Nogen her der bruger Android telefon med m~
Fra : jagge

Dato : 24-07-10 13:45

Hey

VI er ved at købe en smartphone til kæresten og jeg vil derfor høre om
nogen her har erfaring med at få en android telefon til at spille med en
macbook ?

Hvad virker, hvad virker ikke og hvordan fungerer det med tethering og
bredbånd via telefonen ??

Det bliver med et 3 abonnement.

MVH

Jakob

Fra : Per Rønne

Dato : 24-07-10 19:08

jagge <jagge@noname.invalid> wrote:

> Hvad virker, hvad virker ikke

Regn ikke med at sync virker ... med standardprogrammerne svarer det til
iCal og adressebogen.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : jagge

Dato : 24-07-10 22:05

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Regn ikke med at sync virker ... med standardprogrammerne svarer det til
> iCal og adressebogen.

Ok men jeg har i mellemtiden fundet ud af at man bare kører via en gmail
konto så skulle man holde både kalender og kontakter i sync så det vil
jeg prøve.

MVH

Jakob

Fra : Per Rønne

Dato : 26-07-10 11:36

jagge <jagge@noname.invalid> wrote:

> Ok men jeg har i mellemtiden fundet ud af at man bare kører via en gmail
> konto så skulle man holde både kalender og kontakter i sync så det vil
> jeg prøve.

Tjae, med min Pocket Informant på iPhone glæder jeg mig til at jeg snart
undgår google calendar; med 1.6 [og iOS 4] kan den sættes til at arbejde
direkte på iCals database, hvormed der synces over MobileMe.

Firmaet bag PI havde dog håbet på at de kunne synce direkte til MM, da
iCal mangler felter for eks Attendees ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 26-07-10 12:18

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Firmaet bag PI havde dog håbet på at de kunne synce direkte til MM, da
> iCal mangler felter for eks Attendees ...

Hvorfor opgive sync over Goggle med PI når det virker og i stedet kører
via Mobile Me som koster penge og ikke er 100% kompatibelt?

--
Mvh Martin

Fra : jagge

Dato : 26-07-10 19:56

> Hvorfor opgive sync over Goggle med PI når det virker og i stedet kører
> via Mobile Me som koster penge og ikke er 100% kompatibelt?

Har du prøvet det ??? Jeg har definitivt droppet PI da den sync jo er
grotesk. Hos mig giver det en startup tid på 20-30 sek for den at synce
med google, det synes jeg er helt ubrugeligt.

MVH

Jakob

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 27-07-10 12:01

> [...]

> grotesk. Hos mig giver det en startup tid på 20-30 sek for den at synce
> med google, det synes jeg er helt ubrugeligt.

Ja, jeg har brugt PI som daglig kalender det sidste års tid. Det er
rigtigt at sync kan tage lidt tid, men jeg har ikke behov for at synce
mere end et par gange om dagen, så der går an. Til gengæld nyder jeg at
den har uge kalender inkl. ugenr.- dag og måned visning bruger jeg
nærmest ikke. I version 1.6 ser det ud til at PI får direkte adgang til
iOS kalenderen og det er vel inkl. push-funktion og så er
synctids-problemet jo ryddet af vejen.

--
Mvh Martin

Fra : jagge

Dato : 27-07-10 13:16

> iOS kalenderen og det er vel inkl. push-funktion og så er
> synctids-problemet jo ryddet af vejen.

ok det vil jeg da lige holde øje med. Jeg synes dog deres views var
irreterende men det er jo meget personligt farvet.

Jeg vil gerne have at man kan tilpasse det så man kan se en hel dag uden
at scrolle i ugeview og det kunne man ikke konfigurere.

MVH

Jakob

Fra : Per Rønne

Dato : 27-07-10 17:51

> [...]
>
> Jeg vil gerne have at man kan tilpasse det så man kan se en hel dag uden
> at scrolle i ugeview og det kunne man ikke konfigurere.

