Erik Hoffmeyer frygter EURO-sammenbrud
Fra : Lyrik

Dato : 26-06-10 02:57

http://www.business.dk/oekonomi/hoffmeyer-frygter-euro-sammenbrud

Den tidligere nationalbankdirektør, som har været primær fortaler for
EURO-sammarbejdet, frygter nu EURO's kollaps.

Hans begrundelse er at: "Når landene har snydt for deres ansvarlighed
overfor den fælles mønt i 10-15 år, så går det ikke pludselig at
bremse op og indføre skrappe økonomiske sanktioner bestående af
drastiske nedskæringer! Befolkningerne kan vælge at træde ud af EU!"

Når en af dens stærkeste fortalere nu frygter dens kollaps, så er vi
langt ude. Jeg må dog sige at jeg IKKE tror EURO'en vil kollapse. Det
begrunder jeg i, at det ville svare til at Europa tabte en tredie
verdenskrig. Det er selve eksistensen der står på spil.
Derfor vil alle kræfter blive sat ind på at styrke og beholde
EURO'en intakt. Alle landenes finansministerier vil lydigt følge
ordrer fra centralbanken, for simpelt hen at overleve.
Vi vil se et nyt sammenhold rejse sig af asken. Landene vil rykke
tættere sammen og ingen vil risikere at blive den de andre peger
fingre af!

Presset fra USA udefra og den monetære stærkodder:"Kina", vil få EU
til at træde tættere sammen! Angela Merkel holder sammenbidt stand!
Tyskland har ikke ofret deres D-mark og rigdom på EURO'ens alter for
at tabe endnu en verdenskrig!

Grækenland er allerede en joke i EU! Ingen vil risikere at blive
næste "dummepeter" i klassen! Se allerede Italien som varsler stærke
nedskæringer i det offentlige budget.
Ja!-Ja! Folk kan stemme sig ud! Men hvilken skæbne venter udenfor,
fattig og ensom??))

Hilsen
Jens