Internet???
Fra : Henrik 8600

Dato : 26-07-10 22:03

Er ved at forberede computerne til internet via en Sony Ericsson W995.

På PC kører det supernemt via PC-Suite til SE.

MEN kan dælme ikke få det til at virke på Macbook Proén, hvad dælen kan det
være???

Umiddelbart synes jeg det er ulogisk at det skulle være et prob på Macén...

H.

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 26-07-10 22:34

Henrik 8600 wrote:
> [...]
> det være???
>
> Umiddelbart synes jeg det er ulogisk at det skulle være et prob på Macén...

Det er det for såvidt heller ikke, men det kræver enten et program eller
en plug-in, for at det vil virke. - Jeg har selv en W660i og har indtil
videre opgivet at få det til at virke. Men iflg. omtalen skulle en af
disse virke

PhoneAgent 1.6.2 (shareware)
Phonebook, SMS, MMS, calendar & more for Sony Ericsson phones.
http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/21157
Sony Ericsson iSync Plugins 1.8.6 (shareware)
iSync support for Sony Ericsson phones.
http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/30274

Måske kan BluePhone Elite også bruges på W995, men jeg véd det faktisk
ikke, men det var den eneste, jeg kunne få til at virke nogenlunde
fornuftig med mine 2 SE telefoner......
BluePhoneElite 2.2.7 (shareware)
Bluetooth cell phone caller ID, SMS & proximity suite.
http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/24717

mvh. Erik Richard

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 27-07-10 22:11

> [...]
> fornuftig med mine 2 SE telefoner......
> BluePhoneElite 2.2.7 (shareware)
> Bluetooth cell phone caller ID, SMS & proximity suite.

Jeg tror du misforstår hvad Henrik efterlyser.

--
Mvh Martin

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 27-07-10 23:25

Martin Bredthauer wrote:

> Jeg tror du misforstår hvad Henrik efterlyser.

Nej, det gør jeg ikke. Jeg er lidt usikker på iSync plug-in'en, om den
virker begge veje, men ihvertfald BluePhone Elite og PhoneAgent går både
til/fra telefon og computer.

Når først telefon og computer 'snakker' sammen, skal man aktivere
tjenesten 'Internet adgang' på telefonen, oprette forbindelse til
tjenesten, så skulle man meget gerne kunne sende via telefonen.

Lidt afhængig af hvilken udbyder, man har, kan det være nødvendig at
oprette en 'konto' under 'Tjenester', konfigurere den og så sørge for,
at sync Mac <-> W995i er korrekt sat op.

Problemet er jo, at næsten ingen af SE's telefoner kan kommunikere
direkte med en Mac, så derfor skal der et 'mellemled' til... - På min
gamle Z660, (opr. en Z600, der er opd. med ny software og firmware), er
det ikke noget problem, når først BT er konfigureret. Her kan jeg uden
videre koble mig på Telia/Stofa, hvor jeg i forvejen har mit IT
abonnement og blot oprette tjenesten 'Mail' under opsætning og i
PhoneAgent blot vælge 'Connect To'.

mvh. Erik Richard

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 28-07-10 15:29

> [...]
> videre koble mig på Telia/Stofa, hvor jeg i forvejen har mit IT
> abonnement og blot oprette tjenesten 'Mail' under opsætning og i

Som sagt, så tror jeg fortsat du misforstår hvad Henrik efterlyser. Som
jeg læser det vil han "bare" han en forbindelse mellem Mac og tlf.
således at Mac'en kan bruge telefonen som modem for at få en rå
dataforbindelse til nettet. Ikke noget sync-halløj. Men Henrik kan jo
bedst selv svare for sig

--
Mvh Martin

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 28-07-10 23:47

Martin Bredthauer wrote:

> [...]
> således at Mac'en kan bruge telefonen som modem for at få en rå
> dataforbindelse til nettet. Ikke noget sync-halløj. Men Henrik kan jo

Det er præcis det, jeg siger! Men for at det kan lade sig gøre, /skal/
man altså have telefon og computer til at snakke sammen, og det kan SE
telefoner ikke med en Mac out-of-the-box! - Og som sagt, har jeg forsøgt
at få det til at virke med mine egne W660i og Z660, og det virkede
nogenlunde med Z660, men ikke med min W660i.

- I øvrigt køber jeg selv en W995i i næste uge, - hvis ikke det bliver
allerede i morgen, og så kunne jeg jo prøve, om jeg kan få den til at
spille med min PowerBook, der har både Airport og BlueTooth. - Men jeg
tvivler stærkt på, det vil virke, når en W660i ikke vil...

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 26-07-10 22:36

Henrik 8600 <dk8008CUTTHISAWAY@hotmail.com> wrote:

> [...]
> være???
>
> Umiddelbart synes jeg det er ulogisk at det skulle være et prob på Macén...

kablet eller bluetooth ?

/thomas

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 27-07-10 13:31

<snip>

> kablet eller bluetooth ?

Blåtand er max ca 720 kbps. Det kan bruges med GPRS, men er en dårlig
løsning med 3G.

--
Ikke ham på Facebook.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 27-07-10 13:41

> <snip>

> Blåtand er max ca 720 kbps. Det kan bruges med GPRS, men er en dårlig
> løsning med 3G.

De fleste kører v 2.0 + EDR og så er det ca. 3 Mbit/sek

/thomas

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 27-07-10 17:31

> De fleste kører v 2.0 + EDR og så er det ca. 3 Mbit/sek

Hvor ser man det i OS X 10.5.8? About This Mac... viser ikke noget om
hardware.

Og så er hastigheden med v2.0 EDR (Enhanced Data Rate) kun ca 2 Mbps.

<http://en.wikipedia.org/wiki/Bluetooth#Specifications_and_features>

--
Ikke ham på Facebook.

Fra : Henrik 8600

Dato : 27-07-10 20:46

"Thomas von Hassel" <thomas@elements.dk> skrev i meddelelsen

> kablet eller bluetooth ?
>
> /thomas

Har begge muligheder, men helst BT.

H.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 27-07-10 22:16

Henrik 8600 <dk8008CUTTHISAWAY@hotmail.com> wrote:

> "Thomas von Hassel" <thomas@elements.dk> skrev i meddelelsen

> Har begge muligheder, men helst BT.

Får du ikke muligehd for at sætte det op når du parrer den via bluetooth
?

Det er et skud i tågen .. men prøv at installere

<http://www.sonyericsson.com/cws/support/softwaredownloads/detailed/sony
ericssonisync/w995?cc=dk&lc=da>

og prøv igen..

/thomas