S + SF ønsker DDR tilstande
Fra : N_B_DK

Dato : 11-05-10 11:41

Som led i den længe ventede økonomiske plan, "En fair løsning", vil S og SF
tvinge unge højtuddannede til at blive i Danmark.

http://jp.dk/indland/indland_politik/article2064708.ece?ref=eblistermest

Ak ja, hvad bliver det næste, en mur måske?

--
MVH. N_B_DK

Fra : Martin Larsen

Dato : 11-05-10 12:03

"N_B_DK" <admin@spamme.dyndns.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> http://jp.dk/indland/indland_politik/article2064708.ece?ref=eblistermest
>

> Ak ja, hvad bliver det næste, en mur måske?

Niels Lykke fra AC har en rammende kommentar:
"Det er stavnsbåndet om igen. Det er en jagt på højtuddannede, som i følge
alle undersøgelser i forvejen betaler meget tilbage til samfundet. Men af
populistiske grunde har man tilsyneladende et ønske om at jagte symbolet på
fremtidens elite. Det er de færreste, som straks tager til udlandet på grund
af lavere skat"

Dertil vil rød stue nok svare, at når de har regeret et stykke tid, vil alle
forsøge at flygte - måske med undtagelse af de ædle vilde.

Mvh
Martin

Fra : Bo Warming

Dato : 11-05-10 21:30

Lortebriter ser på de svage og responsibilities, ej entitlements
Ævlehoveder har længe målt samfundskvalitet på dyrevenlighed og
gentaget Kennedyævl om at man skal hellere gør noget for sit land end
lade landet gøre noget for individet.
Selvfølgelig skal David Cameron gøre HELE UK økonomisk stærkt og folk
skal følge Adam Smiths opskrift som engang gjorde UK rigt og førende
ved at kapitalisters skabte arbejdspladser og billige varer så arbejde
skabte arbejde og lykkekagen udvidedes via FRIHED.

Fra : P.N.

Dato : 11-05-10 12:51

"N_B_DK" <admin@spamme.dyndns.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> http://jp.dk/indland/indland_politik/article2064708.ece?ref=eblistermest
>

> Ak ja, hvad bliver det næste, en mur måske?

Allah være lovet, hvis det kan sætte en stopper for den infame trafik fra
Norge og Sverige hvor (Dyr)lægestuderende der bliver afvist i Sverige og
Norge bliver optaget på lægestudiet hos de dummen Dænen og efter endt studie
rejser hjem til Sverige, alt i mens der mangler læger og dyrlæger i
udkantsdanmark så skal vi nok takke Helle og Villy for at gøre ved
problemet.

Fra : Kim2000

Dato : 11-05-10 13:11

"P.N." <pnl@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> "N_B_DK" <admin@spamme.dyndns.dk> skrev i en meddelelse

> Allah være lovet, hvis det kan sætte en stopper for den infame trafik fra

Allerede når PN bakker forslaget op ved man det er idiotisk....

Fra : P.N.

Dato : 11-05-10 13:17

"Kim2000" <Kim2000@surfer.dk> skrev i en meddelelse

> "P.N." <pnl@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Allerede når PN bakker forslaget op ved man det er idiotisk....

Jamen godt gået Kim! glimrende argumenteret, men kunne du ikke lige fortælle
os noget om forslaget.

Fra : Kim2000

Dato : 11-05-10 13:15

> [...]
>
> http://jp.dk/indland/indland_politik/article2064708.ece?ref=eblistermest
>

> Ak ja, hvad bliver det næste, en mur måske?

Man kunne selvfølgelig godt "stavnsbinde" folk til landet i en periode efter
endt uddannelse, men jeg ser ikke noget sted, hvor lang tid SF forstiller
sig denne periode skulle være.

Fra : Frank

Dato : 11-05-10 13:36

Hej

"Kim2000" <Kim2000@surfer.dk> skrev i meddelelsen

> Man kunne selvfølgelig godt "stavnsbinde" folk til landet i en periode
> efter endt uddannelse, men jeg ser ikke noget sted, hvor lang tid SF
> forstiller sig denne periode skulle være.

'Stavnsbåndet' er et gæld, så indtil gælden er betalt.

Det vil så også betyde at 'De Riges Børn' kan købe sig fri.

Der har været meget kritik af at svenskere og nordmænd optager pladser på
diverse studier, så det kunne være at dette forslag kunne nedbringe den
trafik.

