR er efterhånden den internationale forkortelse for Blu-Ray!

BR er en legetøjsbutik.

Mvh
Kent
--
"The Brothers are History"

Asbjorn Hojmark (31-07-2010)
Kommentar
Fra : Asbjorn Hojmark


Dato : 31-07-10 21:28

On 31 Jul 2010 19:56:36 GMT, Kent Friis <nospam@nospam.invalid> wrote:

>> BR er efterhånden den internationale forkortelse for Blu-Ray!

> BR er en legetøjsbutik.

http://en.wikipedia.org/wiki/BR

-A
--
http://www.hojmark.org/

Kent Friis (31-07-2010)
Kommentar
Fra : Kent Friis


Dato : 31-07-10 21:36

Den Sat, 31 Jul 2010 22:27:33 +0200 skrev Asbjorn Hojmark:
> On 31 Jul 2010 19:56:36 GMT, Kent Friis <nospam@nospam.invalid> wrote:
>
>>> BR er efterhånden den internationale forkortelse for Blu-Ray!
>
>> BR er en legetøjsbutik.
>
> http://en.wikipedia.org/wiki/BR

Alt andet end Bluray.

Mvh
Kent
--
"The Brothers are History"

Asbjorn Hojmark (31-07-2010)
Kommentar
Fra : Asbjorn Hojmark


Dato : 31-07-10 22:00

On 31 Jul 2010 20:35:52 GMT, Kent Friis <nospam@nospam.invalid> wrote:

>>>> BR er efterhånden den internationale forkortelse for Blu-Ray!

>>> BR er en legetøjsbutik.

>> http://en.wikipedia.org/wiki/BR

> Alt andet end Bluray.

My point.

-A
--
http://www.hojmark.org/

Erik (01-08-2010)
Kommentar
Fra : Erik


Dato : 01-08-10 07:20

Den 31-07-2010 18:20, Lyrik skrev:
> Det er snart ufatteligt hvad regelknepperdanskerne kan få ondt i røven
> over! BR er efterhånden den internationale forkortelse for Blu-Ray!
> Kig på amerikanske sites hvor du har fået dine "proprietære" drivere
> fra! BD slog ikke an. Det blev BR! Snup en tudekiks til!


Nu har andre jo påpeget links til din BR påtand, men her er så et til
din "UBU" ting:

http://www.ubu.dk/


Erik (01-08-2010)
Kommentar
Fra : Erik


Dato : 01-08-10 12:36

Den 01-08-2010 08:19, Erik skrev:
> Nu har andre jo påpeget links til din BR påtand,


Nu må jeg jo gribe i egen barm og erkende at ovenstående er en "slå"
fejl, ikke et forsøg på at lave min egen forkortelse af "påstand" :)

Jørgen Heesche (01-08-2010)
Kommentar
Fra : Jørgen Heesche


Dato : 01-08-10 12:52

Lyrik wrote:
> On 31 Jul., 15:28, Erik <eriksyd...@live.dk> wrote:
>> Den 31-07-2010 15:08, Lyrik skrev:
>>
>>> Jeg beder ikke dig om noget! Ethvert indlæg er ikke en bøn om hjælp.
>>> Det kan være en oplysning. Jeg oplyser om at jeg har brændt en BR i
>>> XfBurn. Ingen af jer andre har gjort tilsvarende! Så det er jer der
>>> får hjælp af mig i det tilfælde! Snup en tudekiks!
>>> Jens
>> Ahhh svært at se hvad du lige bidrog med her, er du i stand til at
>> dokumentere hvorfor det lykkedes for dig ?
>>
>> Forøvrigt er dine hjemmelavede forkortelser til at brække sig over, når
>> nu låget er løftet af bøtten...
> ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
> Det er snart ufatteligt hvad regelknepperdanskerne kan få ondt i røven
> over! BR er efterhånden den internationale forkortelse for Blu-Ray!
> Kig på amerikanske sites hvor du har fået dine "proprietære" drivere
> fra! BD slog ikke an. Det blev BR! Snup en tudekiks til!
>

Iflg. http://en.wikipedia.org/wiki/Blu-ray_Disc
er BD den officielle forkortelse for Blue-Ray Disc.

