Problemer med mindre Win98-lokalnetværk
Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 06-08-01 15:28

Jeg er newbie på netværksområdet og har fået nogle voldsomme problemer med
en maskine. Jeg håber, I har mod på at hjælpe lidt.

Vi har et velfungerende lokalnet kørende med tre Windows98-maskiner i en
hub, og nu skal jeg have koblet endnu en maskine på. Den driller imidlertid.
Den er nyformateret med Win98SE, så det burde ikke være dér, problemet er.

Maskinen kan sagtens ses fra de andre maskiner i netværket, men ikke
omvendt. Går man ind på "Andre computere" på problemmaskinen, sker der for
det meste ingenting. Den søger og søger og ender nogle gange med et "Der er
ikke adgang til netværket". Fra de andre maskiner er der imidlertid fin
adgang til problemmaskinen. Nogle gange går "Andre computere" også ned. Man
kan fint pinge de andre computere fra maskinen, ligesom en ping fra de andre
maskiner virker fint. Netværks- og TCP/IP-indstillingerne er nøjagtigt de
samme på samtlige maskiner.

Kan det være hardwareproblemer? Softwarekonflikter? Hvad kan det være? Hvad
skal jeg gøre for at komme videre? (Er jeg overhovedet i den rigtige
gruppe?)

--
Mvh. Peter
http://www.filmsvar.dk - online filmbrevkasse