Mac på pc netværk ?? Does and donts.
Fra : jagge

Dato : 26-07-10 20:08

Hey

It på min arbejdsplads er blevet lagt om, men jeg holder selvfølgelig
fast i mac'en :0)

Det har hele tiden været således at det er et windows baseret
system/netværk. Jeg har dog med mit windows brugernavn og kode nemt
kunne finde fællesdrev på netværet og blot hoppe på. Det kan jeg dog
ikke mere og derfor er jeg ved at undersøge hvad der er gået galt.

Derfor kunne jeg godt tænke mig at høre om der er noget særligt man skal
være opmærksom på i forhold til at en mac med system 10.4 skal på et
windows netværk ??

MVH

Jakob

Fra : Ukendt

Dato : 26-07-10 20:32

Hej,

> [...]
> kunne finde fællesdrev på netværet og blot hoppe på. Det kan jeg dog
> ikke mere og derfor er jeg ved at undersøge hvad der er gået galt.

De kræver måske domænelogin nu?

jens@mermaidconsulting.dk,
http://www.mermaidconsulting.com/

Fra : jagge

Dato : 26-07-10 20:58

Jens Kristian Søgaard <jens@mermaidconsulting.dk> wrote:

> Hej,

> De kræver måske domænelogin nu?

er det at jeg skal angive den fulde tråd til login, det har jeg nemlig
prøvet uden held.

MVH

Jakob

Fra : Ukendt

Dato : 26-07-10 21:04

Hej,

> er det at jeg skal angive den fulde tråd til login, det har jeg nemlig
> prøvet uden held.

Nej, det er noget andet.

Fra : jagge

Dato : 02-07-11 10:46

Jens Kristian Søgaard <jens@mermaidconsulting.dk> wrote:
> Hej,
>

> Nej, det er noget andet.

ok takker

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 26-07-10 21:21

jagge <jagge@noname.invalid> wrote:

> [...]
>
> Derfor kunne jeg godt tænke mig at høre om der er noget særligt man skal
> være opmærksom på i forhold til at en mac med system 10.4 skal på et

hvis jeres windows server er ny nok kan det være nødvendigt med enten
Dave eller ADmitmac for at komme på

/thomas

Fra : jagge

Dato : 28-07-10 14:23

til at en mac med system 10.4 skal på et

> hvis jeres windows server er ny nok kan det være nødvendigt med enten
> Dave eller ADmitmac for at komme på

Ahhh ok, takker thomas

Jeg har nu fået lidt flere informationer. Altså vi er gået fra windows
server 2003 til 2008, men ellers er det et ret standard netværk, med
Active directory.

Sker der virkelig ændringer i "negativ" retning så mac har sværere ved
at komme på windows netværk ? Håbede det gik i den anden retning.

FIndes der alternativ til de købekomponenter du har foreslået ? Altså
jeg skal bare på så jeg kan se netværksdrev.

Hygge

Jakob

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 28-07-10 14:43

> [...]

> FIndes der alternativ til de købekomponenter du har foreslået ? Altså
> jeg skal bare på så jeg kan se netværksdrev.

Du kan nok godt skrue på en win 2008 server til at acceptere en 10.4 mac
... men det er nemmre at bruge DAVE eller ADmitmac

10.4 forstår ikke f.eks. krypteringsniveu som det står som std. på
win2008 server...

/thomas

Fra : jagge

Dato : 28-07-10 14:58

> [...]
> .. men det er nemmre at bruge DAVE eller ADmitmac
>
> 10.4 forstår ikke f.eks. krypteringsniveu som det står som std. på

Hey T

Jeg har en 10.5.8 maskine så det gør det måske anderledes ??

MVH

Jakob

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 28-07-10 15:05

> Hey T
>
> Jeg har en 10.5.8 maskine så det gør det måske anderledes ??

det _burde_ virke bedre ...

/thomas

Fra : jagge

Dato : 30-07-10 09:20

> det _burde_ virke bedre ...

Lige en followup, da jeg nu har fået hul igennem til drevene JUHU men
ikke exchange..

Jeg surfede en del på nettet og prøvede en masse. Det der så ud til at
gøre forskellen var at jeg i TCP/Ip indstillingerne slog IPv6 helt fra.
Aner ikke hvorfor men det ser sgu ud til at hjælpe.

MVH

Jakob

Fra : jagge

Dato : 02-07-11 10:46

Thomas von Hassel <thomas@elements.dk>

> hvis jeres windows server er ny nok kan det være nødvendigt med enten
> Dave eller ADmitmac for at komme på
>
> /thomas

ok software der skal installeres på min maskine ?

Fra : Svend Erik Jørgensen

Dato : 28-07-10 10:39

På vores windowsnetværk - , skal administrator have macéns macadresse. Når
han giver den adgang, spiller det fint.

Hilsener

Svend Erik Jørgensen

Fra : jagge

Dato : 28-07-10 14:59

Svend Erik Jørgensen <svejorg@esenet.dk> wrote:

> På vores windowsnetværk - , skal administrator have macéns macadresse. Når
> han giver den adgang, spiller det fint.

Ahh så det kan være et spørsmål om simpel macadresse filter.. Det vil
jeg lige forhøre mig om.

MVH

Jakob