Forkortelsen burde måske være BRD, analogt med DVD (Digital Video Disc
or Digital Versatile Disc).
Men BRD kan også betyde 'Bundesrepublik Deutschland', så BRD kan ikke
bruges.

Denne diskussion er iøvrigt tåbelig. Hvis Jens har ondt i Røven burde
han gå til læge.

--
Med venlig hilsen

Jørgen Heesche
mailto:heesche@webspeed.dk

Jørgen Heesche (01-08-2010)
Kommentar
Fra : Jørgen Heesche


Dato : 01-08-10 20:55

Jørgen Heesche wrote:
> Lyrik wrote:
>> On 31 Jul., 15:28, Erik <eriksyd...@live.dk> wrote:
>>> Den 31-07-2010 15:08, Lyrik skrev:
>>>
>>>> Jeg beder ikke dig om noget! Ethvert indlæg er ikke en bøn om hjælp.
>>>> Det kan være en oplysning. Jeg oplyser om at jeg har brændt en BR i
>>>> XfBurn. Ingen af jer andre har gjort tilsvarende! Så det er jer der
>>>> får hjælp af mig i det tilfælde! Snup en tudekiks!
>>>> Jens
>>> Ahhh svært at se hvad du lige bidrog med her, er du i stand til at
>>> dokumentere hvorfor det lykkedes for dig ?
>>>
>>> Forøvrigt er dine hjemmelavede forkortelser til at brække sig over, når
>>> nu låget er løftet af bøtten...
>> ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
>> Det er snart ufatteligt hvad regelknepperdanskerne kan få ondt i røven
>> over! BR er efterhånden den internationale forkortelse for Blu-Ray!
>> Kig på amerikanske sites hvor du har fået dine "proprietære" drivere
>> fra! BD slog ikke an. Det blev BR! Snup en tudekiks til!
>>
>
> Iflg. http://en.wikipedia.org/wiki/Blu-ray_Disc
> er BD den officielle forkortelse for Blue-Ray Disc.

Se også her:
http://www.blu-ray.com/faq/#bluray
Citat:
"
1.2    
Why the name Blu-ray?


The name Blu-ray is derived from the underlying technology, which
utilizes a blue-violet laser to read and write data. The name is a
combination of "Blue" (blue-violet laser) and "Ray" (optical ray).
According to the Blu-ray Disc Association the spelling of "Blu-ray" is
not a mistake, the character "e" was intentionally left out so the term
could be registered as a trademark.

The correct full name is Blu-ray Disc, not Blu-ray Disk (incorrect spelling)
The correct shortened name is Blu-ray, not Blu-Ray (incorrect
capitalization) or Blue-ray (incorrect spelling)
The correct abbreviation is BD, not BR or BRD (wrong abbreviation)
"

--
Med venlig hilsen

Jørgen Heesche
mailto:heesche@webspeed.dk

N/A (18-08-2010)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 18-08-10 07:28



Adam Sjøgren (31-07-2010)
Kommentar
Fra : Adam Sjøgren


Dato : 31-07-10 17:35

On Sat, 31 Jul 2010 09:20:45 -0700 (PDT), Lyrik wrote:

> BR er efterhånden den internationale forkortelse for Blu-Ray!

Der dansede du elegant uden om at det er kun dig der kalder Ubuntu for
"UBU"

> Kig på amerikanske sites hvor du har fået dine "proprietære" drivere
> fra!

Ahvaffornoen?!


Mvh.

--
"Mr. Jameson you can't say that... that's slander." Adam Sjøgren
"No it isn't and I resent that! Slander is spoken, asjo@koldfront.dk
in print it's libel."

Lyrik (01-08-2010)
Kommentar
Fra : Lyrik


Dato : 01-08-10 05:57

On 1 Aug., 13:35, Erik <eriksyd...@live.dk> wrote:
> Den 01-08-2010 08:19, Erik skrev:
>
> > Nu har andre jo påpeget links til din BR påtand,
>
> Nu må jeg jo gribe i egen barm og erkende at ovenstående er en "slå"
> fejl, ikke et forsøg på at lave min egen forkortelse af "påstand" :)

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Forslag til ændring af tossenavnet:"Ubuntu Lucid Lynx 10.04":

"UBU Lux ten-four"
"Ugga-Bunta ten-four"
"ULL 10.04"
"Uggabulla ten-four"<Aaaafrikaaa!>
"Ubantu ten-four"<mere Aaafrikaaa!>


