Elsker du så sæt fri
Fra : Bo Warming

Dato : 03-06-10 22:01

Hvem skrev berømt sang om at frisætte den du vil eje og var det om
elsker eller dyr?

   Hidtil er kvinderne blevet behandlet som fugle af mændene, som
fugle der fra en eller anden højde har forvildet sig ned til dem, som
noget finere, sårbarere, vildtblomstrende, noget underfuldere, sødere,
mere sjælfuldt - men som noget man må spærre inde, for at det ikke
skal flyve bort. Nietzsche

Fra : Snuden

Dato : 03-06-10 22:43

On Thu, 03 Jun 2010 23:01:00 +0200, Bo Warming <bwng@bwng.dk> wrote:

>Hvem skrev berømt sang om at frisætte den du vil eje og var det om
>elsker eller dyr?

Sting, "If You Love SomeBody Set Them Free", fra The Dream of the Blue
Turtles (1985)

Om teksten siger Sting: "If You Love Somebody Set Them Free was the
first single I did on my own away from the Police. I'm not sure if the
phrase is mine. I probably read it somewhere. But it's the first time
it's been used in a song, I think. And it's true, you can't imprison
someone in a relationship. It's an antidote song to 'Every Breath You
Take'. One song is about constricting, possessive love, and one is
about being free. I suppose the truth is somewhere in the middle."
--
Snuden

Fra : Patruljen

Dato : 03-06-10 15:50

http://www.youtube.com/watch?v=C0h2ZIoE7dA

http://www.youtube.com/watch?v=BZXGKN1205k

Fra : Bo Warming

Dato : 04-06-10 04:42

On Thu, 3 Jun 2010 14:50:29 -0700 (PDT), Patruljen
<Patruljen@yahoo.dk> wrote:

>http://www.youtube.com/watch?v=C0h2ZIoE7dA

>http://www.youtube.com/watch?v=BZXGKN1205k

Hvem er Auda abu Tayi?

Jeg ser Glistrup som the river to the Danish People

Fra : Bo Warming

Dato : 04-06-10 04:39

On Thu, 03 Jun 2010 23:42:45 +0200, Snuden <snudie@hotmail.com> wrote:

> [...]
>Take'. One song is about constricting, possessive love, and one is
>about being free. I suppose the truth is somewhere in the middle."

Nietzsche udtrykker forundring over Vestens optagethed af "the Love
Story"
Han er fan af Goethe og hans "Hvad er er frugtbart er sandt"
og hvorfor få børn hvis man ikke tror på sigt eget eksempels magt nok
til at sætte afkommet fri.
Min søn fjoller rundt i Pakistan p.t. og prøver at kombinere
antiDF-velmeneri med etnobotanik , for ligesom mine unge lejere er Pia
the devil herself.. Men the truth will set you free og Ærlighed Varer
Længst Så jeg er optimist., selvom han næppe kommer til fornuft i min
levetid.

Fra : Patruljen

Dato : 04-06-10 02:50

On 4 Jun., 05:42, Bo Warming <b...@bwng.dk> wrote:

> Hvem er Auda abu Tayi?

Jeg aner det ikke - Det er ikke mig, som har sat teksten ind - der.
Jeg satte musikken ind fra youtube med Sting. Og et andet lille stykke
musik, for at drille dig -

Fra : Snuden

Dato : 04-06-10 17:04

On Fri, 4 Jun 2010 01:50:20 -0700 (PDT), Patruljen
<Patruljen@yahoo.dk> wrote:

>Jeg aner det ikke - Det er ikke mig, som har sat teksten ind - der.
>Jeg satte musikken ind fra youtube med Sting. Og et andet lille stykke
>musik, for at drille dig -

Det er et citat fra Lawrence of Arabia
(http://www.imdb.com/title/tt0056172/)

Det er jeg ikke et sekund i tvivl om
--
Snuden

Fra : Lyrik

Dato : 04-06-10 03:01

On 3 Jun., 23:01, Bo Warming <b...@bwng.dk> wrote:
> Hvem skrev berømt sang om at frisætte den du vil eje og var det om
> elsker eller dyr?

"Dem du ejer, sæt dem fri! Hvis den kommer tilbage er det din. Hvis
den ikke kommer tilbage, har det aldrig været din!"

Som jeg husker den.

Hilsen
Jens