Og hvor stort er problemet egenligt - hvor mange unge drager efter endt
uddannelse ud til et job i udlandet?

Mvh
Frank

Fra : Ivannof

Dato : 11-05-10 14:40

"Frank" <frank@nosmap.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> trafik.
>
> Og hvor stort er problemet egenligt - hvor mange unge drager efter endt

Egentligt irrelevant.

Jeg tror vi fik så meget afsmag for stavnsbåndet i DDR og østblokken, at vi
aldrig vil indføre det her.

Og hvor stopper det. En god uddannelse kan koste langt over en million også
alt efter hvor langt man går tilbage. At en 25 årig dansker skal have
"inddraget sit pas".

Nej det tror jeg ikke!

Hilsen Ivan

Fra : \"@'

Dato : 11-05-10 16:19

On Tue, 11 May 2010 14:14:58 +0200, "Kim2000" <Kim2000@surfer.dk>
wrote:

>"N_B_DK" <admin@spamme.dyndns.dk> skrev i meddelelsen

>Man kunne selvfølgelig godt "stavnsbinde" folk til landet i en periode efter
>endt uddannelse,

med hvilken begrundelse?

OG

AFAIK har Danmark ratificeret FN's verdfenserklæring om
menneskerettighederne.

Artikel 13.
2. Enhver har ret til at forlade et hvilket som helst land, herunder
sig eget, og til at vende tilbage til sit eget land.

--
Si vis pacem - para bellum

Fra : Kim2000

Dato : 11-05-10 17:15

""@'" <1@iindnaavalid.invavvlid> skrev i meddelelsen

> [...]
> 2. Enhver har ret til at forlade et hvilket som helst land, herunder
> sig eget, og til at vende tilbage til sit eget land.

Det har man da også, så koster det bare prisen på en uddannelse. Det er i
hvert fald ikke rimeligt at bruge 2 millioner på at uddanne norske dyrlæger
eller kvante-forskere for at de kan arbejde i et andet land, der ikke selv
gider uddanne dem (gratis).

Fra : P.N.

Dato : 11-05-10 19:12

> [...]
> hvert fald ikke rimeligt at bruge 2 millioner på at uddanne norske
> dyrlæger eller kvante-forskere for at de kan arbejde i et andet land, der

Jamen så er vi jo ikke så uenige som du giver udtryk for.

Fra : \"@'

Dato : 11-05-10 20:56

On Tue, 11 May 2010 18:14:48 +0200, "Kim2000" <Kim2000@surfer.dk>
wrote:

>""@'" <1@iindnaavalid.invavvlid> skrev i meddelelsen

>Det har man da også, så koster det bare prisen på en uddannelse.

du læser menneskerettighedserklæringen som en vis herre læser biblen -

artikel 13 stk. 2 har ingen tilføjelser, men giver RET til at forlade
et land efter eget ønske - UDEN FORBEHOLD

> [...]
>eller kvante-forskere for at de kan arbejde i et andet land, der ikke selv

stråmandsfletning-

aftalen mellem de nordiske lande om fri bevægelighed for visse
uddannelsessøgende har INTET med S og SF's forslag at gøre

--
Si vis pacem - para bellum

Fra : El Trabajador

Dato : 11-05-10 15:19

> [...]
>
> http://jp.dk/indland/indland_politik/article2064708.ece?ref=eblistermest
>

> Ak ja, hvad bliver det næste, en mur måske?

Dänemark ist schon und war schon lange DDRlight.
--
El Trabajador

Fra : Bo Warming

Dato : 11-05-10 15:48

On Tue, 11 May 2010 20:40:42 +1000, "N_B_DK" <admin@spamme.dyndns.dk>
wrote:

> [...]
>
>http://jp.dk/indland/indland_politik/article2064708.ece?ref=eblistermest
>

>Ak ja, hvad bliver det næste, en mur måske?

