Hvornår er dårlig lugt asocial?
Fra : Bo Warming

Dato : 23-07-10 02:04

Hvornår er dårlig lugt asocial?
I min barndom boede jeg nær Novos insulinfabrik på
Fasanvej-Hillerødgade, Kbhv F og en lummer dag hvor vinden bar mod vor
boligblok klagede folk over stanken af rådne bugspytskirtler.
Det gjordes først ulovligt da Novo i 60erne udviklede lugtfri
produktion.
Når jeg besøgte visse klassekammeraters hjem i barndommen lugtede de
stærkt af familiens kroppes sekreter for man vaskede sig mindre
dengang.
Ingen sundhedsforbedring er sket ved at moden skiftede . Hvis du i
supermarkedskø står nær en uhumsk alkoholiker der aldrig vasker sig,
så er det et bagatelproblem.Hvis du virkelig har lyst at diskutere med
en person, så abstraherer du fra lugten efter få minutters tæt samvær,
fx på rovdyrburets bænke til mennesker i Zoo.
Folk der afviser at besøge hjem med gammeldags lugt kan medbringe
duftspray og kan nok altid få lov at bruge den - men ofte nydes
farisæisk foragt for afvigeren helt som bøsser foragtes.
Massaageklinikker bruger ofte konsekvent spray af fx syren.
Da Vestre Landsret vedtog at nederdel er OK og ikke er lovlig grund
til at nægte at handle med en således klædt person, var det i tråd med
at bøsser ikke må diskrimineres.Jeg hader visse syntetiske parfumer
men at ulovliggøre er heldigvis meget få tilhænger af
Hvert menneske og hvert dyr har sin særlige parfume. Godtag
mangfoldighed når ikke det handler om at sprede egen friske
kolerasmittende lort til uskyldiges drikkevand, eller andet der ku
være fysisk asocialt
Jeg kender folk der propaganderer for mangfoldighed men er
fordomsfuldt hadefulde vedr at der ikke gøres unaturligt, usundt
allergiskabende med sæbe og syntetisk duft.
Deres dobbeltmoral vil nok i stigende grad blive foragtet af
flertallet, selvom sælgere af sæbe og mundduft Rexona og Colgate har
brugt milliarder på at annoncere for had mod afvigere.
Kernen i problemet er farisæisme altså at bedsteborgerlige snobber
lægger afvigelse for had, men kun vold, tyveri og alvorlig løgn bør
hades og had synden ikke synderen.