Lykken er at have udfordringer der matcher~
Fra : Bo Warming

Dato : 08-05-10 21:43

   Lykken er at have udfordringer der matcher evner
Kortsigtet lykke er den momentane glæde og glædesfantasi om, at det
går den person man misunder dårligt
Andres lykke er trøsten for dem, der ikke længere kan være lykkelige
Honoré de Balzac
Megen lykke er uforudsigelig og måske der er skæbne der gør at
depri-sindelag efterfølges af opstemt sindelag.

"Nydelse skal stjæles, nydelse følger viljen. Den skal ikke påtvinges
os. Man kan ikke tvinge folk til at blive lykkelige . Rousseau.

"Staten lyver at dens fordelingspolitik, der appelerer til misundelse,
skaber øgning af lykkekagens samlede størrelse men det er tvivlsomt.

Som sagt er et godt sortiment af spændende udfordinger ern bæedygtig
vej til livskvalitet og en lykke der ikke har indbygget nedtur fx at
man på dødslejer ser at man satsede galt
At arbejde tro og ivrig efter naturen, det er, synes det mig, den
sikre vej til målet. Vincent van Gogh
   At blive lykkelig ligger ikke i at eje meget, men i at elske
meget og håbe. Félicité Robert de Lamennais
   At være lykkelig er en dyd, og en af de største. Joseph-Arthur
de Gobineau
   "Vi har opfundet lykkken" - siger de sidste mennesker og
misser med øjnene. Nietzsche

Vi narres let af kortsigtet misundelseslykke fx tro
   At ophæve religionen, er at fordre folkets virkelige
lykke.Marx Religion er opium for folket

Der er ikke så gode historier i lykke som i ulykke

   De lykkeligste mennesker er de kedeligste og mest trættende.
Anton Tjekhov
   Nu skal jeg fortælle en historie om LYKKEN KAN LIGGE I EN
PIND"Vi kender alle sammen lykken.nogle ser den år ud, år ind. andre
kun i visse åringer, på en enkelt dag, ja der gives de mennesker, som
kun een eneste gang i deres liv er den, men se den gør vi alle. HC
Andersen
   Også den ringeste kan være lykkelig og på sin måde fuldkommen.
Goethe

   Der findes fire slags mennesker her i verden: de elskende, de
ærekære, de iagttagende og de dumme. Lykkeligst er de dumme. Hippolyte
Taine
   Lykkelige mennesker er ikke interessante.    Charles
Aznavour

   Den sande lykke består i at kunne være lykkelig uden lykke.
Francoise Segan

Håb er som ro - en usikker sag
At blive lykkelig ligger ikke i at eje meget, men i at elske meget og
håbe. Félicité Robert de Lamennais

   Det har aldrig været meningen, at livet skulle være let. Det
er hårdt både at være på toppen og helt nede. Livet er den ene krise
oven i den anden. Richard M. Nixon

Allerede romerne løj at egoisme ikke er ej til lykke
"    Enhver kan sikre sig lykke, hvis han lærer at søge den ikke
uden for, men i sig selv.    Seneca
   Happiness is like coke - something you get as a by-product in
the process of making something else. Aldous Huxley 1894 - 1963

   Har du en have og et bibliotek, da mangler du intet.   Marcus
Tullius Cicero

   Hele hemmeligheden bag et lykkeligt liv er at være dybt
interesseret i én ting og vældig optaget af tusind. Hugh
Walpole
L   Hvad er lykke? Den følelses, at magten tiltager - at
modstanden overvindes Nietzsche

Hvis mennesket skulle bygge "Lykkens Hus", så ville det blive det
største rum blive ventesalen.    Jules Renard
Ingen kan tvinge mig til at blive lykkelig på hans måde.Immanuel Kant
Man bliver ikke glad af at feste, hvie ikke festen er opstået spontant
fordi der var noget at feste for - man bedrager sig selv

Jeg ved at man sætter lykken på spil, ved at søge at opnå den igennem
det, som skulle være virkningerne af lykken Andre Gide 1859-1951
   Livet er mere end blot at sætte hastigheden op. Mahatma
Gandhi (1869-1948)

Måske depression skabes af at man har taget lykke på forskud
" Lykke er den eneste mening med livet, hvor lykken svigter, bliver
eksistensen et sindsygt og sørgeligt foretagende. George Santayana