Muslimondet havde Ulbricht og Honeckeer ikke - det har vi

Fra : \"@'

Dato : 11-05-10 16:14

wrote:

>Som led i den længe ventede økonomiske plan, "En fair løsning", vil S og SF
>tvinge unge højtuddannede til at blive i Danmark.
>
>http://jp.dk/indland/indland_politik/article2064708.ece?ref=eblistermest

galskaben stortrives stadigvæk på venstrekanten

>Ak ja, hvad bliver det næste, en mur måske?

det er end ikke fantasien som sætter grænser for hvade de
venstresnoede røde abekatte kan hitte på

hvis S og SF virkelig ønsker at folk skal blive i landet må de jo føre
en politik som gør det atraktivt at være i Danmark,

men det har vist lange udsigter da disse partier's politik jo er den
stik modsatte

--
Si vis pacem - para bellum

Fra : Kim2000

Dato : 11-05-10 17:21

> [...]
> en politik som gør det atraktivt at være i Danmark,
>
> men det har vist lange udsigter da disse partier's politik jo er den

Du har sikkert ret i det ikke er holdbart at tvangsbinde folk til et
land/sted de ikke gider, men så må vi til at være mere "os selv nærmest", vi
skal ikke uddanne læger til resten af verden, eller amerikanske matematiske
professore.

Fra : \"@'

Dato : 11-05-10 20:57

On Tue, 11 May 2010 18:21:08 +0200, "Kim2000" <Kim2000@surfer.dk>
wrote:

> [...]
>skal ikke uddanne læger til resten af verden, eller amerikanske matematiske

det er jo så en helt anden snak -

det løses nemt ved at lade udlændinge som ønsker at uddanne sig i
Danmark betale hvad det koster -
blot man så husker at danskere som ønsker at studere i udlandet så vil
blive mødt med samme krav

--
Si vis pacem - para bellum

Fra : Bertel Brander

Dato : 11-05-10 19:17

N_B_DK skrev:
> [...]
>
> http://jp.dk/indland/indland_politik/article2064708.ece?ref=eblistermest
>

> Ak ja, hvad bliver det næste, en mur måske?

Igen en fuldstændig løgnagtig overskrift fra N_B_DK. Så vidt
jeg ved er "DDR tilstande" noget med at man afliver dem der
forsøger at forlade landet uden at have en godkendelse. Uden
at kende S-SF forslaget i detaljer, tror jeg ikke at der er
tale om at nogen skal aflives, ensige forhindres i at forlade
landet. Forslaget er vel et forsøg på at skabe balance i en
globaliseret verden, det er vel ikke rimeligt at folk skal have
en dyr uddannelse betalt af borgerne over skatten, hvorefter
man rejser til et land hvor man stort set ikke betaler skat,
men betaler sin egen uddannelse.

Fra : Martin Larsen

Dato : 11-05-10 19:45

"Bertel Brander" <bertel@post4.tele.dk> skrev i meddelelsen

> Igen en fuldstændig løgnagtig overskrift fra N_B_DK. Så vidt
> jeg ved er "DDR tilstande" noget med at man afliver dem der
> forsøger at forlade landet uden at have en godkendelse.

Brander har ret i at der er en lille gradsforskel på at staten smadrer folks
økonomi og at staten afliver. Somme tider ER der sammenfald, som i tilfældet
med de russiske kulakkers likvidering.

Mvh
Martin

Fra : Bertel Brander

Dato : 11-05-10 20:02

Martin Larsen skrev:
> "Bertel Brander" <bertel@post4.tele.dk> skrev i meddelelsen

> Brander har ret i at der er en lille gradsforskel på at staten smadrer
> folks økonomi og at staten afliver.

Spørgsmålet er hvordan vi skal kunne fortsætte med at have gratis
undervisning i Danmark, når vi skal konkurrere med lande der ikke
har gratis undervisning. Der er ikke tale om at smadre nogens
økonomi, men blot om hvordan man skal "betale" for sin uddannelse,
enten ved at man betaler i kr og ører forud, som man f.eks. gør
i USA, eller man afdrager ved at arbejde her i landet et antal år
efter man er uddannet. Det er selvfølgelig let for Martin (og VKO)
at afvise forslaget, for de behøver ikke at få samfundsøkonomien til
at hænge sammen.

Fra : N_B_DK

Dato : 11-05-10 20:28

Bertel Brander wrote:
> [...]
> enten ved at man betaler i kr og ører forud, som man f.eks. gør
> i USA, eller man afdrager ved at arbejde her i landet et antal år

Ok, hvor længe skal en læge så arbejde efter endt udd. før vedkommende må
rejse ud af landet?, hvor længe skal en sekretær arbejde før han/hun må
rejse ud for at arbejde?

> Det er selvfølgelig let for Martin (og VKO)
> at afvise forslaget, for de behøver ikke at få samfundsøkonomien til
> at hænge sammen.

Man kunne starte med at betale kontanthjælp til flere hundrede tusinde ikke
danske borgere, og sende dem retur isteder for.

