Søndag
Fra : Lyrik

Dato : 25-07-10 02:58

Kirkeklokken ringer og kalder kom..kom..kom, derefter
forsent..forsent..forsent. Som Charles Dickens beskriver.

Hvor mange går mon i kirke mere?

Hvis man ser tilbage på det, så starter de kristne med at komme sammen
i private hjem. Senere bygger de kirker med den jødiske synagoge som
forlæg. Altså forsamlingshuse. Disse bliver udstyret med alterbord og
dåbsbassin samt udsmykket med Bibelske motiver på væggene.

Man spiser sammen og holder bagefter nadver, for at styrke
fællesskabet.

Så kommer man der søndag morgen for ikke de hedenske romerske
myndigheder skal opdage det.

Men hvad så? Så siver troen ind i samfundet og samfundet bliver kirke.
Alle steder man samles er kristne forsamlinger. Hvad skal kirken så
bruges til?

Særlige lejligheder! Dåb, nadver og livets highlights som ægteskab og
velsignelser.

Hvad sker der så herefter?

Hilsen
Jens

Fra : Ole Madsen

Dato : 25-07-10 12:58

"Lyrik" <jenserikbech@gmail.com> skrev i meddelelsen
[...]

man begynder at samles i hjemmene igen som i den første kirke, det er måske
den sidste kirke, dvs den levende

måske

Ole

Fra : tkruse

Dato : 25-07-10 08:33

On 25 Jul., 13:57, "Ole Madsen" <o-mad...@privat.dk> wrote:
> [...]
>
> Hvad sker der så herefter?
>
> man begynder at samles i hjemmene igen som i den første kirke, det er måske

hvis folk i menigheden ser at Ole har et problem
så har de en evne til at bede
og bøn vækker energi og tro
så nu tror de at Ole har det bedre
det er tydeligt at se
der er ingen tvivl
Ole har det bedre

Fra : Ole Madsen

Dato : 25-07-10 15:46

"tkruse" <tkrusej@gmail.com> skrev i meddelelsen

[...]
--------------

nu tror jeg at oplægget var om hvor meningen bevæger sig hen, men du har da
ret i at i en menighed der er der omsorg ved bøn for hinnanden

Ole

Fra : tkruse

Dato : 26-07-10 19:01

On 25 Jul., 16:46, "Ole Madsen" <o-mad...@privat.dk> wrote:
> "tkruse" <tkru...@gmail.com> skrev i meddelelsennews:925d6441-4bec-4eed-92dd-ba295e15f196@d8g2000yqf.googlegroups.com...
>
> hvis folk i menigheden ser at Ole har et problem
> så har de en evne til at bede
> og bøn vækker energi og tro
> så nu tror de at Ole har det bedre
> det er tydeligt at se
> der er ingen tvivl
> Ole har det bedre
> --------------
>
> nu tror jeg at oplægget var om hvor meningen bevæger sig hen, men du har da
> ret i at i en menighed der er der omsorg ved bøn for hinnanden

> [...]

ja det med at højne ånden i en kirke
er for svært
folk er for fremmed over for hinanden
og en gang om ugen er ikke nok
og så må det ikke forstyrres af dåb eller andet , det er for
overfladisk
at højne ånden så ånden virkeligt heler og fjerner sorg og livslede
kræver meget mere inderlighed og viden
men kirken hjælper alligevel
så gud velsien kirken
men en jordhule uden udsmykninger
ville måske være endnu mere effektiv
og prestekraven og anden klædning
må heller ikke vildlede bort fra vad det enteligt drejer sig om
det derjer sig om at hente herlig ånd fra hjertet
så herligt at der ikke er plads til sygdom
eller andet grumt
bøn til føelsen af det herlige
skal være stærkere end smerten
og den ånd som vækkes fra dit legme
ved den gerning
heler
og tænker du på en syg med den styrke
så vil du straks se en bedring hos den syge
og lære mesteren i dette
er Jesus
så har du lært
så er det ikke længere kun Jesus der kan
en svømmemestre kan lære dig at svømme
og så nytter det ikke at sige
kun du kan .hr svømmemestre
jeg bliver i land

jeg injuriere hvad disse indlæg handler om
og springer i dybten
i kristen livssyn