Er gifte kvinder MEGET luderagtige(Strindb~
Fra : Bo Warming

Dato : 10-06-10 19:28

Er gifte kvinder MEGET luderagtige(Strindberg-pointen)
I svenske kyniske dramaer og vid som nedenstaaende har provokatoerer
siden 1880 antydet at aegteskabs og andre stabile parforholds bytte
handel er i slaegt med prostitutionens

fx    Mellem dem der sælger sig i prostitution, og dem der sælger
sig i ægteskabet, er der ikke anden forskel end prisen og konkraktens
varighed.      Simone de Beauvoir

og et andet eksempel er

De kvinder, der ikke er til salg, koster mest.Guy de Maupassant

Gud er kaerlighed lyder Johannes Evangeliet og derfor er kaerligehed i
par romantiseret smukt og naesten guddommeligt
Der er storsind i venskab som jeg ikke moeder hvis jeg med
bordelmutter prutter om 1000 kr eller 900 kr for en halv time med
skoenheden.
Men sociailsters hetz mod trafickede thaipiger er helt urimelig , de
er vindere og boer ikke ynkes