New Zealand forbyder kosherslagtning
Fra : Jesper

Dato : 31-05-10 13:40

Som det 4. land i verden forbyder New Zealand nu kosherslagtning, de 3
andre lande der forbyder det er Island, Norge og Sverige.

<http://www.haaretz.com/jewish-world/new-zealand-outlaws-kosher-slaughte
r-1.293017>

--
Jesper
Chuck Norris doesn't wear a watch.

Fra : Martin Larsen

Dato : 31-05-10 14:49

"Jesper" <spambuster@users.toughguy.net> skrev i meddelelsen
> Som det 4. land i verden forbyder New Zealand nu kosherslagtning, de 3
> andre lande der forbyder det er Island, Norge og Sverige.

> [...]

Tak. Rituel slagtning hører ikke hjemme i civilisationen.

Mvh
Martin

Fra : Jesper

Dato : 31-05-10 15:49

Martin Larsen <mlarsen@post7.tele.dk> wrote:

> "Jesper" <spambuster@users.toughguy.net> skrev i meddelelsen

> Tak. Rituel slagtning hører ikke hjemme i civilisationen.
>
> Mvh
> Martin

Ja, Danmark burde følge i de 4 andre landes fodspor og forbyde rituel
slagtning.

Fra : Mendoza

Dato : 31-05-10 16:14

> Ja, Danmark burde følge i de 4 andre landes fodspor og forbyde rituel
> slagtning.
> --

Ja, selvfølgelig. Overtro hører ikke hjemme i et civiliseret samfund.

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 31-05-10 16:22

"Mendoza" <mikael@NOT1812.dk> skrev i en meddelelse

> "Jesper" <spambuster@users.toughguy.net> skrev i meddelelsen

> Ja, selvfølgelig. Overtro hører ikke hjemme i et civiliseret samfund.

Helt enig - lad os også bare forbyde overtro. ;)

Fra : Ukendt

Dato : 31-05-10 17:42

"Mendoza" <mikael@NOT1812.dk> skrev i meddelelsen

> "Jesper" <spambuster@users.toughguy.net> skrev i
> meddelelsen

> Ja, selvfølgelig. Overtro hører ikke hjemme i et
> civiliseret samfund.

Det er jo fuldkommen ligegyldigt om man slagter på
den ene eller anden måde, så længe vi alligevel
ikke er vegetarer.
Om man slagter på den traditionelle vestlige måde
eller på den traditionelle religiøse måde hvor der
siges et par bønner, bliver dyret jo ikke mindre
dødt eller slagtet af.

Fra : S.A.Thomsen

Dato : 31-05-10 17:50

On Mon, 31 May 2010 18:41:50 +0200, ahw wrote:

> [...]
> eller på den traditionelle religiøse måde hvor der
> siges et par bønner, bliver dyret jo ikke mindre

Typisk "det hele er det samme" pladder.

Man bliver jo også lige død af, at blive pisket med pigtråd og et
nakkeskud.

Fra : Kim2000

Dato : 31-05-10 18:13

"ahw" <nix> skrev i meddelelsen
> [...]
> Om man slagter på den traditionelle vestlige måde eller på den
> traditionelle religiøse måde hvor der siges et par bønner, bliver dyret jo

Nænæ om dyret er 12 minutter om at dø eller 12 sekunder det er da
ligegyldigt. Herregud, det er jo bare et dyr.

River du også vingerne af fluer?

Fra : C.Andersen

Dato : 31-05-10 19:05

Kim2000 was thinking very hard :

> "ahw" <nix> skrev i meddelelsen

> Nænæ om dyret er 12 minutter om at dø eller 12 sekunder det er da
> ligegyldigt. Herregud, det er jo bare et dyr.
>
> River du også vingerne af fluer?

Det tror jeg faktisk sagtens Arne kunne få noget morskab ud af.

--
Mvh.
Carsten Andersen.

