MS Windows
briani 27239
Windows 7 - 32 eller 64 bits
Fra : Steen Mikkelsen

Dato : 24-07-10 18:32

Hej

Jeg stå og skal vælge nyt styresystem, hvis jeg vælger 64 bits kan jeg
så afvikle 32 bits programmer ?

Hvis ja - gælder det alle programmer - Office, Adobe produkter, Nero,
Samsung Kier software til min telefon ?

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 24-07-10 18:38

"Steen Mikkelsen" <sfm@post1.tele.dk> skrev i meddelelsen
> Hvis ja - gælder det alle programmer

"Alle" er et stort ord

Jeg vil sige at alle nyere 32 bit prommer vil køre på en 64 bit Win 7.

Men jeg har oplevet flere gamle programmer og gammelt hardware, der ikke
ville fungere med Win7.....

Jan

Fra : emjeppesen

Dato : 24-07-10 21:41

Jan Vestergaard skrev:

>Men jeg har oplevet flere gamle programmer og gammelt hardware, der ikke
>ville fungere med Win7.....

Hvad f.eks.

Hilsen emj
--

lamaguf.dk

Fra : Mads

Dato : 25-07-10 11:59

On Sat, 24 Jul 2010 22:40:53 +0200, emjeppesen <emj@> wrote:

>Hvad f.eks.
>
>Hilsen emj

Efter et år med W7 64b er jeg kun stødt på en enkelt program der ikke
ville køre, nemlig Corel Printhouse 4 fra Win95 tiden. Alt mit
hardware, også det med adskillige år på bagen, har virket fint.

mvh Mads

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 25-07-10 14:35

"Mads" <Mads@nospam.nothanks.com> skrev i meddelelsen
> Efter et år med W7 64b er jeg kun stødt på en enkelt program der ikke
> ville køre, nemlig Corel Printhouse 4 fra Win95 tiden. Alt mit
> hardware, også det med adskillige år på bagen, har virket fint.

Jeg havde en scanner, der ikke kunne findes en 64 bit driver til og
derudover rendte vi end i problemer med et par af børnenes gamle spil -
men da det er en Ultimate med både 32 og 64 bit versioner, så lagde vi
bare 32 bit versionen på i stedet, hvor alt virkede - og da der "kun" er
4 gb ram i, så har det ikke nogen betydning.

Scanneren er i øvrigt siden udskiftet af andre grunde - og spillene er
de vist snart trætte af, og sådan løser problemerne sig selv

Jan

Fra : Ukendt

Dato : 25-07-10 10:14

"Steen Mikkelsen" <sfm@post1.tele.dk> wrote in message
> [...]
> afvikle 32 bits programmer ?
>
> Hvis ja - gælder det alle programmer - Office, Adobe produkter, Nero,

Jeg har noget hardware, en scanner Canoscan 8000 og en gammel laseprinter
Xerox Docuprint 8e, som man ikke kunne få 64 bit drivere til.
Jeg er ikke stødt på noget programmel, som ikke kunne bringes til at køre,
men der findes jo nok noget. Ved nogle få programmer har jeg været nødt til
at vælge en compatibility mode for at få dem til at fungere.
Dette gøres ved at højreklikke på exe-filen og vælge properties/egenskaber.
Det skal kun gøres en gang.

Fra : Lyrik

Dato : 25-07-10 03:21

On 24 Jul., 19:31, Steen Mikkelsen <s...@post1.tele.dk> wrote:
> [...]
> så afvikle 32 bits programmer ?
>
> Hvis ja - gælder det alle programmer - Office, Adobe produkter, Nero,

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Mennesker laver fejl. De laver flere fejl når de skal programmere 64
bit, end når de skal programmere 32 bit. 32 bit er nemmere.
Jeg har lige måttet skrotte et 64 bit Ubuntu system og gå "ned" til 32
bit. Alt fungerer bedre der. Mine Windows 7 er ligeledes 32 bit.

Det er når man stresser småkage-systemet ud i hjørnerne at 64 bit
begynder at krumme.

Jens

Fra : emjeppesen

Dato : 25-07-10 11:54

Lyrik skrev:

>Jeg har lige måttet skrotte et 64 bit Ubuntu system og gå "ned" til 32
>bit. Alt fungerer bedre der. Mine Windows 7 er ligeledes 32 bit.

Det er sgu da ikke så underligt, at du ikke kan køre 64 bit Ubuntu på
en 32 bit maskine.
Det omvendte ville næppe have voldt problemer.

Hilsen emj
--

lamaguf.dk

Fra : Kjeld Holm

Dato : 26-07-10 10:39

"Lyrik" <jenserikbech@gmail.com> skrev i en meddelelse

[...]

---
Magen til vrøvl skal man da lede længe efter, Jens.

Man kan finde mange flere fejlbehæftigede 32bit applikationer end 64bit,
alene fordi der er lavet langt flere af dem. Og hvis et 32bit program ikke
fungerer i et 64bit system, er det oftest fordi der er fejl eller
begrænsninger i 32bit applikationen.

32bit programmer, der er skrevet til windows, vil oftest fungere ligeså godt
i et 64bit system. Spil er dog ofte undtaget, da mange af dem bruger deres
egne (hurtigere) rutiner til bl.a. at tilgå hardware, og derfor ofte vil
være meget mere begrænsede i deres kompabilitet med nyere styresystemer.
(gælder til dels både 32bit og 64 bit).

- Problemet med 64bit windows er oftest at finde drivere til ældre hardware.
Fordelen ved 64bit systemer er hurtigere afvikling af programmer, der er
skrevet til netop 64bit. Da disse programmer for nærværende er meget
begrænsede i udbud, er den mest udbredte grund pt. til at køre med 64bit
windows, at mere end 4 gb ram er understøttet.

- Så mit råd vil ganske enkelt være - har du 4 gb eller mere i computeren
og ingen ældre perifere enheder, så vælg 64bit, ellers vælg 32bit.

/Kjeld