Mysterie kan ikke komme på wifi ??
Fra : jagge

Dato : 26-07-10 20:03

Hey

Jeg har problemer med at komme på et ny oprettet wifi på min
arbejdsplads og da supporteren henviser til at det er et macspecifikt
problem han ikke kan løse håber jeg at finde lidt hjælp her :0)

Det er ret mystisk. Det skulle være et ret standard WIFI WPA2 mener jeg.

Jeg kan se netværket, når jeg hopper på ser alt korrekt ud, MEN der er
et problem. Jeg kan ikke komme på nettet... Når jeg kigger under TCP/IP
står der en IP adresse som ikke er "korrekt" ifølge supporteren. Der
står "selvtildelt IP" i feltet.

Supporteren mener problemet kan skyldes at macen bruger TKIP, og han vil
gerne finde en option hvor han kan "tvinge" systemet til at anmode om
AES istedet for ?? Giver dette mening ? I så fald hvordan udføres det i
praksis ?

En del af problemet er muligvis at det er et trådløst netværk der er
blevet omkonfigureret. MEN jeg har været inde i netværkslisten og
fjernet det fra listen. Det havde ingen effekt.

Så hvis nogen har et tip vil jeg meget gerne høre herom :0).

MVH

Jakob

Fra : Ukendt

Dato : 26-07-10 20:37

Hej,

> [...]
> et problem. Jeg kan ikke komme på nettet... Når jeg kigger under TCP/IP
> står der en IP adresse som ikke er "korrekt" ifølge supporteren. Der

Prøv da at slå den over på DHCP istedet.

> [...]
> gerne finde en option hvor han kan "tvinge" systemet til at anmode om
> AES istedet for ?? Giver dette mening ? I så fald hvordan udføres det i

Supporteren blander vist lidt rundt i begreberne. Det han mener er nok
ikke AES, men derimod CCMP.

Jeg kan ikke rigtigt huske hvordan Tiger har det med 802.1X
autentifikation - så check lige med supporteren om du skal bruge
certifikat eller lign. for at komme på det trådløse netværk. I så fald
skal du muligvis opgradere til mindst Leopard.

jens@mermaidconsulting.dk,
http://www.mermaidconsulting.com/

Fra : jagge

Dato : 26-07-10 21:06

> Prøv da at slå den over på DHCP istedet.

Hey

Som jeg husker det så var det ikke muligt. Ud for "Konfigurer IPv4"
feltet stod der bare "selvtildelt IP". Jeg prøvede at trykke på forny
DHCP lease men det hjalp ikke.

> Supporteren blander vist lidt rundt i begreberne. Det han mener er nok
> ikke AES, men derimod CCMP.

Ahh ok.

> [...]
> certifikat eller lign. for at komme på det trådløse netværk. I så fald
> skal du muligvis opgradere til mindst Leopard.

Altså jeg har system 10.5.8 kan jeg se.

Tak for hjælpen jeg ser lige om jeg kan gøre som du foreslår imorgen.

MVH

Jakob