Hudkræft ikke hos håndværkere!
Fra : Bo Warming

Dato : 28-05-10 12:18

Hudkræft ikke hos håndværkere!
En ny undersøgelse som de fleste medier har forkortet om udfra
Ugeskrift for Læger i forrige uge, dokumenterer at masser af sol og
solbræn dthed er ingen fare for den blonde skandinav hvis han
akklimatiserer sig gradvis fx arbejder i det fri hvor solen jo bliver
intensere gradvist fra marts til april osv
Vitiligo er en immunsygdom hvor pletter af hud er uden hår og
melanin-farve og er sårbare for sol , så de skal smøres med faktor
-mange - krem
Albinoer incl negroide er helt uden melanocytter og passer mormalt
mægtig godt på sig selv overfor solen
I min barndoms forsommermåneder kom kammerater ofte i skole og
advarede "slå mig ikke på ryggen". Familien havde soldyrket intenst og
pludselig og fra asparges-hvidhed var de natten over skiftet til
hummer-rødme og grim ømhed.
Sådant skal ske mange gange for at den letbehandlelige hud-cancer
gradvis opstår og hvis ozonhuller som øgedes i 90erne og som
uforklarigt er mindsket havde mangedoblet UV-intensiteten, havde
kræft næppe øget, fordi det er den unaturlige mangel på¨gradvis
adaption der er problemet.