   Lykke er et godt helbred og en dårlig hukommelse.    Ingrid
Bergman

   Lykken har vi ikke og får vi ikke, vi ønsker den kun. Anton
Tjekhov

   Lystens herredømme, giver skuffelser og håb og forhindrer
varig lykke. " Schopenhauer

   Man er ikkelykkelig: Vores lykke er at ulykken holder mund.
Jules Renard
   Man slider sig selv op i forfølgelse af rigdom eller kærlighed
eller frihed, man gør alt for at opnå en ret, og når den er opnået,
nyder man den ikke.    Oriana Fallica
   Mange mennesker leder efter lykken på samme måde, som de leder
efter en hat: De har haft den på hele tiden. Nikolaus Lenau
   Menneskenes skæbne er indretttet på lykkelige øjeblikke, men
ikke på lykkelige tider. Friedrich Nietzsche
   Når vi dykker ned til bunden af nydelse, bringer vi mere grus
op end perler.    Balzac
   Så tumler jeg fra begær til nydelse, og længes efter min
nydelse efter begæret. Goethe
   Sandheden er, at vi altid skal være ulykkelige, og vi er det.
Arthur Schopenhauer
ly   Selv om vi var virkelig overbevist om, at svin er lykkeligere
end mennesker, skulle vi ikke af den grund tage imod Kirkes tjenester.
Vi værdsætter i virkeligheden ikke glæder i forhold til deres
intensitet; nogle glæder synes os ganske naturligt at foretrække for
andre. Bertrand Russell
   Selvom Eftersom vi altid træffer foranstaltninger til at blive
lykkelige, er det uundgåeligt, at vi ikke altid er det.    Blaise
Pascal
   Tag altid lykken på forskud, ellers kommer den aldrig. Aksel
Sandemose
   That man is richest whose pleasures are the cheapest. Thoreau
(1817-1862)American Essayist, Poet, and Naturalist
   The happy people are failures because they are on such good
terms with themselves that they don't give a damn. Kina ordsprog
   The natural rhythm of human life is routine punctuated by
orgies. Aldous Huxley 1894 - 1963
   To andre afsnit/uddrag er også værd at læse igen - den hvor
den vilde , Mustapha Mond og Henry Foster taler sammen : "Men jeg
holder af ulemperne." "Det gør vi ikke ," siger præsidenten, "Vi
foretrækker at fare med lempe." "Men jeg bryder mig ikke om lemnpe.
Jeg vil have Gud, jeg vil have poesi, jeg vil have rigtig fare, jeg
vil have frihed, jeg vil have kærlighed. Jeg vil have synd.""Men , min
kære unge mand," sagde Mustapha, "De kræver jo i virkeligheden ret til
at være ulykkelig." Huxley, FagreNyVerden
   Ved du, hvad der er den største smerte? Det er at se den
største lykkes tomhed. August Strindberg
   We all live with the objective of being happy; our lives are
all different and yet the same. Anne Frank
   You will never be happy if you continue to search for what
happiness consists of. You will never live if you are looking for the
meaning of life. Albert Camus

Mange foregiver at være lykkeligere end de er for at få højere status
end de har fortjent

   Vi tror denned lykke skabes i de danske biler ude i
søndagsbilismen, på publikumspladserne, hvor man kan følge
fodboldkampene i Idrætsparken, eller i KB-Hallen, eller foran
TV-apparaterne.      Glistrup 1971

   Vore medmenneskers misundelse er vor lykkes målestok. Magnus
von Platen
   Alle er afgudsdyrkere, nogle dyrker anseelsen, andre egoismen,
men de fleste dyrker nydelsen.    Balthazar Graciàn

Det er ikke nogen let sag (pol) "at holde sit Tungsind nede ved at
producere. Søren Kierkegaard
Man skal være gud for at kunne afgøre, hvad der er sejr, og hvad der
er nederlag. Anton Tjekhov
   'Lyst og livsglæde er utænkelige uden kamp
   The most unendurable thing, to be sure, the really terrible
thing, would be a life without habits, a life which continually
required improvisation. Friedrich Nietzsche
direkte   Naragtighed er den direkte jagt efter lykke og skøndhed.
George Bernard Shaw

   LYKKE = At åbne et vindue og slippe en bi ud. Kinesisk
ordsprog

Lykken er en varm hundehvalp Radiserne-tegneserie Men her mens
momentan kortvarig GLÆDE