MS Windows
briani 27239
Vista servicepack 2
Fra : Jebir

Dato : 24-07-10 14:57

Hejsa!

Jeg sidder pt med en computer, som har været ved at opdatere Vista...
Den har bedt om SP2, og efter den har installeret denne er computeren
helt død;
Installationen er mislykket, og maskinen står PT med et skærmbillede
hvor der står noget i retning af "Installationen er mislykket. Vent
venligst." - den side har den stået på siden i aftes...
Jeg har prøvet at genstarte men kan ikke komme ind på maskinen - ikke
engang fejlsikret.
Jeg har forsøgt med en systemgendannelse fra Vista-skiven, men den kan
kun finde gendannelsespunktet fra mens SP2 blev installeret - hvilket
ikke er nogen hjælp

Er der nogen måde at komme ind på maskinen - og i så fald, hvordan?
(Sidste udvej kunne være at smide en XP ind på et andet drev i maskinen
og gå ind den vej, men hvis andet kan lade sig gøre vil jeg helst undgå
det.)

- Jebir

Fra : Ole C

Dato : 24-07-10 16:24

Jebir skrev blandt andet:

> [...]
> (Sidste udvej kunne være at smide en XP ind på et andet drev i
> maskinen og gå ind den vej, men hvis andet kan lade sig gøre vil jeg

Det vil være mere logisk at bruge Vista-skiven til en reparation
Prøv om ikke dette er til hjælp:
http://wmedia.dk/index.php/Windows_repair

--
vh
Ole C

Fra : Jet

Dato : 26-07-10 09:18

On 24 Jul., 16:57, Jebir <je...@jebir.dk> wrote:
> [...]
> (Sidste udvej kunne være at smide en XP ind på et andet drev i maskinen
> og gå ind den vej, men hvis andet kan lade sig gøre vil jeg helst undgå

Har du de blå fejlmeddelelser fra skærmen ?, dem tastede jeg ind via
Google og fik svaret "skift HD"
Jeg har haft nøjagtig det samme med at 1.systemgendan og så 2.reparer
med DVD-skiven, dette hjalp ikke.
En "ven" teknikker fandt fejlen - bad sectors på HD - køb ny HD og
bruge eks. i en HD-kasse til backup ....
Men at geninstallere var svært....
Først installere, derefter hente opdateringer ca 98 stk, hente SP1
køre installere og tilsidst hente SP2 via Windows opdateringer,
SP1 og SP2 skal hentes via Windows opdate, det duer ikke at hente
filerne og køre dem.
du får måske brug for: System Update Rediness Tool (KB947821) April
2010 med hotfix

- Jet

Fra : Ole C

Dato : 26-07-10 16:51

Jet skrev blandt andet:

> [...]
> køre installere og tilsidst hente SP2 via Windows opdateringer,
> SP1 og SP2 skal hentes via Windows opdate, det duer ikke at hente

Hvorfor dog ikke det?

Og hvis han har en antik XP-CD, kan han jo nemt slipstreame en up-to-date
CD, så han slipper for den langsommelige proces...

--
vh
Ole C

Fra : Jet

Dato : 26-07-10 13:01

On 26 Jul., 18:50, "Ole C" <m...@olec.invalid> wrote:

> [...]
>
> Og hvis han har en antik XP-CD, kan han jo nemt slipstreame en up-to-date
> CD, så han slipper for den langsommelige proces...

Ja, men netop denne groups kører med original software og ikke
piratfremstillet som slipstreamet er, spørg Microsoft...

Fra : Ole C

Dato : 26-07-10 20:44

Jet skrev blandt andet:

> Ja, men netop denne groups kører med original software og ikke
> piratfremstillet som slipstreamet er, spørg Microsoft...

Du ikke får næppe mange med på, at det skulle være pirateri at fremstille en
slipstreamet udgave af en Windows-skive. Det er først pirateri, hvis man
ikke har en lovlig licens til sit system.
Din påstand om at Microsoft skulle mene noget andet, kan du naturligvis
dokumentere?

Den installationsproces du råder OP til, er rent spild af tid - og din
påstand om at "SP1 og SP2 skal hentes via Windows opdate, det duer ikke at
hente filerne og køre dem", er rent vrøvl.

--
vh
Ole C

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 26-07-10 21:46

<snip>

OP kan læse om hvordan man laver en slipstream på www.microsoft.com.

--
Ikke ham på Facebook.

Fra : Ole C

Dato : 26-07-10 21:50

Axel Hammerschmidt skrev blandt andet:

> OP kan læse om hvordan man laver en slipstream på www.microsoft.com.

Troede du jeg mente, at han ville kunne dokumentere sin påstand?

--
vh
Ole C

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 27-07-10 13:28

Ole C <mail@olec.invalid> wrote:

> Troede du jeg mente, at han ville kunne dokumentere sin påstand?

Næh, men det er en mærkelig påstand, at man ikke må for MS.

Problemet med slipstream for mig er at lave den bootbare CD/DVD. Derfor
ender det med at jeg installerer Windows 2 gange. Først med den
forældede udgave, så computeren kan boote, derefter med slipstreamen.
Den sidste kan ligge på en USB "pind" og så går installationen hurtigt.

Jeg ved godt der er opskrifter på nettet, men jeg er blevet glemsom og
skal starte forfra hver gang. Det gider jeg efterhånden ikke.

Det er min "workaround".

--
Ikke ham på Facebook.

Fra : Ole C

Dato : 27-07-10 16:46

Axel Hammerschmidt skrev blandt andet:

> Næh, men det er en mærkelig påstand, at man ikke må for MS.

Ja.

> [...]
>
> Jeg ved godt der er opskrifter på nettet, men jeg er blevet glemsom og
> skal starte forfra hver gang. Det gider jeg efterhånden ikke.

Der er nu ellers ikke meget at huske på, hvis man bruger nLite eller vLite -
og på XP evt. Autostreamer.

--
vh
Ole C

Fra : Snuden

Dato : 27-07-10 19:32

On Tue, 27 Jul 2010 17:46:00 +0200, "Ole C" <mail@olec.invalid> wrote:

>Ja.

>Der er nu ellers ikke meget at huske på, hvis man bruger nLite eller vLite -
>og på XP evt. Autostreamer.

Når du/I slipstreamer et Windows Vista installationsmedie, så husk på
at Vista SP2 ikke er kumulativ. Installationsfilerne skal opdateres
med SP1 først, og så en gang mere med SP2.
--
Snuden