Prøv luderbesøg og overgå HCA
Fra : Bo Warming

Dato : 30-05-10 14:50

.... Jeg har nu på hele denne rejse været hidset på at besøge
fruentimmer Hvor træt jeg var, besluttede jeg dog at se denne slags;
gik op i et hus; der kom en dame, som solgte menneskekød, fire
fruentimmer trådte op for mig. Den yngste var, sagde de, atten år. Jeg
bad hende blive; hun var så god som i bar særk; jeg havde så ondt af
hende. Jeg betalte madammen 5 frank, gav hende, da hun bad mig derom,
men gjorde ikke noget; så kun på det stakkkels barn, der aldeles
blottede sig og syntes forundret over, at jeg kun så på hende. H.C.
Andersen

Just fordi han ikke kunne få hende, tog kærligheden til. HC Andersen
Lidt efter lidt lyser mit navn op, det er også det eneste jeg lever
for.Jeg higer efter æren som den gærrigge efter guldets klang, begge
dele er vist nok tomme, men een ting må man dog være begejstret for i
denne verden, ellers falder man sammen og rådner. H.C. Andersen
Sandheden er ikke altid behagelig, men sandheden er det højeste! H.C.
Andersen
Jeg tror simpelthen ikke, H.C.Andersen har nogen angst. Han er så skør
og så meget en original, at han ikke engang har nogen fornemmelse af
at være overskygget af forgængere, af sin gæld til folklore og
folkeeventyr. Jeg kan næsten ikke forklare, hvor unik han er.Yale
professoren Howard Bloom

For hvert år, der går, beundrer og elsker jeg H.C. Andersen
inderligere som digter og sætter mindre og mindre pris på ham som
menneske. Hvor er jeg dog taknemmelig for, at jeg ikke har kendt ham.
Henry Hellssen