Jens

Erik (18-08-2010)
Kommentar
Fra : Erik


Dato : 18-08-10 07:28

Den 01-08-2010 13:56, Lyrik skrev:

> ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
> Forslag til ændring af tossenavnet:"Ubuntu Lucid Lynx 10.04":
>
> "UBU Lux ten-four"
> "Ugga-Bunta ten-four"
> "ULL 10.04"
> "Uggabulla ten-four"<Aaaafrikaaa!>
> "Ubantu ten-four"<mere Aaafrikaaa!>


allow me to introduce the Natty Narwhal, our mascot for development work
that we expect to deliver as Ubuntu 11.04.


http://www.markshuttleworth.com/archives/478


Hvilket jo giver forkortelsen NN en helt ny mening.......

(Thorbjørn Ravn (01-08-2010)
Kommentar
Fra : (Thorbjørn Ravn


Dato : 01-08-10 13:06

Lyrik <jenserikbech@gmail.com> writes:

> Forslag til ændring af tossenavnet:"Ubuntu Lucid Lynx 10.04":

Navnet er besluttet af ham der betaler gildet.

https://wiki.ubuntu.com/DevelopmentCodeNames#History

Hvis det kan trøste er kodenavnet for den næste Maverick Meerkat.

--
Thorbjørn Ravn Andersen "... plus... Tubular Bells!"

Lyrik (01-08-2010)
Kommentar
Fra : Lyrik


Dato : 01-08-10 19:12

On 1 Aug., 21:55, Jørgen Heesche <hees...@webspeed.dk> wrote:
> Jørgen Heesche wrote:
> > Lyrik wrote:
> >> On 31 Jul., 15:28, Erik <eriksyd...@live.dk> wrote:
> >>> Den 31-07-2010 15:08, Lyrik skrev:
>
> >>>> Jeg beder ikke dig om noget! Ethvert indlæg er ikke en bøn om hjælp.
> >>>> Det kan være en oplysning. Jeg oplyser om at jeg har brændt en BR i
> >>>> XfBurn. Ingen af jer andre har gjort tilsvarende! Så det er jer der
> >>>> får hjælp af mig i det tilfælde! Snup en tudekiks!
> >>>> Jens
> >>> Ahhh svært at se hvad du lige bidrog med her, er du i stand til at
> >>> dokumentere hvorfor det lykkedes for dig ?
>
> >>> Forøvrigt er dine hjemmelavede forkortelser til at brække sig over, når
> >>> nu låget er løftet af bøtten...
> >> ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
> >> Det er snart ufatteligt hvad regelknepperdanskerne kan få ondt i røven
> >> over! BR er efterhånden den internationale forkortelse for Blu-Ray!
> >> Kig på amerikanske sites hvor du har fået dine "proprietære" drivere
> >> fra! BD slog ikke an. Det blev BR! Snup en tudekiks til!
>
> > Iflg.http://en.wikipedia.org/wiki/Blu-ray_Disc
> > er BD den officielle forkortelse for Blue-Ray Disc.
>
> Se også her:http://www.blu-ray.com/faq/#bluray
> Citat:
> "
> 1.2    
> Why the name Blu-ray?
>
> The name Blu-ray is derived from the underlying technology, which
> utilizes a blue-violet laser to read and write data. The name is a
> combination of "Blue" (blue-violet laser) and "Ray" (optical ray).
> According to the Blu-ray Disc Association the spelling of "Blu-ray" is
> not a mistake, the character "e" was intentionally left out so the term
> could be registered as a trademark.
>
> The correct full name is Blu-ray Disc, not Blu-ray Disk (incorrect spelling)
> The correct shortened name is Blu-ray, not Blu-Ray (incorrect
> capitalization) or Blue-ray (incorrect spelling)
> The correct abbreviation is BD, not BR or BRD (wrong abbreviation)
> "
>
> --
> Med venlig hilsen
>
> Jørgen Heesche
> mailto:hees...@webspeed.dk.

The correct use of a word is the way people use it! The american
people use BR for Blu-Ray. So do I. And I use capital R. BR (Not
Br is a tool in my hand and I shall call it, and spell it anyway I
like! And I shall cross the street at night when the light is red and
there are no trafic!


Jens

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408924
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste