Vurdering af malerier (maleren Leo (K)Astr~
Fra : H. Olesen

Dato : 06-08-01 13:11

Jeg har nogle meget tidlige malerier af maleren Leo (K)Astrup.
(K) fordi Kastrup var hans fødenavn, men så vidt jeg ved benyttede han
navnet Astrup som kunstnernavn.

Jeg overvejer at sælge disse malerier og vil derfor bede om jeres
hjælp, da jeg intet kender til malerier og priserne på sådanne.

Hvor kan jeg henvende mig for at få sådanne malerier vurderet og/eller
solgt?

Iøvrigt, er Leo Astrup et "kendt" navn, eller er det blot en
ubetydelig maler, som ingen har hørt om?

--
mange hilsener
Helle

Fra : Kåre Kjeldsen

Dato : 13-08-01 20:13

For at få vurderet sine malerier o.a. kan man henvende sig til et (eller
flere) af landets auktionshuse, som er spredt ud over det danske land, her
vil de kunne komme med en vurdering. Man kan også starte med at gå en tur på
biblioteket og kikke i et af deres opsalgsværker om kunst (kunstleksikon
feks.) og se om den person man har et billede af (Eller bare gerne vil vide
noget om) er listed heri. Hvis det er tilfældet, kan man så kontakte
auktionshuset.
Mange tror, fejlbarligt, at man kan henvende sig til et af landets museer,
for at få en vurdering, det vil dog være pild af tid, da de ikke her må
udtale sig om den slags, af hensy til evnt. senere erstatningskrav hvis de
feks har vurderet et værk alt for lavt og ejeren sælger det til den pris og
senere finder ud af, at det var meget mere værd.(Som det feks. var tilfældet
med det billede som et auktionshus nogle år siden vurderede og solgte til
den pris, senere fandt man så ud af, at det var en Dahl, og så steg
vurderingen med et par millioner, hvorefte den oprindelige ejer indgav
erstatningskrav til auktionshuset).Den slags "Fejltrin" har et museum
hverken økonomi eller forsikring til at dække.
Håber dette kan hjælpe!

M.V.H.

Eva

Fra : H. Olesen

Dato : 15-08-01 12:25

On Mon, 13 Aug 2001 21:12:48 +0200, "Kåre Kjeldsen"
<eva.kaare@get2net.dk> wrote:

> [...]
>feks.) og se om den person man har et billede af (Eller bare gerne vil vide
>noget om) er listed heri. Hvis det er tilfældet, kan man så kontakte
[snip]
>Håber dette kan hjælpe!

Jamen det gjorde det da, tak.

Er der iøvrigt nogle auktionshuse, der kan anbefales frem for andre
(bor i København) ?

--
Mvh.
Helle Olesen

Fra : max

Dato : 15-08-01 15:33

Bruun-Rasmussen, Ellekilde og Kunsthallen.. Danske auktions huse med
kontorer i København
Sotherby, Christies.. Udenlandsk auktions huse med kontorer i København
Find adresserne på nettet eller i telefonbogen.
mvhmax
H. Olesen <helle@fjernhavesiden.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:hrmknto15hd14u1397cbcvoi085mk2rc2o@4ax.com...