Hvad vil I anbefale?
Fra : Werner

Dato : 26-07-10 14:42

Vi bruger efterhånden ikke TDC-fastnetnummeret mere overhovedet og betaler
således for et abonnement vi ikke benytter.
Vi har bredbånd i forbindelse med telefonnumeret.
Kan vi beholde den, selv om vi opsiger telefonabonnementet?
Er der mulighed for at beholde fastnetnummeret til en mobiltelefon?
vh
Werner

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 26-07-10 23:56

Werner skrev:
> [...]
> Vi har bredbånd i forbindelse med telefonnumeret.
> Kan vi beholde den, selv om vi opsiger telefonabonnementet?

Ja.

> Er der mulighed for at beholde fastnetnummeret til en mobiltelefon?

Ja:

http://www.google.dk/search?source=ig&hl=da&rlz=&=&q=fastnetnummer+til+mobil&aq=5&aqi=g9g-s1&aql=&oq=fastnet&gs_rfai=

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 27-07-10 07:57

Hans Paulin skrev:

> Ja:

Hm. Jeg ville svare nej. Sonofon tilbyder - som de eneste! - at
lave noget fusk så fastnetnummeret routes til mobilen, men rent
teknisk er det stadig et fastnetnummer, og det kan ikke lade sig
gøre at portere det til et mobilnummer.

Det er for en del år siden blevet besluttet at det skulle være
muligt, men selskaberne påstår hårdnakket at det er teknisk
umuligt/vanskeligt.

--
Bertel

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 27-07-10 08:45

Bertel Lund Hansen frembragte:

> [...]
> lave noget fusk så fastnetnummeret routes til mobilen, men rent
> teknisk er det stadig et fastnetnummer, og det kan ikke lade sig

Jeg ved det godt og ville osse kun vælge det som sidste udvej.

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Leif Neland

Dato : 25-09-10 17:42

> [...]
>
> Det er for en del år siden blevet besluttet at det skulle være
> muligt, men selskaberne påstår hårdnakket at det er teknisk

Så længe der er forskel på prisen på at ringe mobilt og fastnet, så har
de *!?" at lade det være muligt at se forskel på nummeret.

I de fleste lande, hvor der er mobilitet, og det koster det samme at
ringe til fastnet og til mobil, er det modtageren, der skal betale for
den fornøjelse at kunne tage sin telefon et andet sted end derhjemme.

Leif

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 26-09-10 11:10

Leif Neland skrev:

> Så længe der er forskel på prisen på at ringe mobilt og fastnet, så har
> de *!?" at lade det være muligt at se forskel på nummeret.

Du ved godt hvad "har besluttet" betyder, ikke?

--
Bertel

Fra : Leif Neland

Dato : 26-09-10 22:45

> Du ved godt hvad "har besluttet" betyder, ikke?

Skal vi kalde det "firmamæssig civil ulydighed?"

Nogen politikere(?) "har besluttet" at noget skulle være muligt, men de
besidder ikke den tekniske viden til at overskue at det er
umuligt/vanskeligt, og at det vil være en meget dårlig service over for
kunden, at det ikke vil være muligt at vide prisen på et opkald.

Hvad hvis nogen politikere "har besluttet" at det skal være muligt at
flyve fra Sjælland til Fyn uden motorkraft?

Eller at forholdet mellem en cirkels omkreds og diameter er 3?

Leif

Fra : J.K.Arning

Dato : 26-09-10 16:06

On 2010-07-27 08:56:50 +0200, Bertel Lund Hansen said:

> Hm. Jeg ville svare nej. Sonofon tilbyder - som de eneste! - at
> lave noget fusk så fastnetnummeret routes til mobilen

forkert ..

http://www.3.dk/Privat/mobil/Rabatpakker/3Hjemmenummer/

og der er intet fusk i det .. det er hvad det giver sig ud for .. man
kan modtage opkald til til gamle fastnet nummer på mobilen.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 26-09-10 17:03

J.K.Arning skrev:

> forkert ..

Såh?

> http://www.3.dk/Privat/mobil/Rabatpakker/3Hjemmenummer/

Lad os se hvad der står:

    Du kan roligt skille dig af med din fastnettelefon, for alle
    opkald til dit fastnetnummer bliver viderestillet direkte
    til dit mobilnummer.

Åh, du må meget undskylde. Opkaldene bliver ikke routet videre.
De bliver viderestillet. Undskyld mange gange.

Las os læse lidt videre:

    Det er ikke dyrere for din morfar og Moster Lone at ringe
    til dig, fordi dit nummer er viderestillet med
    3Hjemmenummer. De betaler stadig for opkald til
    fastnetnummer.

> og der er intet fusk i det ..

Det er ikke portering af fastnetnummeret til mobil. Derfor kalder
jeg det fusk.

--
Bertel

Fra : svum

Dato : 29-07-10 12:16

> [...]
> Kan vi beholde den, selv om vi opsiger telefonabonnementet?
> Er der mulighed for at beholde fastnetnummeret til en mobiltelefon?

Det er muligt at lukke fastnet telefonen, bibeholde bredbåndsforbindelsen,
og få telefoni via bredbånd.
Der er ikke abbonoment på bredbåndstelefone, der skal kun betales for
forbrug, og du kan beholde
fastnetnummeret. Hvis du vil kan du få viderestilling, så dine
fastnetsamtaler bliver viderestillet til mobiltelefon, men det koster

Kim

Fra : Claus E Beyer

Dato : 31-07-10 16:31

"Werner" <werner@> skrev i en meddelelse
> [...]
> Kan vi beholde den, selv om vi opsiger telefonabonnementet?
> Er der mulighed for at beholde fastnetnummeret til en mobiltelefon?

Claus

Fra : Chano Andersen

Dato : 31-07-10 20:33

Den 31-07-2010 17:31, Claus E Beyer skrev:

> http://www.3.dk/Privat/mobil/Rabatpakker/3Hjemmenummer/

Ja, og Telenor har haft det længere...
http://www.telenor.dk/privat/mobil/mobil/abonnementer/services/yndlingsnummer/kampagne/

- Chano Andersen

Fra : simon

Dato : 26-09-10 12:49

Den 26-07-2010 15:42, Werner skrev:
> [...]
> Kan vi beholde den, selv om vi opsiger telefonabonnementet?
> Er der mulighed for at beholde fastnetnummeret til en mobiltelefon?

Måske dette:
https://www.onfone.dk/sider/24/abonnementer-priser
Dette er ip-telefoni, der kan køre via dit bredbånd -
alternativt er der de forskellige muligheder for fastnet-
nummer via mobilen, som flere allerede har skrevet om.
/simon