Tolk advarede ni gange mod fangemishandlin~
Fra : P.N.

Dato : 26-06-10 21:25

"En dansk militærtolk har for mere end otte år siden gjort forsvaret
opmærksom på, at der foregik fangemishandling i det afhøringscenter, hvortil
danske specialsoldater flere gange afleverede fanger i Afghanistan. Men
tolkens advarsler blev fra starten ignoreret"

http://www.information.dk/237590

Fra : Kim2000

Dato : 26-06-10 21:40

"P.N." <noway@get2net.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> hvortil danske specialsoldater flere gange afleverede fanger i
> Afghanistan. Men tolkens advarsler blev fra starten ignoreret"

Nåååh, talte de hårdt til de små pus? Nægtede man dem et glas vand? Hvor er
det synd for de små uskyldige væsener......

Fra : P.N.

Dato : 26-06-10 22:34

"Kim2000" <Kim2000@surfer.dk> skrev i en meddelelse

> "P.N." <noway@get2net.dk> skrev i meddelelsen

> Nåååh, talte de hårdt til de små pus? Nægtede man dem et glas vand? Hvor
> er det synd for de små uskyldige væsener......

Okay og når de stakkels soldater får skåret deres hoveder af så er uhyrlig
grusomhed over alle grænser. Der er åbenbart forskel på folk her i verden.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 26-06-10 23:23

"P.N." <noway@get2net.dk> writes:

> Okay og når de stakkels soldater får skåret deres hoveder af så er uhyrlig
> grusomhed over alle grænser. Der er åbenbart forskel på folk her i verden.

Du mener ikke det er uhyrlig grusomhed at få skåret hovedet af?

Var der iøvrigt nogen der fik skåret hovedet af i afhøringscenteret?

Fra : P.N.

Dato : 27-06-10 14:46

""Thorbjørn" Ravn Andersen" <nospam0002@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Du mener ikke det er uhyrlig grusomhed at få skåret hovedet af?

???????????????????????????

> Var der iøvrigt nogen der fik skåret hovedet af i afhøringscenteret?

Nej men tilgengæld var der var nogle der døde under afhøringerne i Abu Graib
og på Bagram basen. De fik så mange tæsk at de døde af det. I den sammenhæng
er en traditionel Halal slagtning som Nick Berg blev udsat for meget human.

Fra : Kim2000

Dato : 27-06-10 15:40

> [...]
> Graib og på Bagram basen. De fik så mange tæsk at de døde af det. I den
> sammenhæng er en traditionel Halal slagtning som Nick Berg blev udsat for

Det var dog helt nye oplysninger, er det nogen du har hørt i moksen?

Fra : Ukendt

Dato : 26-06-10 23:31

"Kim2000" <Kim2000@surfer.dk> skrev i meddelelsen

> Nåååh, talte de hårdt til de små pus? Nægtede
> man dem et glas vand? Hvor er det synd for de
> små uskyldige væsener......
Jeg er da godt klar over at du går ind for
tortur - men så åbenlyst? Der må være en
indestængt fascist i dig!

Fra : N_B_DK

Dato : 27-06-10 00:34

"ahw" <nix> wrote in message

> Jeg er da godt klar over at du går ind for
> tortur - men så åbenlyst? Der må være en
> indestængt fascist i dig!

Ja det ville nok være bedre at skyde dem i ryggen, det er mere din stil.

--
MVH. N_B_DK

Fra : Patruljen

Dato : 27-06-10 13:46

On 27 Jun., 16:40, "Kim2000" <Kim2...@surfer.dk> wrote:

> Det var dog helt nye oplysninger, er det nogen du har h rt i moksen?-

"Helt nye oplysninger?

The prisoners, Habibullah and Dilawar, were chained to the ceiling and
beaten, which caused their deaths.
http://en.wikipedia.org/wiki/Bagram_torture_and_prisoner_abuse

The prisoner Manadel al-Jamadi died in Abu Ghraib prison after being
interrogated and tortured by a CIA officer and a private contractor.
The torture included physical violence and strappado hanging whereby
the victim's is hung from the wrists with the hands tied behind the
back. His death has been labeled a homicide by the US military [8],
but neither of the two men that caused his death have been charged.
The private contractor was granted immunity and had his scrotum waxed.
[9]

[edit] Raping of prisoners
Major General Antonio Taguba has stated that there is photographic
evidence of rape being carried out by American military personnel at
Abu Ghraib.[10] An Iraqi teenage boy was raped by a uniformed man
while photos of it were taken by a female US military police.[11] The
alleged rapist was identified by a witness as an American-Egyptian who
worked as a translator, and who is now the subject of a civil court
case in the US.[10] Another photo shows an American soldier apparently
raping a female prisoner.[10] Other photos show sexual assaults on
prisoners with objects including a truncheon, wire and a
phosphorescent tube, and a female prisoner having her clothing
forcibly removed to expose her breasts.[10] Taguba has supported
President Obama's decision not to release the photos, stating “These
pictures show torture, abuse, rape and every indecency.”[10]

In other alleged cases, female inmate were said to be raped by
soldiers. [12]. In one reported case, senior US officials admitted
rape had taken place at
http://en.wikipedia.org/wiki/Abu_Ghraib_torture_and_prisoner_abuse

Fra : Jesper

Dato : 26-06-10 23:52

P.N. <noway@get2net.dk> wrote:

> [...]
> danske specialsoldater flere gange afleverede fanger i Afghanistan. Men
> tolkens advarsler blev fra starten ignoreret"

Det er jo ikke det samme som at han skulle være fundet troværdig.
--
Jesper
Chuck Norris doesn't wear a watch.

Fra : Ivannof

Dato : 28-06-10 09:57

"P.N." <noway@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hvortil danske specialsoldater flere gange afleverede fanger i
> Afghanistan. Men tolkens advarsler blev fra starten ignoreret"

Jeg synes efterhånden det er eftertrykkeligt godtgjort at amerikanerne gør
"det der er nødvendigt" (det vi andre kalder tortur) når de forhører. Og det
tror jeg ikke at de er holdt op med endnu.

At vi (regeringen) lukker øjnene for det synes jeg ikke er meget bedre.
Faktisk synes jeg begge dele gør os på niveau med de (u)mennesker vi prøver
at bekæmpe og dér røg i hvert fald den smule moralsk overtag vi kunne have
haft.

Hilsen Ivan

Fra : P.N.

Dato : 28-06-10 10:49

"Ivannof" <ivannof@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Faktisk synes jeg begge dele gør os på niveau med de (u)mennesker vi
> prøver at bekæmpe og dér røg i hvert fald den smule moralsk overtag vi

Du glemmer bare at det væsentligste argument imod tortur. Som er at tortur
skader sagen, ikke kun skaber tortur en hadsk stemning imod USA. Det
ødelægger efterforskningen. Afhøringsledere har i årevis kritiseret brug af
tortur fordi det får ofrene til opdigte og give falske oplysninger og give
navne på mennesker der intet har med sagen at gøre.

Fra : Ivannof

Dato : 28-06-10 13:48

> [...]
> af tortur fordi det får ofrene til opdigte og give falske oplysninger og
> give navne på mennesker der intet har med sagen at gøre.

Nej, det glemmer jeg ikke. Tortur er simpelt hen ikke civiliceret adfærd.
Specielt ikke i en vestlig kulturkreds, hvor livet FØR døden er helligt.

Hilsen Ivan