--
MVH. N_B_DK

Fra : Kim2000

Dato : 11-05-10 21:02

> Ok, hvor længe skal en læge så arbejde efter endt udd. før vedkommende må
> rejse ud af landet?, hvor længe skal en sekretær arbejde før han/hun må
> rejse ud for at arbejde?

Tja, hvad med tre år, en overskuelig periode for alle.

> Man kunne starte med at betale kontanthjælp til flere hundrede tusinde
> ikke danske borgere, og sende dem retur isteder for.

Det er lidt som en slidt plade og bruge det som løsningen på alt. Vi kan
ikke sende "hundredetusinder" ud af landet. Vi kan og bør sparke de
kriminelle ikke-danske statsborgere ud af landet, men at tro det kan skaffe
hverken 24 milliarder her og nu eller de 48 som S-SF mener der skal bruges
er helt ude i skoven.

Fra : Ukendt

Dato : 11-05-10 21:27

> [...]
> kriminelle ikke-danske statsborgere ud af landet, men at tro det kan
> skaffe hverken 24 milliarder her og nu eller de 48 som S-SF mener der skal

I Frankrig har man et lignende system: En person der har uddannet sig til et
job af national vigtighed (fx læge eller sygeplejerske) er forpligtet
(kontraktligt) til at arbejde i landet et vist antal år indtil "gælden" er
betalt tilbage. Så hvis en fransk læge ønsker at emigrere til Danmark, og
staten har betalt hans uddannelse (der er forskellige offentlige kontrakter,
hvis detaljer jeg ikke kender umiddelbart), så skal man enten betale pengene
tilbage eller blive i landet x antal år.

I Israel havde man tidligere en såkaldt lægelov, der forbød læger at rejse
ud af landet (de skulle jo bruges i forbindelse med krigshandlingerne i
Israel-Palæstinenser-konflikten), så det er altså ikke en ny tankegang.

Fra : \"@'

Dato : 11-05-10 21:03

On Wed, 12 May 2010 05:28:18 +1000, "N_B_DK" <admin@spamme.dyndns.dk>
wrote:

>Ok, hvor længe skal en læge så arbejde efter endt udd. før vedkommende må
>rejse ud af landet?, hvor længe skal en sekretær arbejde før han/hun må
>rejse ud for at arbejde?

problemet er jo at de samme hyklere som ønsker at stavnsbinde
uddannede danskere gerne importerer uddannet arbejdskraf -

skal der så sendes en sum til det land der har bekostet uddannelsen af
sådabn importeret arbejdskraft?

>Man kunne starte med at betale kontanthjælp til flere hundrede tusinde ikke
>danske borgere, og sende dem retur isteder for.

ØHH??

--
Si vis pacem - para bellum

Fra : Kim2000

Dato : 11-05-10 21:09

> problemet er jo at de samme hyklere som ønsker at stavnsbinde
> uddannede danskere gerne importerer uddannet arbejdskraf -

Der kunne da være noget om.

Fra : Martin Larsen

Dato : 11-05-10 21:27

> Det er selvfølgelig let for Martin (og VKO)
> at afvise forslaget, for de behøver ikke at få samfundsøkonomien til
> at hænge sammen.

Brander med sit sædvanlige jo-mere-lodret-løgn-desto-bedre. TSK TSK

Fra : N_B_DK

Dato : 11-05-10 20:24

Bertel Brander wrote:

> Igen en fuldstændig løgnagtig overskrift fra N_B_DK. Så vidt
> jeg ved er "DDR tilstande"

Aha, så DDR tillod alle at rejse ud af landet hvis de ville?

Nej dit tågehorn, at nægte folk at rejse, er præcis osm i DDR,
nedskydningerne var en konsekvens af dette forbud, men som altid blander du
ting sammen, og lyver ligeså hurtigt som en kan rende.

> noget med at man afliver dem der
> forsøger at forlade landet uden at have en godkendelse. Uden
> at kende S-SF forslaget i detaljer, tror jeg ikke at der er
> tale om at nogen skal aflives,

Hvorfor bliver du så ved med at tale om at folk skal aflives? ingen andre
end du har talt om at aflive nogen.

> ensige forhindres i at forlade
> landet. Forslaget er vel et forsøg på at skabe balance i en
> globaliseret verden,

Efter hvor mange år, skal folk så have lov at rejse ud i verdenen og
arbejde? hvis det overhoved skal være en mulighed.