Så skal du ind i Day-view, men du skal stadig scrolle for at se hele
døgnet. Kan dog sagtens klare 8:00-16:00; en normal arbejdsdag.

Day-view er naturligvis ikke det samme som Today.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Per Rønne

Dato : 27-07-10 17:51

Martin Bredthauer <spam@talentmedia.dk> wrote:

> [...]

Man kan indstille PI så den /ikke/ begynder at synce når man starter
applikationen. Jeg har den indstillet på sync med 24 timers intervaller
- sync finder dog altid kun sted når applikationen kører.

> [...]
> den har uge kalender inkl. ugenr.- dag og måned visning bruger jeg
> nærmest ikke. I version 1.6 ser det ud til at PI får direkte adgang til

Som de afleverer til Apple om en tre ugers tid ...

> og det er vel inkl. push-funktion og så er synctids-problemet jo ryddet af
> vejen.

Lokal notifikation er allerede kommet med 1.5
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 27-07-10 19:44

> Lokal notifikation er allerede kommet med 1.5

Ja, og push-notifikation var der jo før det. (På den måde går de sjovt
nok væk fra push funktionen, men det var vist også kun en nødløsning
fordi man i iOS 3 ikke kunne lave lokale notifikationer til 3. part
apps) Når jeg taler om push så er det i forhold til aftaler i
kalenderen. Google kan jo pushe aftaler ud til Apples egen kalender.app,
men ikke til PI

Men nu synes jeg også at kunne læse hos PI, at adgangen til
kalenderdatabasen i ver. 1.6 af PI ikke bliver helt perfekt idet
kalenderen i PI ikke vil kunne sammenkøres med iPhones kalender?!

http://www.pocketinformant.com/Forums/index.php?app=blog&module=display&
section=blog&blogid=1&showentry=233&_gocomments=1&st=20

--
Mvh Martin

Fra : Per Rønne

Dato : 28-07-10 03:43

> [...]

> kalenderdatabasen i ver. 1.6 af PI ikke bliver helt perfekt idet
> kalenderen i PI ikke vil kunne sammenkøres med iPhones kalender?!

PIs interne kalender indeholder flere oplysninger end iCals, eksempelvis
»Mødedeltagere« der nok findes til iCal på Mac, men ikke iCal på iPhone.

Men bruges iCal-kalenderen er det altså iCal-kalenderen der bruges, med
de mangler det giver. Man får stadig de ekstra ting med når det drejer
sig om visning af uger mv., men man kan altså ikke operere med ting
iCals database ikke understøtter.

Ellers må man holde sig til google sync til eksempelvis BusyCal på Mac.
Som jeg i øjeblikket gør; når 1.6 kommer dropper jeg den.

Derudover arbejder firmaet bag PI med en WiFi [Bonjour] sync til en
WebIS Desktop Sync, der syncer direkte til Sneleopardens udvidelige Sync
Services, og her tager man endda tasks med. De er snart helt færdige med
den tilsvarende sync til Outlook på Win, og så er det Mac'ens tur. Når
den så er færdig vil de gå i gang med en sync til Exchange Server.

Først når der bliver mulighed for det [iOS 5?] vil de forsøge at lave
noget lignende til MobileMe. I øvrigt er de så utilfredse med udbudet af
PIMer til Mac at de vil lave en særlig Informant for Mac-udgave; i
forvejen har de to Apple-udgaver: iPhone og iPad.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Per Rønne

Dato : 27-07-10 17:51

Martin Bredthauer <spam@talentmedia.dk> wrote:

> Hvorfor opgive sync over Goggle med PI når det virker

Firmaet bag PI opgiver ikke google sync, men vil køre det sammen med at
PI bruger iCals database.

> og i stedet kører via Mobile Me som koster penge og ikke er 100%
> kompatibelt?

Det er op til den enkelte bruger; jeg kører i forvejen med MobileMe.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 27-07-10 19:44

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Firmaet bag PI opgiver ikke google sync, men vil køre det sammen med at
> PI bruger iCals database.

