iPhone fra USA?
Fra : Palle

Dato : 26-07-10 12:26

Hej folkens.

Nok en ret klassisk spørgsmål herfra nu....

En bekendt er i USA og spørger om han skal bringe en iPhone med hjem.

Det er jo altid fristende. Men hvad nu med garanti osv. Hvis man køber
en iPhone i USA og tager den med hjem hvad gør man så når/hvis den går i
stykker.

Nu er der jo så meget palaver med den antenne der er på den, og måske
kommer man ud for at man skal benytte sig at de rettelser som Aplple
foreslår. Kan man så gøre det her i DK?

Hvad siger I?

Tak på forhånd.

--
Med venlig hilsen / Best regards
Palle

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 26-07-10 12:37

Palle <palle@ducktrucks.dk> wrote:

> [...]
>
> Nu er der jo så meget palaver med den antenne der er på den, og måske
> kommer man ud for at man skal benytte sig at de rettelser som Aplple

lad være ... du binder dig for 2 år med AT&T og får en telefon som er
sim låst og som du skal have bøvl med at få låst op på den ene eller den
anden måde.

De kommer jo i dk om 4 dage ...

/thomas

Fra : Palle

Dato : 26-07-10 12:40

In article <1jm8o87.6mmemt1mbi1cyN%thomas@elements.dk>,
thomas@elements.dk (Thomas von Hassel) wrote:

> lad være ... du binder dig for 2 år med AT&T og får en telefon som er
> sim låst og som du skal have bøvl med at få låst op på den ene eller den
> anden måde.
>
> De kommer jo i dk om 4 dage ...

Til en noget anden pris jo så også

Men OK, tak for advarslen.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 26-07-10 19:50

Palle <palle@ducktrucks.dk> wrote:

> Til en noget anden pris jo så også

prøv at regne ud hvad 2 år med AT&T koster ...

/thomas

Fra : Palle

Dato : 26-07-10 20:57

In article <1jm97xt.mkikg5ud6og0N%thomas@elements.dk>,
thomas@elements.dk (Thomas von Hassel) wrote:

> prøv at regne ud hvad 2 år med AT&T koster ...

Jovist.... Jeg havde nu ikke tænkt mig at betale noget til AT&T vel

Fra : Ukendt

Dato : 26-07-10 21:03

Hej,

> Jovist.... Jeg havde nu ikke tænkt mig at betale noget til AT&T vel

Det er jo en form for svindel så. Det er ikke særligt sympatisk at løbe
fra regningen.

jens@mermaidconsulting.dk,
http://www.mermaidconsulting.com/

Fra : Palle

Dato : 26-07-10 21:08

In article <i2kpm3$4i8$1@news.klen.dk>,
Jens Kristian Søgaard <jens@mermaidconsulting.dk> wrote:

> Det er jo en form for svindel så. Det er ikke særligt sympatisk at løbe
> fra regningen.

Nej nej... Men nu byggede mit oprindelige spørgsmål faktisk på den
antagelse at der ikke var noget abonnement bundet op på telefonen. Kan
godt se det var en misser nu.

Men er der ikke noget om at man kan betale sig ud af bidingsperioden.
Mener da at Telia tilbød det på et tidspunkt? Eller var det ikke iPhone
relateret.

Hvis man nu kan betale sig ud af abonnementet i USA hos AT&T ville man
så kunne forvente at garantien dækkede hvis der skete noget med
telefonen? Ellers skal man rejse til USA med den? Dækker deres World
Wide garanti ting ikke iPhonen?

Fra : Ukendt

Dato : 26-07-10 21:13

Hej,

> Men er der ikke noget om at man kan betale sig ud af bidingsperioden.
> Mener da at Telia tilbød det på et tidspunkt? Eller var det ikke iPhone
> relateret.

Det kan man godt i Danmark, jo. Men hvis du vil betale den ud i USA, så
skal du af med ~8700 kr. Så kan det vist bedst betale sig at vente de
par dage.

Fra : Hans Mouridsen

Dato : 26-07-10 21:12

Hej

"Thomas von Hassel" <thomas@elements.dk> skrev i en meddelelse

> prøv at regne ud hvad 2 år med AT&T koster ...

Iphone 4 16GB 199
15$ for data x 24 360
40$ for tale x 24 960

Total 1519$

Det er da sindsygt....

Mvh
Hans

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 28-07-10 21:50

"Hans Mouridsen" <hom@FJERNMIGpc.dk> writes:

> Iphone 4 16GB 199
> 15$ for data x 24 360
> 40$ for tale x 24 960
>
> Total 1519$
>
> Det er da sindsygt....

Det er åbenbart ret attraktivt for amerikanere. Hvad er problemet? Den
kommer snart :)