Fra : Ukendt

Dato : 31-05-10 19:51

"Kim2000" <Kim2000@surfer.dk> skrev i meddelelsen

> "ahw" <nix> skrev i meddelelsen

> Nænæ om dyret er 12 minutter om at dø eller 12
> sekunder det er da ligegyldigt. Herregud, det er
> jo bare et dyr.
>
> River du også vingerne af fluer?

Der er ingen forskel på slagtningen jøderne
udfører, muslimerne udfører eller ikke-religiøse
udfører i Danmark. I alle tilfælde dør dyret
hurtigt, og ikke efter "12 minutter" som du
hævder. Det er rent vås når man hævder at andre
slagtemetoder end de religiøses er mere "skånsom"
mod dyrene.

Fra : Kim2000

Dato : 31-05-10 19:54

"ahw" <nix> skrev i meddelelsen
> [...]
> og ikke efter "12 minutter" som du hævder. Det er rent vås når man hævder
> at andre slagtemetoder end de religiøses er mere "skånsom" mod dyrene.

Naturligvis er det da ligeså hurtigt og smertefrit at dø af at forbløde med
hovedet hængt ned, som at få skudt en boltpistol gennem hjernen.
Naturligvis. Det siger da sig selv. Eller det siger imanen da.....

Fra : Ukendt

Dato : 31-05-10 20:36

> [...]
> smertefrit at dø af at forbløde med hovedet
> hængt ned, som at få skudt en boltpistol gennem
> hjernen. Naturligvis. Det siger da sig selv.

Du aner ingenting om dette. Dyrlæger og andre
eksperter her i landet har udtalt sig om
slagtningerne og eftersom de bliver bedøvet før
en sådan handling, så er der ikke nogen af dem der
lider - og det er ikke mere lidelsesfuldt end at
få en boltpistol skudt ind i hjernen efter hvad vi
ved.
Det er rene fordomme du disker op med uden at vide
noget konkret om det.

Fra : \"@'

Dato : 31-05-10 20:00

On Mon, 31 May 2010 20:50:42 +0200, "ahw" <nix> wrote:

>Der er ingen forskel på slagtningen jøderne
>udfører, muslimerne udfører eller ikke-religiøse
>udfører i Danmark.

aha

så kan du måske lige give en forklaring på hvorfor dyr SKAL bedøves på
en eller anden måde inden blodet tappes af

pånær når der råbes reigion - så sættes denne ellers udmærkede
regel ud af kraft

--
Si vis pacem - para bellum

Fra : C.Andersen

Dato : 31-05-10 22:51

After serious thinking ahw wrote :

> Der er ingen forskel på slagtningen jøderne udfører, muslimerne udfører eller
> ikke-religiøse udfører i Danmark.

Du bliver da også dummere og dummere.

--
Mvh.
Carsten Andersen.

Fra : \"@'

Dato : 01-06-10 19:58

On Mon, 31 May 2010 23:51:28 +0200, C.Andersen <carstande@gmail.com>
wrote:

>Du bliver da også dummere og dummere.

han må snart være ned på minus 273

--
Si vis pacem - para bellum

Fra : C.Andersen

Dato : 31-05-10 19:04

ahw presented the following explanation :

> [...]
> religiøse måde hvor der siges et par bønner, bliver dyret jo ikke mindre dødt

Du er sgu da syg, det er et spørgsmål om tid og ikke bønner, religiøse
slagtninger er dyremishandling, men du ser jo heller intet forkert i
civile der bliver skudt i ryggen, så dit svar overrasker mig ikke.

--
Mvh.
Carsten Andersen.