Nej det er jeg klar over. Jeg mente hvorfor _du_ ville opgive det?

--
Mvh Martin

Fra : Per Rønne

Dato : 28-07-10 03:43

Martin Bredthauer <spam@talentmedia.dk> wrote:

> Nej det er jeg klar over. Jeg mente hvorfor _du_ ville opgive det?

Det vil gøre det lettere for mig, og i forvejen bruger jeg ikke de
ekstra faciliteter, i hvert fald ikke privat.

Læg i øvrigt mærke til at de gør opmærksom på, at man fremover kan køre
med to sæt »kalendere«. Ja, en kalender i Apple-sammenhæng er jo bare et
»emneområde« - men man kan altså synce sin arbejdskalender over google
og sin privatkalender gennem iCal til MM, men uden visse faciliteter.

PS. Det kan i øvrigt godt vise sig at iCal-løsningen vil køre hurtigere,
og taler vi om sync er det sikkert. Men det vil jo vise sig. Under alle
omstændigheder mangler der stadig et stykke tid til en fornuftig
task-sync er på plads, men det skulle komme med WDS til Mac, inklusive
sync til OmniFocus som jeg i dag bruger til tasks.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Ukendt

Dato : 26-07-10 18:41

On 2010-07-26 12:35:45 +0200, Per Rønne said:

> [...]
>
> Firmaet bag PI havde dog håbet på at de kunne synce direkte til MM, da
> iCal mangler felter for eks Attendees ...

Jeg mener, at med MobileMe og Calender i Beta versionen, så har de
implementeret CalDAV standarden bedre.
Reelt betyder det for mig, at iCal kommunikerer direkte med "skyen" så
de lokale kalendere jeg normalt havde er blevet slettet.
Der er ikke den store forskel i iCal, men på iPhonen er der nu mulighed
for at invitere gæster og se notifications (har ikke helt fundet ud af
hvordan det skal bruges).

Det fungerer derfor mere som hvis man bruge IMAP mht. ens mail (altså,
at masterdata ligger udenbys)

mvh. Joakim

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 24-07-10 23:08

> [...]

> VI er ved at købe en smartphone til kæresten og jeg vil derfor høre om
> nogen her har erfaring med at få en android telefon til at spille med en

Du kan nok synce det meste via almægtige Google™

> Hvad virker, hvad virker ikke og hvordan fungerer det med tethering og
> bredbånd via telefonen ??

ingen anelse ..

Fra : Lyrik

Dato : 25-07-10 02:30

On 24 Jul., 14:45, ja...@noname.invalid (jagge) wrote:
> [...]
> macbook ?
>
> Hvad virker, hvad virker ikke og hvordan fungerer det med tethering og

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Hvis din kæreste er en kvinde, så behøver du ikke gøre dig disse
spekulationer! Der er ikke en vanddråbe i helvedets chance for at
hun når frem til at forbinde sin telefon til computeren med en
ledning!
Min kone har en HTC Magic. Efter lang tid fik jeg lov at se den mens
hun sov. Bagefter kunne jeg fortælle hende at den havde
GPS...bop..bop...bop...

Hilsen
Jens

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 25-07-10 09:38

Lyrik <jenserikbech@gmail.com> wrote:

> [...]
> spekulationer! Der er ikke en vanddråbe i helvedets chance for at
> hun når frem til at forbinde sin telefon til computeren med en

dine oplevelser med det modsatte køn er åbenbart begrænsede ...

/thomas

Fra : jagge

Dato : 25-07-10 10:12

> [...]

> Min kone har en HTC Magic. Efter lang tid fik jeg lov at se den mens
> hun sov. Bagefter kunne jeg fortælle hende at den havde

He he det er bestemt meningen at hun skal bruge den som en smartphone
men det er jo op til hende :0)

Jeg skal foriøvrigt have checket et input program der hedder Swype, det
ser sateme smart ud. Det kan pga Apple diktaturet IKKE fås til Iphone så
jeg håber ikke det er så banebrydende som det ser ud til.........