> det er vel ikke rimeligt at folk skal have
> en dyr uddannelse betalt af borgerne over skatten, hvorefter
> man rejser til et land hvor man stort set ikke betaler skat,
> men betaler sin egen uddannelse.

Det er vel heller ikke rimelig at danskere der arbejder, skal betale for en
helt masse nasserøve fra alle mulige andre lande.

--
MVH. N_B_DK

Fra : Bertel Brander

Dato : 11-05-10 20:32

N_B_DK skrev:

> Aha, så DDR tillod alle at rejse ud af landet hvis de ville?

Nej, DDR tillod ikke alle at rejse ud af landet, det
har jeg heller aldrig påstået.

> lyver ligeså hurtigt som en kan rende.

Den eneste der lyver er som sædvanligt N_B_DK

> Hvorfor bliver du så ved med at tale om at folk skal aflives? ingen
> andre end du har talt om at aflive nogen.

Fordi det var det man gjorde i DDR.

> Efter hvor mange år, skal folk så have lov at rejse ud i verdenen og
> arbejde? hvis det overhoved skal være en mulighed.

Lad os bare sige et års arbejde i Danmark for hvert år på
videregående uddannelse. Selvfølgelig skal man have lov til
at rejse ud, når man har betalt sin gæld til samfundet.

> Det er vel heller ikke rimelig at danskere der arbejder, skal betale for
> en helt masse nasserøve fra alle mulige andre lande.

Relevans? Der er vist ingen, så det skal nok mest ses som
endnu et på at tale udenom.

Fra : \"@'

Dato : 11-05-10 21:06

On Tue, 11 May 2010 21:32:08 +0200, Bertel Brander
<bertel@post4.tele.dk> wrote:

>Lad os bare sige et års arbejde i Danmark for hvert år på
>videregående uddannelse. Selvfølgelig skal man have lov til
>at rejse ud, når man har betalt sin gæld til samfundet.

og ved mindre heldigt valg af videregående uddannelse - intet job

og stavnsbundet indtil man har fundet et job svarende til en
uddannelse som måske er forældet

gennemtænkte forslag og løsninger er efterhånden en mangelvare

>Relevans?

giv en eneste god grund til at Danmark skal agere socialkontor for
overskudspopulation i andre lande

--
Si vis pacem - para bellum

Fra : Bertel Brander

Dato : 11-05-10 21:34

"@' skrev:

> og ved mindre heldigt valg af videregående uddannelse - intet job

Det problem har man sådan set også i dag.

> giv en eneste god grund til at Danmark skal agere socialkontor for
> overskudspopulation i andre lande

Agerer Danmark socialkontor for andre lande? Og hvilken relevans
skulle dette forhold (hvis altså det eksisterede) have for sagen?

Fra : \"@'

Dato : 11-05-10 21:57

On Tue, 11 May 2010 22:34:03 +0200, Bertel Brander
<bertel@post4.tele.dk> wrote:

>Det problem har man sådan set også i dag.

>Agerer Danmark socialkontor for andre lande? Og hvilken relevans
>skulle dette forhold (hvis altså det eksisterede) have for sagen?

prøv at læse det du komenterer

du spurgte til relevans -

den blev forklaret, prøv at forholde dig til dette

--
Si vis pacem - para bellum

Fra : Bertel Brander

Dato : 11-05-10 22:33

"@' skrev:

> prøv at læse det du komenterer
>
> du spurgte til relevans -
>
> den blev forklaret, prøv at forholde dig til dette

Nej, N_B_DK udslyngede en eller anden tåbelig kommentar, jeg
spurgte til relevansen, du kom men endnu mere irrelevant
kommentar, og jeg spurgte til relevansen. Du har som sædvanligt
ikke læst det du forestiller at svare på, og du har end ikke
forsøgt at forklare noget som helst.

Fra : \"@'

Dato : 12-05-10 02:17

On Tue, 11 May 2010 23:33:00 +0200, Bertel Brander
<bertel@post4.tele.dk> wrote:

>Nej, N_B_DK udslyngede en eller anden tåbelig kommentar, jeg
>spurgte til relevansen,

og du fik svar

relevansen er jo at som det foregår nu betaler danske skatteydere til
som det blev beskrevet " hel masse nasserøve fra alle mulige andre
lande."

