port 3547 og 5190
Fra : Huleboer

Dato : 06-08-01 11:39

Hejsa,
er der nogen der kan fortælle mig hvilke programmer der bruger disse porte.
3547 var den lokale port og den fjerne var 5190?

jeg har blokkeret portene nu, men vil gerne lige vide hvad det er?

mvh Carl

Fra : Lars Henriksen

Dato : 06-08-01 14:50

Huleboer wrote:
> er der nogen der kan fortælle mig hvilke programmer der bruger disse porte.
> 3547 var den lokale port og den fjerne var 5190?
Porte er ikke aplikations specifikke... Det kan være hvilket som helst
stykke netværks software der lytter på en given port.
3547 er svjv ikke registreret hos IANA: "3536-3562 Unassigned", så det
er sikkert noget hjemmeflikket windows-trut.

> jeg har blokkeret portene nu, men vil gerne lige vide hvad det er?

Hvad hjælper det at blokere en fjern port??? Den port man "kommer" fra
er for det meste tilfældig, eller pseudo-tilfældig (fra en pulje?)

Det bedste du kan gøre er, at lukke for alt, og derefter åbne for det du
gerne vil have ind. Hvis du ikke kører nogle servere er der jo ingen
grund til, at man skal kunne initiere kommunikation til din maskine,
eller hvad?

hygge
Lars
--
Lars Henriksen
M.Sc. Student, Computer Systems Engineering

Fra : Kent Friis

Dato : 06-08-01 18:43

Den Mon, 6 Aug 2001 12:39:19 +0200 skrev Huleboer:
> [...]
>3547 var den lokale port og den fjerne var 5190?
>
>jeg har blokkeret portene nu, men vil gerne lige vide hvad det er?

Begge er såkaldte high-ports - dvs. porte >= 1024, som tildeles
tilfældigt. Det kan fx. være data-forbindelsen til en FTP[1] eller noget
ICQ...

Mvh
Kent

[1] Jeg er ikke helt 100 på hvornår ftp-data porten bruges, og hvornår
den ikke gør.
--
F0 0F C7 C8 - Intel Pentium bug

Fra : Anders Brabæk

Dato : 06-08-01 22:13

"Huleboer" <huleboer@e-box.dk> wrote in message
> Hejsa,
> er der nogen der kan fortælle mig hvilke programmer der bruger disse
porte.
> 3547 var den lokale port og den fjerne var 5190?

American Online Instant Messenger!

-Anders