Brugere på en gang i access v.h.a. ASP
Fra : Nilsson

Dato : 06-08-01 17:03

En skrev, at 5 samtidige brugere på en accessbase ikke var godt.
Er det korrekt ?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Mark S. Rasmussen

Dato : 06-08-01 17:26

Nilsson wrote:

> En skrev, at 5 samtidige brugere på en accessbase ikke var godt.
> Er det korrekt ?

Teoretisk set kan det godt lade sig gøre, også med flere brugere. Det
kommer an på hvordan din kode er skrevet. En access database kan typisk
trække ca. 15 connections før det begynder at være kritisk. Derfor laver
jeg aldrig Access baserede sider som skal klare mere end 5. Dertil
bruger jeg enten MS SQL eller MySQL.

Mvh Mark

--
The box said 'Requires Windows 95, or better.' So I bought a Macintosh.

Fra : Flemming C. Lund

Dato : 06-08-01 21:57

En af de ASP bøger jeg har skriver, at der kan være 30 brugere samtidig.

Fra : Mark S. Rasmussen

Dato : 06-08-01 21:55

> En af de ASP bøger jeg har skriver, at der kan være 30 brugere samtidig.

Der _kan_ være... Men det kræver en meget optimeret kode med absolut kun
een connection pr. user.

--
The box said 'Requires Windows 95, or better.' So I bought a Macintosh.

Fra : Claus O

Dato : 06-08-01 22:24

"Flemming C. Lund" <fclund@esenet.dk> wrote

> En af de ASP bøger jeg har skriver, at der kan være 30 brugere samtidig.

M$ oplyser et eller andet sted op til 255 er muligt -
sikkert er det imidlertid det går ikke ligeså hurtigt
som deres kasseapparat så.
Claus

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 07-08-01 16:06

"Claus O" <ClausOlsen@NOSPAMhotmail.com> wrote in message
> "Flemming C. Lund" <fclund@esenet.dk> wrote

> M$ oplyser et eller andet sted op til 255 er muligt -
> sikkert er det imidlertid det går ikke ligeså hurtigt
> som deres kasseapparat så.

Der er forskel på _aktive_ brugere og brugere der "bare" er connected
De 255 er for native brug af Access

10 brugere i sekundet der henter data er tommelfinger reglen
Sikkert lidt mindre hvis man skal opdatere

Så kan man regne lidt frem og tilbage for at finde peak belastningen

mvh/Peter Lykkegaard

Fra : Tak for "saglig opva~

Dato : 07-08-01 14:08

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 08-08-01 06:48

>"Tak for saglig opvartning . Jeg kan forstå på panelet at der er delte
meninger.
>Har antallet af mulige brugere noget at gøre med hvor mange forskellige
>kolonner og tabeller der hentes data fra ?"

Jeg er sgu lidt træt af det der html baserede klienter - no offence :-|
Anyways - back to business

Det har ikke noget at gøre antallet af kolonner eller antallet af tabeller
Access er et filbaseret desktop værktøj - og ikke beregnet til et
flerbrugermiljø med hård belastning

mvh/Peter Lykkegaard