.inc-filer
Fra : Andreas Rishede Hyll~

Dato : 06-08-01 12:50

Hej,

Hvad er det fede ved .inc-filer?

Hvorfor hedder de sådan? Kunne de lige så godt hedde noget andet?

-A

Fra : Mads United

Dato : 06-08-01 12:56

> Hvad er det fede ved .inc-filer?
det kan gøre di kode mere overskuelig, og det kan gøre genbrug lettere

> Hvorfor hedder de sådan? Kunne de lige så godt hedde noget andet?
du kan vist kalde dem hvad som helst.... men .inc bliver brugt da man så
ikke er i tvivl om hvad det er for en fil....

Så vidt jeg ved!

Fra : Martin Mouritzen

Dato : 06-08-01 12:54

On Mon, 6 Aug 2001 13:49:56 +0200, "Andreas Rishede Hyllested"
<arh@omk.dk> wrote:

>Hvad er det fede ved .inc-filer?

Tjaeh.

>Hvorfor hedder de sådan?

inc er forkortelse for include.

>Kunne de lige så godt hedde noget andet?

Ja.
Men typisk vil .inc filer være "beskyttet" af .htaccess og "folk" har
ikke adgang til dem via. browsere.

Hvis du vil være helt sikker på at folk ikke kan se dine include
filer, så læg dem udenfor web-scope eller kald dem .php

Fra : Niels Andersen

Dato : 06-08-01 16:29

"Andreas Rishede Hyllested" <arh@omk.dk> wrote in message
> Hvad er det fede ved .inc-filer?

At man kan have en stump kode ét sted, og bruge det mange stedet. Fx. en
header, en menu, en footer, en funktion, en klasse osv...
Ting som går igen på mange sider er normalt gode at putte i en fil for sig
selv.

> Hvorfor hedder de sådan? Kunne de lige så godt hedde noget andet?

Ja, du kan kalde dem hvad du vil. Jeg plejer at kalde mine fx. ".inc.php",
så mine php-filer altid slutter med ".php".

Mvh.

Niels Andersen

Fra : Troels Arvin

Dato : 07-08-01 10:16

On Mon, 06 Aug 2001 13:49:56 +0200, "Andreas Rishede Hyllested"
<arh@omk.dk> wrote:

> Kunne de lige så godt hedde noget andet?
Ja - fx. .php. Dette anvises i PEAR's coding guidelines.