Er det en skatteforhøjelse?
Fra : Steen

Dato : 27-06-10 10:02

Når nu tobak stiger flere gange om året, og regeringen jævnligt råber op
om skattestop - hvem mon så får de ekstra penge?

Fra : Nicky

Dato : 27-06-10 10:18

"Steen" <isteen@gmail.com> skrev i meddelelsen
> Når nu tobak stiger flere gange om året, og regeringen jævnligt råber op
> om skattestop - hvem mon så får de ekstra penge?

Det må være de offentlige ansatte, som fik tilkæmpet sig betydelige
lønstigninger, lige inden den økonomiske krise indtrådte.

Fra : \"@'

Dato : 27-06-10 10:46

On Sun, 27 Jun 2010 11:02:13 +0200, Steen <isteen@gmail.com> wrote:

>Når nu tobak stiger flere gange om året, og regeringen jævnligt råber op
>om skattestop - hvem mon så får de ekstra penge?

er afgifterne sat op?

--
Si vis pacem - para bellum

Fra : Steen

Dato : 27-06-10 11:22

In article <od7e26l1mt813rr4h0hdso3g71jii6rfm0@4ax.com>,
"\"@'" <1@iindnaavalid.invavvlid> wrote:

> er afgifterne sat op?

Det blev de vist til nytår, og igen i næste måned. Om det er afgifterne
eller priserne generelt er vist spørgsmålet

Fra : Peter K

Dato : 27-06-10 11:53

"Steen" <isteen@gmail.com> wrote in message

> Det blev de vist til nytår, og igen i næste måned. Om det er afgifterne
> eller priserne generelt er vist spørgsmålet

Er fidusen ikke den, at en "afgift" ikke er betragtet som en "skat" af
staten?

Fra : \"@'

Dato : 27-06-10 13:40

On Sun, 27 Jun 2010 22:52:32 +1200, "Peter K" <peter@parcelvej.dk>
wrote:

>"Steen" <isteen@gmail.com> wrote in message

>Er fidusen ikke den, at en "afgift" ikke er betragtet som en "skat" af
>staten?

man sætter ølse for og ølse bag, pølsen beholder dog sin smag

om man kalder en forøgelse af statens/regionens eller kommunens
indtægt via en procentforhøjelse for en skat eller en afgift er ganske
underordnet da resultatet er det samme

--
Si vis pacem - para bellum

Fra : Peter K

Dato : 27-06-10 21:31

""@'" <1@iindnaavalid.invavvlid> wrote in message

> [...]
>

> om man kalder en forøgelse af statens/regionens eller kommunens
> indtægt via en procentforhøjelse for en skat eller en afgift er ganske

Undtagen, at staten må åbenbart godt øge "afgifter" men ikke "skatter".

En "aftgift" må være et ekstra gebyr staten vedhæfter visse varer, mens en
"skat" er et mere generelt overordnet gebyr på alle varer...

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 27-06-10 13:20

Steen <isteen@gmail.com> writes:

> Når nu tobak stiger flere gange om året, og regeringen jævnligt råber op
> om skattestop - hvem mon så får de ekstra penge?

Hvis det kan stoppes må det være pibetobak.

Fra : Steen

Dato : 27-06-10 14:18

In article <m2lja0brbg.fsf@gmail.com>,
nospam0002@gmail.com (Thorbjørn Ravn Andersen) wrote:

> Hvis det kan stoppes må det være pibetobak.

God pibetobak er ikke det værste man har

Fra : Jens G

Dato : 27-06-10 14:25

On Sun, 27 Jun 2010 11:02:13 +0200, Steen <isteen@gmail.com> wrote:

>Når nu tobak stiger flere gange om året, og regeringen jævnligt råber op
>om skattestop - hvem mon så får de ekstra penge?

Er der ikke generelt givet skattelettelse på indkomsterne?

--
Jens G
Kan anbefale IP telefoni med http://www.evercall.dk.

Fra : N_B_DK

Dato : 27-06-10 14:43

"Jens G" <nospam061106@kabelmail.dk> wrote in message

> Er der ikke generelt givet skattelettelse på indkomsterne?

Hvilket jo for mange er ædt op af stigningerne på de grønne afgifter.

--
MVH. N_B_DK

Fra : Jens G

Dato : 27-06-10 16:59

On Sun, 27 Jun 2010 15:43:15 +0200, "N_B_DK" <admin@spamme.dyndns.dk>
wrote:

>"Jens G" <nospam061106@kabelmail.dk> wrote in message

>Hvilket jo for mange er ædt op af stigningerne på de grønne afgifter.

Og tobaksafgifter og andet.

Fra : Carsten Riis

Dato : 27-06-10 22:01

Jens G skrev den 27-06-2010 17:58:

> Og tobaksafgifter og andet.

Og der vælger man heldigvis selv om man ønsker at ryge eller lade
elpærerne være tændte.

--
med venlig hilsen www.de3faktorer.dk
Carsten Riis Mere skal der ikke til

Fra : \"@'

Dato : 27-06-10 14:43

On Sun, 27 Jun 2010 15:24:36 +0200, Jens G <nospam061106@kabelmail.dk>
wrote:

>Er der ikke generelt givet skattelettelse på indkomsterne?

ikke noget jeg har bemærket

min foreløbige udregning viser at jeg i år kommer til at betale noget
mere i skat end jeg gjorde sidste år

at betale mere i skat er IKKE en skattelettelse

--
Si vis pacem - para bellum

Fra : Carsten Riis

Dato : 27-06-10 15:46

"@' skrev den 27-06-2010 15:43:

> ikke noget jeg har bemærket
>
> min foreløbige udregning viser at jeg i år kommer til at betale noget
> mere i skat end jeg gjorde sidste år
>
> at betale mere i skat er IKKE en skattelettelse

Husker du at samligne lige med lige

Fra : \"@'

Dato : 27-06-10 16:20

On Sun, 27 Jun 2010 16:45:56 +0200, Carsten Riis
<carsten.riis@gmail.com> wrote:

>Husker du at samligne lige med lige

ikke nødvendigt, den nuværende regering lovede stop for skatterne, og
jeg skal i år betale mere i skat end jeg gjorde sidste år,

altså
når året 2010 er omme har jeg betalt mere end jeg gjorde i 2009

--
Si vis pacem - para bellum

Fra : Jens G

Dato : 27-06-10 16:56

On Sun, 27 Jun 2010 17:19:31 +0200, "\"@'" <1@iindnaavalid.invavvlid>
wrote:

> [...]
>
>altså
>når året 2010 er omme har jeg betalt mere end jeg gjorde i 2009

Fordi du har tjent mere, har færre fradrag, eller?

Fra : \"@'

Dato : 27-06-10 17:58

On Sun, 27 Jun 2010 17:55:31 +0200, Jens G <nospam061106@kabelmail.dk>
wrote:

>Fordi du har tjent mere, har færre fradrag, eller?

min indtjening har i store træk været uændret, og så vidt jeg ved er
der ikke blevet pillet ved fradragene, og nej jeg skylder ikke noget
så jeg har ikke nogen renter at fratrække,

men jeg skal alligevel af med ca. 8.400 mere i skat

--
Si vis pacem - para bellum