Det går jo stadig rigtig godt
Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 30-06-10 21:31

Alt imens tusindvis af hårdt arbejdene danskerer har mistet rigtig mange
penge på det tinglysnings kaos der har hersket de senere år i forbindelse
med den digitaletinglysning, ja så er der bonus til den ansvarlige Adam
Wolf.

Op et vist sted med at problemerne har kostet op imod en milliard kroner i
tab, for Adam Wolf har nemlig været rigtig god til at skærer ned på
personale, bygningsmæssige omstruktureringer og han har også reduceret de
unødvendige byretter fra 82 til 24.

Vi takker Adam Wolf for den store indsats og siger tillykke¨med den fine
bonus oveni den gode løn, bare synd at manden er åbenlyst er uduelig.

Det bliver sjovt at høre gruppens ultra-liberalister forsvarer et miliardtab
med argumenter som, smålig jantelov misundelse og merer af samme skuffe.

http://www.business.dk/finans/265.000-kr.-i-bonus-til-tinglysningsdirektoer

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : Jens Bruun

Dato : 30-06-10 21:39

Michael Meidahl Jensen <mmj@FJERNDETTEtidsfaktoren.dk> skrev i meddelelsen
4c2ba98e$0$36568$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> Det bliver sjovt at høre gruppens ultra-liberalister forsvarer et
> miliardtab med argumenter som, smålig jantelov misundelse og merer af
> samme skuffe.

Hvem har dog givet dig dén vildfarelse, at "ultra-liberalister" synes det er
i orden, at man belønner inkompetente mennesker for deres... inkompentence?

Hvis du nu tænkte dig lidt om, så ville du forhåbentlig nå frem til, at
sagen er typisk for et ikke-liberalt samfund, hvor offentligt ansatte kan té
sig lige så tosset de vil, uden det har nogen konsekvenser for dem.

Men så langt nåede du ikke i din småborgerlige forargelse over, at en i
forvejen rigeligt belønnet, offentligt ansat berigede sig selv yderligere
med skattekroner - vel?

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 30-06-10 22:24

"Jens Bruun" skrev i en meddelelse

> Hvem har dog givet dig dén vildfarelse, at "ultra-liberalister" >synes det
> er i orden, at man belønner inkompetente mennesker for deres...

Tja det har så bla du!

Det er mit indtryk at liberalister for enhver pris forsvarer
resultatkontrakt i det private, og dermed vel også i det offentlige,
naturligvis kun for at tiltrække de bedste hoveder, bare synd at den slags
kontrakter også tiltrækker mere begærlige individer.

> [...]
> té sig lige så tosset de vil, uden det har nogen konsekvenser for >dem.

Det der undre mig er jo også at resultatkontrakter blev indført netop for at
motiverer til resultater i det offentlige ,man har jo skelet til hvordan
praksis var i det private, og nu viser det sig at man kan have rigtig
dårlige resultater og aligevel få sin bonus.

> Men så langt nåede du ikke i din småborgerlige forargelse >over, at en i
> forvejen rigeligt belønnet, offentligt ansat berigede sig selv >yderligere
> med skattekroner - vel?

åh jeg ved ikke , de senere år har da vist at man i det private ( bla
banker) har dummet sig gevaldigt og aligevel har den øverste ansvarlige via
div bonusordninger sikret sig betragtelige beløb.

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : Ukendt

Dato : 30-06-10 22:26

> Men så langt nåede du ikke i din småborgerlige forargelse over, at en i
> forvejen rigeligt belønnet, offentligt ansat berigede sig selv yderligere
> med skattekroner - vel?

Nu har vi jo ikke andet at bedømme sagen ud fra end at indføringen af den
digitale tinglysning ikke gik som planlagt; men vi ved jo reelt intet om
årsagen.

Det kan godt være at manden har dummet sig gevaldigt; men ud fra mit
kendskab til politisk ledede organisationer ved jeg at det langt mere
sandsynligt skyldes svigt hos leverandører eller utidig politisk indblanding
der påtvinger projekter tåbelige beslutninger.
Eksemeplvis tilsiger almindelig fornuft at man ikke skiller sig af med et
forretningskritisk system inden at dets afløser er afprøvet og indkørt. Prøv
så bare at fortæl til en poliker at man bør bruge de penge dette koster i
stedet for at anvende dem på hendes yndlingsprojekt. I dette konkrete
tilfælde ville dette have krævet at man ventede med at opsige det personale,
der var ansat til at håndtere de gamle manuelle tinglysninger.

Fra : Lars

Dato : 01-07-10 07:48

"Carl Alex Friis Nielsen" <cafn*mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> personale, der var ansat til at håndtere de gamle manuelle tinglysninger.

Hvad ligner det at være faktuel og saglig? Nu hvor de smålige liberale havde
alletiders mulighed for - igen - at skyde på noget offentligt..

- Lars

Fra : Kim2000

Dato : 01-07-10 08:39

"Carl Alex Friis Nielsen" <cafn*mail.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> personale, der var ansat til at håndtere de gamle manuelle tinglysninger.

Er det ikke der Danmark befinder sig. Den helt almindelig sunde fornuft og
tillid til andre menneskers fornuft er forsvundet og erstattet af regler,
kontrol og utidige beslutninger?!

Fra : Carsten Riis

Dato : 01-07-10 06:33

Jens Bruun skrev den 30-06-2010 22:38:

> Men så langt nåede du ikke i din småborgerlige forargelse over, at en i
> forvejen rigeligt belønnet, offentligt ansat berigede sig selv yderligere
> med skattekroner - vel?

Hvad har det med berigelse at gøre? Han laver en ansættelsesaftale med
indbygget bonusordning. Han udfører arbejdet, så bonussen udløses.

Hvad er der galt i det?

Er du stadig i voksealderen siden dine sko klemmer?

Den eneste småforargede er vist dig.
Er det fordi du ikke er dygtig nok til at få den type stilling og din
forargelse måske mere er et udtryk for misundelse?

--
med venlig hilsen www.de3faktorer.dk
Carsten Riis Mere skal der ikke til