Fra : \"@'

Dato : 31-05-10 19:02

On Mon, 31 May 2010 17:14:16 +0200, "Mendoza" <mikael@NOT1812.dk>
wrote:

>"Jesper" <spambuster@users.toughguy.net> skrev i meddelelsen

>Ja, selvfølgelig. Overtro hører ikke hjemme i et civiliseret samfund.

næh,

og så længe de kan holde sig til at bimle med lidt klokker om søndagen
og diverse andre dage og ellers opfører sig så andre også kan være
tjent med et så går det jo fint

--
Si vis pacem - para bellum

Fra : Bo Warming

Dato : 31-05-10 19:43

On Mon, 31 May 2010 15:48:59 +0200, "Martin Larsen"
<mlarsen@post7.tele.dk> wrote:

>"Jesper" <spambuster@users.toughguy.net> skrev i meddelelsen

>Tak. Rituel slagtning hører ikke hjemme i civilisationen.

Åh slap nu lidt af

Jens Bruuns ævl om at det er sygeligt at være selvoptaget bør føre til
at modne mennesker ignorerer hvis en særling i dit nabolag går i
nederdel eller nøgen.

Rituelslagtere møder forbud og er så glade for det er opmærksomhed og
et emne om diskrimination

Dyrs og menneskers oplevelse af torturagtig aflivning er værd at
forbyde om hvis der er spjæt og hyl i minutter, men ingen kan vurdere
om det er mere humant med boltepistol eller kuldioxidkvælning på dansk
slagteri end blødende schæktning.

Fra : Bo Warming

Dato : 31-05-10 23:58

<mlarsen@post7.tele.dk> wrote:

>"Jesper" <spambuster@users.toughguy.net> skrev i meddelelsen

>Tak. Rituel slagtning hører ikke hjemme i civilisationen.

Er danske slagteriers brug af gasming med CO2 og boltepistol helt uden
dyrplagerisk og rituel tendens ?

Fra : Martin Larsen

Dato : 01-06-10 11:48

"Bo Warming" <bwng@bwng.dk> skrev i meddelelsen

> Er danske slagteriers brug af gasming med CO2 og boltepistol helt uden
> dyrplagerisk og rituel tendens ?

Ja - under de givne betingelser. Men prøv at undgå at være kryptisk og
socialistisk, og forklar hvis noget får dig til at mistænke andet...

Mvh
Martin

Fra : C.Andersen

Dato : 31-05-10 19:05

Jesper pretended :
> Som det 4. land i verden forbyder New Zealand nu kosherslagtning, de 3
> andre lande der forbyder det er Island, Norge og Sverige.

> [...]

Vi burde være på den liste.

--
Mvh.
Carsten Andersen.

Fra : Kim2000

Dato : 31-05-10 19:55

"C.Andersen" <carstande@gmail.com> skrev i meddelelsen
> Jesper pretended :

> Vi burde være på den liste.

Halalslagtning burde ganske rigtigt forbydes.

Fra : Ukendt

Dato : 31-05-10 20:37

"Kim2000" <Kim2000@surfer.dk> skrev i meddelelsen

> "C.Andersen" <carstande@gmail.com> skrev i
> meddelelsen

> Halalslagtning burde ganske rigtigt forbydes.

Boltdrab burde ganske rigtigt forbydes.

Fra : Volger Garfield

Dato : 01-06-10 16:21

On Mon, 31 May 2010 21:36:34 +0200, "ahw" <nix> wrote:

>"Kim2000" <Kim2000@surfer.dk> skrev i meddelelsen

>Boltdrab burde ganske rigtigt forbydes.

Du går måske ind for kvælning?

Volger

Fra : Kim2000

Dato : 01-06-10 17:25

"Volger Garfield " <Volger@nowhere.invalid> skrev i meddelelsen

>>> meddelelsen

> Du går måske ind for kvælning?

Han går ind for at hænge koen op i bagbenene og skære halsen over på den.
Det er ifølge ham ligeså humant som at skyde den, ja sikkert endnu bedre.

Fra : C.Andersen

Dato : 31-05-10 22:53

After serious thinking Kim2000 wrote :

> "C.Andersen" <carstande@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Halalslagtning burde ganske rigtigt forbydes.