> du kom men endnu mere irrelevant
>kommentar, og jeg spurgte til relevansen.

og svarede selv(forkert som er din sædvane)

fakta er jo at danske skatteydere jo netop betaler til en hel mængde
udenlandske nasserøve på den ene eller anden måde

f.eks. nordiske lægestuderende - fordi deres hjemlande finder det
bedre(billigere) at de studerer i Danmark end at landene selv opretter
tilstrækkeligt med studiepladser

eksempelvis også den massive indvandring af overskudspopulation fra
især muhamedanske områder

kan du give en eneste god grund til at Danmark skal agere socialkontor
for andre lande??

prøv at svare for en gangs skyld

--
Si vis pacem - para bellum

Fra : Bertel Brander

Dato : 16-05-10 19:28

"@' skrev:

> og du fik svar

Nej.

> relevansen er jo at som det foregår nu betaler danske skatteydere til
> som det blev beskrevet " hel masse nasserøve fra alle mulige andre
> lande."

Og vi betaler til DSB, skolelærere, kommunalpolitikere, vejvæsenet,
strandfogder, skatteinspektører, hjemmehjælp, og 1000 andre ting,
så hvorfor skulle det være specielt relevant for en diskussion om
S-SF forslaget?

> [...]
> tilstrækkeligt med studiepladser
>
> eksempelvis også den massive indvandring af overskudspopulation fra

Åh, det er her hunden ligger begravet, man vil diskutere
muslimer igen, som om det eneste problem i verden er
muslimer og som om man deri har løsningen på alle verdens
problemer.

> kan du give en eneste god grund til at Danmark skal agere socialkontor
> for andre lande??

Agerer Danmark socialkontor for andre lande? Har jeg argumenteret
for at Danmark skal agere socialkontor for andre lande?

Fra : \"@'

Dato : 17-05-10 18:56

On Sun, 16 May 2010 20:28:06 +0200, Bertel Brander
<bertel@post4.tele.dk> wrote:

>Nej.

>Og

du fik altså svar

at du så våser videre og ikke VIL tage stilling til problemet er noget
helt andet

>Åh, det er her hunden ligger begravet,

kalder du indvandrénde muhamedanere for hunde!!!!!!!!

det tror jeg hellere du må pase lidt på med -

muhamedanere forstår ikke en spøg

>Agerer Danmark

det kunne du så ikke

--
Si vis pacem - para bellum

Fra : Bertel Brander

Dato : 17-05-10 21:36

Som ventet var @ ikke i stand til a forklare relevansen

> kalder du indvandrénde muhamedanere for hunde!!!!!!!!

Nej

> det kunne

Jeg havde været overrasket hvis @ havde været i stand
til at læse det han foregiver at svare på, havde han
også været i stand til at svare, havde det været en
sensation.

Fra : \"@'

Dato : 18-05-10 18:54

On Mon, 17 May 2010 22:36:16 +0200, Bertel Brander
<bertel@post4.tele.dk> wrote:

>Som ventet var @ ikke i stand til a forklare relevansen

jo

og det ganske klart og tydeligt -
kun maglende vilje fra din side til at ville forstå

>Nej

>Jeg havde

at du ikke vil erkende fakta ændrer ikke v3ed at Danmark agerer
socialkontor for andre landes ocverskudspopulation

--
Si vis pacem - para bellum

Fra : N_B_DK

Dato : 11-05-10 22:09

Bertel Brander wrote:

> Det problem har man sådan set også i dag.

Og så skal folk nægtes at rejse ud i verdenen?

> Agerer Danmark socialkontor for andre lande? Og hvilken relevans
> skulle dette forhold (hvis altså det eksisterede) have for sagen?

Interessesant, du stiller et spørgsmål, og lige efter konkluderer du at
selvfølgelig er det ikke sådan.

--
MVH. N_B_DK

Fra : Bertel Brander

Dato : 11-05-10 22:35

N_B_DK skrev:

> Og så skal folk nægtes at rejse ud i verdenen?

Der er ikke nogen der taler for at nægte nogen at rejse
ud i verden.

> Interessesant, du stiller et spørgsmål, og lige efter konkluderer du at
> selvfølgelig er det ikke sådan.

N_B_DK har endnu engang overgået sig selv i vrøvl og vås.

Fra : \"@'

Dato : 12-05-10 02:19

On Tue, 11 May 2010 23:35:06 +0200, Bertel Brander
<bertel@post4.tele.dk> wrote:

>Der er ikke nogen der taler for at nægte nogen at rejse
>ud i verden.

prøv at læse een gang til:

http://jp.dk/indland/indland_politik/article2064708.ece?ref=eblistermest

ja

--
Si vis pacem - para bellum

Fra : N_B_DK

Dato : 12-05-10 14:23

Bertel Brander wrote:
> N_B_DK har endnu engang overgået sig selv i vrøvl og vås.

