Vor opdragelse til hævnlyst
Fra : Bo Warming

Dato : 09-06-10 15:30

Vor opdragelse til hævnlyst
"   Some are kissing mothers and some are scolding mothers, but it
is love just the same, and most mothers kiss and scold together. Pearl
Buck
"Straffens formål. Straffen har til formål at forbedre den der
straffer.Det er det sidste tilflugtssted for dem der går ind for
straf. Nietzsche (som bifaldt Jesu ord om ikke at være farisæer der er
god for at kunne prale for egen indre domstol og få god samvittighed)

Jeg tror på nødværge og har dasket til egne børn som selvbeskyttelse
og
Mor bifaldt og lod siden stedfar tæve min datter til ikke at tisse i
sengen - og
Jeg er uden dømmesyge, for livet er kompliceret og instinkter er kloge