EURO-visioner
Fra : Lyrik

Dato : 09-05-10 11:18

Dengang, den 13. september år 2000, klokken 9 skrev jeg under
overskriften:
"Bodil Nyboe-Andersen, Danmarks dydsmønster":

Hun var med i pengemagasinet. Hun havde lige været med Marianne
Jelved i
Euroland. Hun følte at forlængelsen af det danske valutasamarbejde var
en
afskaffelse af kronen og en deltagelse i Euroen.
Så skulle vi ikke længere passe på om der var overskud på
betalingsbalancen.
Så var vi del af en meget større valuta som skulle passe på om der
var
overskud på betalingsbalancen i denne meget større valuta.
Skulle vi have pengeombytning ved samme lejlighed, så vi kunne få ram
på den
sorte valuta, når vi gik ind i Euroen?
Nej! Og atter nej! Kunne dydsmønstret forsikre os, som om det var den
forsikring vi søgte og ikke et: "Selvfølgelig skal vi ramme den sorte
økonomi!"
Og hvorfor skulle nu et dydsmønster netop komme med en sådan
forsikring og
endda få det til at se fordelagtigt ud?
Fordi en trediedel af den italienske økonomi er SORT!!! Samt en stor
del af
de andre sydlandske økonomier!
Så det skulle vi drømme os væk fra, den tanke at få ram på sort
økonomi!!
Det vil mafiaen ganske givet ikke gå med til!
Nej!! Vi skulle drømme en drøm om at blive en del af den!
Se scenarioet for dit indre blik!
Artige dydsmønster, Bodil "husmor" Andersen, kæmper for at holde øje
med at
farmand Danmark ikke bruger mere end han tjener.
Nu vil hun slippe for jobbet. Hun vil putte "husholdningspengene" i
en
fælles husholdningspung med frau Berlin, mafiososenora Godfarthersen,
nikokira Giorgina og senora Castagnetta plus en hel del flere
utilregnelige
bondetøse.
Så skal de i fællesskab holde øje med at ingen bruger for meget af
husholdningsbudgettet!-Griner du allerede?,-)))
Så skal der være SANKTIONER mod de uartige bondetøse, som surmulende
vil
forsikre at det ikke er deres skyld at der er underskud! Det er
naturligvis
"dydsmønstrets" skyld!,-)))
Ha!!-Har!!-Ha-har!Huulk!!Haaar.........haaar.....haaar!
mvh
jens erik bech "

Det skrev jeg for 9 et halvt år siden. Havde jeg ret?

Jens