Det er lavet af en af grundlæggerne til T9 ordbogen.

http://www.swypeinc.com/product.html

MVH

Jakob

Fra : Lyrik

Dato : 25-07-10 17:55

On 25 Jul., 10:38, tho...@elements.dk (Thomas von Hassel) wrote:

> dine oplevelser med det modsatte køn er åbenbart begrænsede ...
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Det-ka-vi-osse-androgynerne lader jeg dig om.

Jens

Fra : Niller

Dato : 25-07-10 05:22

> [...]
> macbook ?
>
> Hvad virker, hvad virker ikke og hvordan fungerer det med tethering og

Hej,

Har en desire selv og den sync`er fint med mac - du hiver bare den her
ned http://mac.eltima.com/sync-mac.html

Du kan fint bruge den som modem til en mac - du bruger det her program
fra http://www.junefabrics.com/android/index.php

Nils

Fra : jagge

Dato : 25-07-10 12:35

Niller <nilsba@gmail.com> wrote:

> http://mac.eltima.com/sync-mac.html

Jamen det er jo mega cool :0), takker

et spørgsmål til, kender du noget software der kan gøre telefonen til et
lille wifi accespoint så 2 macs kan hoppe på samtidig ??

Hygge

Jakob

Fra : Niller

Dato : 25-07-10 07:01

On 25 Jul., 13:35, ja...@noname.invalid (jagge) wrote:

> [...]
>
> et spørgsmål til, kender du noget software der kan gøre telefonen til et
> lille wifi accespoint så 2 macs kan hoppe på samtidig ??

Det skulle virke med den næste opdatering der kommer til android som
kaldes Frøya 2,2 - skulle komme inden jul...

Nils

Fra : jagge

Dato : 25-07-10 22:30

> Det skulle virke med den næste opdatering der kommer til android som
> kaldes Frøya 2,2 - skulle komme inden jul...

Ahh ok lyder spændende.

MVH

Jakob

Fra : Niller

Dato : 26-07-10 00:01

> [...]
>
> et spørgsmål til, kender du noget software der kan gøre telefonen til et
> lille wifi accespoint så 2 macs kan hoppe på samtidig ??

Jeg har før lavet mac`en om til en trådløs router før jeg fik trådløst
derhjemme. Så hvorfor skulle man ikke også kunne gøre det når man
bruger telefonen som modem - ved det ikke, men man kan jo prøve at
lege med det... )

Nils

Fra : jagge

Dato : 26-07-10 19:57

> [...]

> derhjemme. Så hvorfor skulle man ikke også kunne gøre det når man
> bruger telefonen som modem - ved det ikke, men man kan jo prøve at

Ja det er da rigtigt. Hvordan gjorde du via et specielt software ?

MVH

Jakob

Fra : Ukendt

Dato : 26-07-10 20:31

Hej,

> Ja det er da rigtigt. Hvordan gjorde du via et specielt software ?

Man slår bare internet sharing til i system preferences.

jens@mermaidconsulting.dk,
http://www.mermaidconsulting.com/

Fra : jagge

Dato : 26-07-10 20:59

Jens Kristian Søgaard <jens@mermaidconsulting.dk> wrote:

> Hej,

> Man slår bare internet sharing til i system preferences.

Ahh ok det vil jeg da prøve, var ikke klar over at det var så nemt :0)

MVH

Jakob

Fra : Niller

Dato : 27-07-10 01:38

> [...]
> macbook ?
>
> Hvad virker, hvad virker ikke og hvordan fungerer det med tethering og

Med hensyn til at sync til mac fra telefon - så er der et smart
program som du kan prøve kaldet Double Twist, det virker også med den
telefon du har nu ( måske ) og uden telefon - prøv at hive det ned,
det kan en del sjove ting..

http://www.doubletwist.com/dt/Home/Index.dt

Nils