Enhver er sine egne glæders smed
Fra : Bo Warming

Dato : 15-05-10 19:46

Politikerne skal skabe udfoldelsesmuligheder bl.a. god økonomi, men
lykke er en individuel sag og afgøres ikke før du dør, selvom sum af
glæder minus smerter er et ret godt lykke-mål at maximere på

Sku alle gives narko før døden? Hellere end
zombispændetrøjepsykofarmaka som idag.
Der er næsten gratis - hvorfor ikke mer oplysning og total
selvbestemmelse hvis man har de par ører det maximalt koster

I en mands liv er der to tragedier: at have nået sine mål, og
ikke`at nå dem
gl      De største stunder ikke vore mest højlydte, men vore
mest stille stunder. Nietzsche
gl   "At spise og drikke godt er ingen tom kunst, Knus de evigt
uglades tavler" lader Nietzsche sin vismand Zarathustra prædike.
Gl   Det liv du lever er ikke til låns. Du har fået det og ejer det
Gl   Glæde afhænger af os selv. Aristotles
gl   Glæden bør være Sjælens grundstemning. D. G. Monrad
Gl   Har man ikke anden glæde her i livet, så har man da i hvert
fald selvglæden. Robert Storm Petersen
gl   Hør nu Epikurus' gave: Spis drik og vær glad.
GL-   If you believed more in life you would fling yourselves less
to the moment.      Nietzsche
gl   In diving to the bottom of pleasure we bring up more gravel
than pearls. Honoré de Balzac
Gl   Intet er tidsspilde, hvis man har nydt dagen. Arthur Koestler
Gl   Jeg vil hellere leve to dage på jorden end tusind år i
historien.      Molière
gl   Jo mere jeg tænker over sagen, jo tydeligere bliver det mig,
at livet helt enkelt er til for at leves Goethe Budddhiter og
Kierkegård er også med fokus på oplevelser, ikke andet.
gl   Lykke, det er, når tiden standser. Gilbert Cesbron
gl   Men at spise og drikke er godt, mine brødre, er sandelig ingen
tom kunst" Knus, knus de evigt -uglades tavler.Zarathustra
Gl   Not joy but joylessness is the mother of debauchery.Nietzsche
Gl   Så længe der har været mennesket til, har mennesket glædet sig
for lidt: Dette alene er vor arvesynd. Nietzsche
gl   Sålænge vi er underlagt lysternes herredømme, med alt hvad det
indebærer af håb og skuffelser, kan vi aldrig opnå varig lykke eller
fred.   Arthur Schopenhauer
gl   Sorg kan klare sig alene, men for at få det fulde udbytte af
glæde, må man have nogen at dele den med. Mark Twain
gl   The greatest happiness is to know the source of unhappiness.
Dostoievsky    1821-81
Gl   Time is but the stream I go a-fishing in.       Henry
David Thoreau
Gl   Det bekymrer mig ikke, om jeg er blevet klogere siden i går -
det er nok for mig, om jeg er blevet gladere.       Thümmel
gl   When we experience happiness, we are not thinking of ourselves
but of our ideal. This lies far off, and only the rapid man attains
it.
GLå   Vellyst: for alle bodsskjortede kropsforagtere en brod og en
pæl, og for   bandet som "denne verden" af alle verdensfordoblere:
for den håner og narrer alle vrang- og vrøvlelærere. Nietzsche
glAn   Nothing is troublesome that we do willingly.    Thomas
Jefferson
GLGL   Sutsko og årgangsvin blir bedre år for år. Troels Trier og
Rebekka Brüel
GLglG   Men når folk så skal opbygge deres glæde og se Otto Leisner i
farve-TV eller køre frem og tilbage langs hovedvej 1 fra Korsør til
Købe nhavn hver søndag, eller hvad det nu er, der giver folk glæde,
eller gå i deres sommerhuse og plante fyrretrær, for nu at tage tre
typiske ting, der glæder danske befolkning, så er det nødvendigt, at
der skabes de..      Glistrup
GLglmo   Så længe der har været mennesket til, har mennesket glædet sig
for lidt: Dette alene er vor arvesynd.       Nietzsche
gl    The glimpse of the terror of life's nothingness. Andre
Maurois 1885-1967
gl   Nothing can bring you peace than the triumph of principles.
Emerson
gl   Vel udsovet er dog den fineste rus, livet byder. Jacob Paludan
GL   Men blide stunder det har alle. En fange sidder på sin kærre
og kører til skafottet, et søm gnaver ham i bagen, han flytter sig og
føler det mere behageligt.      Knut Hamsuns Blod og roser.
GL   Speed provides the one genuinely modern pleasure y
(1894-1963)English Author.