Man ved man har ret, når du begynder at køre i ring, skræmmende nok, sker
det i 99/100 tilfælde.

--
MVH. N_B_DK

Fra : N_B_DK

Dato : 11-05-10 22:07

Bertel Brander wrote:

> Den eneste der lyver er som sædvanligt N_B_DK

> Fordi det var det man gjorde i DDR.

Nu må du lige blive enig med dig selv, nægtede DDR deres borgere at flytte
pga deres "viden/udd", eller for at have en undskyldning for at skyde folk?

> Lad os bare sige et års arbejde i Danmark for hvert år på
> videregående uddannelse. Selvfølgelig skal man have lov til
> at rejse ud, når man har betalt sin gæld til samfundet.

Lad os hellere sige 5 år, for hvert år, der går jo noget tid inden mfolk har
opbygget erfaring, staten gør alligevel hvad den kan for at eje borgerne.

> Relevans? Der er vist ingen, så det skal nok mest ses som
> endnu et på at tale udenom.

Det er ligeså relevant som det du skrev.

--
MVH. N_B_DK

Fra : Bertel Brander

Dato : 11-05-10 22:39

N_B_DK skrev:

> Nu må du lige blive enig med dig selv, nægtede DDR deres borgere at
> flytte pga deres "viden/udd", eller for at have en undskyldning for at
> skyde folk?

Jeg har forsøgt, men jeg var ikke i stand til at finde
nogen form for mening i ovenstående.

> Lad os hellere sige 5 år

Det er så din holdning, jeg synes at det lyder af meget.

> Det er ligeså relevant som det du skrev.

Så er N_B_DK tilbage på "Det man siger er man selv" niveauet.
Det er selvfølgelig også lettere end at skulle fortælle relevansen
af hans underlige udtalelser.

Fra : N_B_DK

Dato : 12-05-10 14:28

Bertel Brander wrote:

> Jeg har forsøgt, men jeg var ikke i stand til at finde
> nogen form for mening i ovenstående.

Nej selvfølgelig ikke, så skulle du jo danne dig en mening, og det er nok
utopi at tro det kan lade sig gøre.

> Det er så din holdning, jeg synes at det lyder af meget.

Hvorfor gør det det? hvorfor ikke bare inddrage folks pas? og hvis de så
vil, kan de ansøge om at få lov at rejse ud af landet, kan ikke se hvorfor
folk skal have deres personlige frihed, der bliver ikke andet end problemer
når folk har deres egne holdninger, og er villige til at rejse ud i verdenen
pga de holdninger, var det ikke lige et job for dig? at sidde og afgøre hvem
der måtte rejse på ferie, og hvem der ikke måtte?

> Så er N_B_DK tilbage på "Det man siger er man selv" niveauet.
> Det er selvfølgelig også lettere end at skulle fortælle relevansen
> af hans underlige udtalelser.

Dine udtalelser har det med at ramme dig selv, men det ser du sjovt nok
ikke, det gør dig dog utrolig kedelig, grænsende til det stupide.

--
MVH. N_B_DK

Fra : Bertel Brander

Dato : 16-05-10 19:31

N_B_DK skrev:

> [...]
> hvorfor folk skal have deres personlige frihed, der bliver ikke andet
> end problemer når folk har deres egne holdninger, og er villige til at

Jeg synes at personlig frihed er en god ting, jeg
kan forstå at du går ind for at afskaffe den personlige
frihed, vi er således uenige, det er ok.

Fra : Jesper Lund

Dato : 11-05-10 20:50

N_B_DK wrote:

> Aha, så DDR tillod alle at rejse ud af landet hvis de ville?

Det var muligt at købe DDR borgere fri af regimet (money talks).

Ligesom i Danmark hvis S-SF forslaget gennemføres. Lidt pudsigt at S-SF
foreslår brugerbetaling på kandidatuddannelserne (en brugerbetaling som
man kun kan slippe for ved at blive i landet efter uddannelsen).

Forslaget kan i øvrigt have den decideret tåbelige effekt at det bedre
kan betale sig for en nyuddannet kandidat at blive i Danmark og modtage
arbejdsløshedsunderstøttelse (så betales der dansk skat som
brugerbetalingen kan modregnes i) end søge et job i udlandet.