Ja, det er noget forbandet svineri.

--
Mvh.
Carsten Andersen.

Fra : Lyrik

Dato : 01-06-10 05:02

On 31 Maj, 17:21, "Henrik Svendsen" <hrsvend...@msn.com> wrote:

> Helt enig - lad os også bare forbyde overtro.  ;)
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Er det ikke overtro at tro at man kan forbyde overtro?

jens

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 01-06-10 12:16

Lyrik wrote:

> ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
> Er det ikke overtro at tro at man kan forbyde overtro?

Jeg forstår din pointe og er enig, men det er ikke overtro, at man kan
forbyde det. Vi lever trods alt også i forbudstid, hvor det kun er
spørgsmål om tid, inden de småtskårne får forbudt at køre på cykel uden
cykelhjelm. Det hører trods alt ikke hjemme i et civiliseret samfund at
køre uden cykelhjelm.

Fra : Per Rønne

Dato : 01-06-10 20:47

> Som det 4. land i verden forbyder New Zealand nu kosherslagtning, de 3
> andre lande der forbyder det er Island, Norge og Sverige.

> [...]

Det betyder så kun at landet kommer til at importere kosher-kød. Jeg er
sikker på at de danske bønder er begejstrede for det nye eksportmarked.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Jesper

Dato : 01-06-10 21:25

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Det betyder så kun at landet kommer til at importere kosher-kød. Jeg er
> sikker på at de danske bønder er begejstrede for det nye eksportmarked.

Ikke hvis import af kød slagtet på den måde forbydes. De eneste der
kræver det er jo de ortodokse jøder og dem er der ikke mange af i
Danmark, højest 100.

Fra : Per Rønne

Dato : 02-06-10 18:30

> Ikke hvis import af kød slagtet på den måde forbydes. De eneste der
> kræver det er jo de ortodokse jøder og dem er der ikke mange af i
> Danmark, højest 100.

Ifølge din egen reference forbydes import af kosher-kød jo netop ikke i
New Zealand. Antallet af ortodokse jøder her i landet er i den
forbindelse ligegyldig.

I øvrigt er schäctning bortset fra de hebraiske bønner en slagteform der
har været brugt siden begyndelsen af den danske bondestenalder, og
naturligvis stadig bruges i dag ved de mere »uofficelle«
hjemmeslagtninger på de danske bonde gårde ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Martin Larsen

Dato : 02-06-10 19:28

""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i meddelelsen

> I øvrigt er schäctning bortset fra de hebraiske bønner en slagteform der
> har været brugt siden begyndelsen af den danske bondestenalder, og
> naturligvis stadig bruges i dag

ligesom de hænger en træl i et træ engang imellem til ære for Odin...

> ved de mere »uofficelle«
> hjemmeslagtninger på de danske bonde gårde ...

Nej, dem jeg kender til bruger boltpistol.

Mvh
Martin

Fra : Jesper

Dato : 03-06-10 09:56

> [...]

> naturligvis stadig bruges i dag ved de mere »uofficelle«
> hjemmeslagtninger på de danske bonde gårde ...

1. Det fremgår ikke af artiklen hvorvidt import af kosherkød forbydes i
NZ eller ej. Det står der simpelthen ikke noget om.
2. Det er ganske stor foreskel på om det rammer 100 mennesker eller 5
mio.
3. Når større dyr slagtes benyttes en slagtepistol. Selvfølgelig hugger
man stadig hovedet af en høne på landet.

Fra : Per Rønne

Dato : 03-06-10 11:30

> 1. Det fremgår ikke af artiklen hvorvidt import af kosherkød forbydes i
> NZ eller ej. Det står der simpelthen ikke noget om.

Hvad kalder du så denne sentens:

=
According to the report, while the new regulations are to take immediate
effect, kosher beef will be able to be imported into New Zealand.
=