--
Jesper Lund

Fra : N/A

Dato : 11-05-10 21:54

Fra : Jesper Lund

Dato : 11-05-10 21:13

Kim2000 wrote:

> Jeg synes ikke det er rimeligt at vi skal betale for svenskernes læger,
> synes du det?

Hvorfor ikke? Jeg betaler også til folk fra Nordjylland, så hvorfor ikke
svenskere?

Men... det problem, hvis det er et problem, må den danske regering drøfte
med den svenske regering. Jeg mener ikke at det på nogen måde vedkommer
borgerne i de respektive lande. Jeg synes at det er fornuftigt at der er
et frit uddannelsesvalg også hen over landegrænser, ligesom der er det
mellem Nordjylland og København (nordjyderne må frit flytte herover) og
inden for EU må man ikke diskriminere mellem borgerne. I endnu længere
tid har der været et frit uddannelsesvalg inden for Norden (dog med visse
kvoter for norske studerende på medicinstudiet).

Ud fra din logik skulle vi vel ikke rekruttere læger og andet
sundhedspersonale i Tyskland, Polen eller Indien?

--
Jesper Lund

Fra : \"@'

Dato : 11-05-10 21:54

On 11 May 2010 20:12:56 GMT, Jesper Lund <usenet@jesperlund.com>
wrote:

> [...]
>svenskere?
>
>Men... det problem, hvis det er et problem, må den danske regering drøfte

det er et problem da både Svenskere og Nordmænd mangler pladser på
uddannelserne til læge og sygeplejerske, og der ikke oprettes de
fornødne uddannelsespladser i de to lande,
dette resulterer i at presset på de danske uddannelsespladser øges -
kun til gavn for udlændinge og til gene for danske uddannelsessøgende
-
måske på tide at genforhandle uddannelsesaftalen med de to lande

> Jeg mener ikke at det på nogen måde vedkommer
>borgerne i de respektive lande.

hvem i alverden skulle det ellers vedkomme?

>Jeg synes at det er fornuftigt at der er
>et frit uddannelsesvalg også hen over landegrænser,

kun så længe alle lande yder deres og ikke kører på frihjul ag lader
andre tage slæbet

--
Si vis pacem - para bellum

Fra : Jesper Lund

Dato : 11-05-10 21:16

\"@' wrote:

> det løses nemt ved at lade udlændinge som ønsker at uddanne sig i
> Danmark betale hvad det koster -

Der må ikke opkræves mere hos studerende fra EU/EØS end fra danske
studerende.

> blot man så husker at danskere som ønsker at studere i udlandet så vil
> blive mødt med samme krav

Ja, de skal ligestilles med landets egne borgere hvis udlandet er EU/EØS.

--
Jesper Lund

Fra : \"@'

Dato : 11-05-10 21:54

On 11 May 2010 20:16:17 GMT, Jesper Lund <usenet@jesperlund.com>
wrote:

>Der må ikke opkræves mere hos studerende fra EU/EØS end fra danske
>studerende.

>Ja, de skal ligestilles med landets egne borgere hvis udlandet er EU/EØS.

vist på høje tid at få sådanne aftaler opsagt

--
Si vis pacem - para bellum

Fra : Carsten Riis

Dato : 11-05-10 21:54

N_B_DK skrev den 11-05-2010 12:40:
> [...]
>
> http://jp.dk/indland/indland_politik/article2064708.ece?ref=eblistermest
>

> Ak ja, hvad bliver det næste, en mur måske?

Og hvordan har man tænkt sig at inddrive pengene, såfremt den
højtuddannede virkelig fraflyttede Danmark uden efterfølgende tilknytning?

Allerede nu har man problemer med at inddrive indenlandsk gæld for
kommunerne....hvordan dælen skal man så gøre det på tværs af landegrænser?

--
med venlig hilsen www.de3faktorer.dk
Carsten Riis Mere skal der ikke til

Fra : Jesper Lund

Dato : 11-05-10 22:42

Carsten Riis wrote:

> Og hvordan har man tænkt sig at inddrive pengene, såfremt den
> højtuddannede virkelig fraflyttede Danmark uden efterfølgende
> tilknytning?

Måske ved at gøre betaling af "gælden" til en betingelse for ophør af den
danske skattepligt? Du kan allerede i dag blive afkrævet garantier hvis
du har urealiserede kursgevinster på aktier, og du ønsker at udskyde
denne skat til faktisk realisation (i forbindelse med fraflytning fra
Danmark).

--
Jesper Lund