Rensning af tastatur
Fra : Lyrik

Dato : 24-07-10 06:26

Jeg vovede at bruge Vinylrenseskum! Det skulle jeg ikke have gjort.
Selv om jeg tørrede af og brugte hårtørrer inden jeg satte det til,
var hver eneste knap død! Heldigvis havde jeg et ekstra
Bluetoothtastatur som bare lå brak. Det fungerede allerede da jeg
stillede det på bordet.

Konen bad også om at få renset sit tastatur! denne gang brugte jeg kun
ene og alene PRF 6-68 Kontaktrens.
Ingen problemer! Tastaturet blev som nyt igen! Alt virker! Ingen
problemer!

Efter dette forsøg vil jeg bandlyse alt andet end kontaktrens til
rengøring af tastaturer.

Hilsen
Jens

Fra : Jesper

Dato : 24-07-10 13:49

Lyrik <jenserikbech@gmail.com> wrote:

> [...]
> problemer!
>
> Efter dette forsøg vil jeg bandlyse alt andet end kontaktrens til

Vatpinde fugtet med dihydrogenmonoxid plejer nu også at virke
fortræffeligt!
--
Jesper
Chuck Norris doesn't wear a watch.

Fra : Morten Lind

Dato : 24-07-10 15:01

> [...]

> problemer!
>
> Efter dette forsøg vil jeg bandlyse alt andet end kontaktrens til

Øhh...hårtørrer...har vi ikke lige gang i en "miljødebat"? (he, he ).

M.

Fra : Lyrik

Dato : 25-07-10 02:20

On 24 Jul., 14:49, spambus...@users.toughguy.net (Jesper) wrote:

> Vatpinde fugtet med dihydrogenmonoxid plejer nu også at virke
> fortræffeligt!

> Jesper
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Det vil jeg på det bestemteste fraråde Jesper. Du snakker vel om
vand- H2O -og en vatpind med vand kan ved et uforsigtigt tryk afgive
en enkelt dråbe! En dråbe vand er nok til at ødelægge et Mac-tastatur.
Derimod kan du fuldstændig gennemvæde tastaturet med "Kontaktrens."

Hilsen
Jens

Fra : Morten Lind

Dato : 25-07-10 10:19

> [...]

> en enkelt dråbe! En dråbe vand er nok til at ødelægge et Mac-tastatur.
> Derimod kan du fuldstændig gennemvæde tastaturet med "Kontaktrens."

Jesper taler om giftigt opløsningsmiddel, ikke vand.

M.

Fra : Jesper

Dato : 25-07-10 12:26

> [...]

> en enkelt dråbe! En dråbe vand er nok til at ødelægge et Mac-tastatur.
> Derimod kan du fuldstændig gennemvæde tastaturet med "Kontaktrens."

Kære Jens!
Man anvender naturligvis kemisk rent Hydrogen Hydroxyd (H2O) OG så er
tastaturet naturligvis ikke sluttet til mens man renser det OG så tørrer
man naturligvis tastaturet bagefter så der ikke er én dråbe tilbage.

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 28-07-10 21:40

spambuster@users.toughguy.net (Jesper) writes:

> Vatpinde fugtet med dihydrogenmonoxid plejer nu også at virke
> fortræffeligt!

Man skal være forsigtig. Brugt forkert er det farligt!

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 28-07-10 21:42

Du kan læse mere om det på http://www.dhmo.de/

Fra : Henrik Münster

Dato : 29-07-10 17:34

Thorbjørn Ravn Andersen, 20100724 <nospam0002+20100724@gmail.com> wrote:

> Du kan læse mere om det på http://www.dhmo.de/

Er det en vittighed? Dihydrogenoxid er da bare vand, er det ikke?
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Lyrik

Dato : 29-07-10 01:05

On 25 Jul., 10:20, Lyrik <jenserikb...@gmail.com> wrote:

> [...]
> en enkelt dråbe! En dråbe vand er nok til at ødelægge et Mac-tastatur.
> Derimod kan du fuldstændig gennemvæde tastaturet med "Kontaktrens."
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Jeg nænnede ikke at smide det fugtskadede tastatur væk. Det var blevet
så flot med vinylrens at det stod som nyt. Problemet var at ikke en
eneste tast virkede. Jeg gennemsprøjtede det med kontaktrens, men det
hjalp selvfølgelig ikke et suk. Har man hørt om noget der hjalp
fugtskadede tastaturer?
Nuvel! jeg har haft det liggende ved siden af computeren nogle dage. I
dag satte jeg det forsøgsvis til igen. Tastaturet er som nyt! Alt
virker! Godt jeg ikke smed det ud!

Happy end!!

Jens

Fra : Per Falkjær

Dato : 29-07-10 19:24

Lyrik skrev:

> Nuvel! jeg har haft det liggende ved siden af computeren nogle dage. I
> dag satte jeg det forsøgsvis til igen. Tastaturet er som nyt! Alt
> [...]
-------
Ham der lever den fine podcast MacMost har fortalt, at han har kommet
det i opvaskemaskinen og efter tørring i en uge er det så godt som nyt.
mvh - Per

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 29-07-10 17:36

henrik@muenster.dk (Henrik Münster) writes:

> Er det en vittighed? Dihydrogenoxid er da bare vand, er det ikke?

Dihydrogenmonooxid er et fremragende opløsningsmiddel!

Fra : Henrik Münster

Dato : 29-07-10 22:04

Thorbjørn Ravn Andersen, 20100729 <nospam0002+20100729@gmail.com> wrote:

> Dihydrogenmonooxid er et fremragende opløsningsmiddel!

OK, så det er altså bare en vittighed
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Esben

Dato : 30-07-10 16:00

> OK, så det er altså bare en vittighed

Yep, men faktisk en der florerer på nettet. Prøv at søg på
Dihydrogenmonooxid i google og så tag den på Wikipedia.dk bagefter for
en god ordens skyld...

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad

Fra : Henrik Münster

Dato : 30-07-10 22:03

Esben <esha@nospamget2net.dk> wrote:

> Yep, men faktisk en der florerer på nettet. Prøv at søg på
> Dihydrogenmonooxid i google og så tag den på Wikipedia.dk bagefter for
> en god ordens skyld...

Der kan man bare se, hvor meget jeg er ude af trit med, hvad der sker på
nettet. Nu, hvor tiøren er faldet selv for mig, kan jeg godt se, det er
vældig sjovt. Det er jo alle tides aprilsnar, som Wikipedia nævner flere
eksempler på.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : N/A

Dato : 29-07-10 19:24

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 30-07-10 22:14

> [...]

> nettet. Nu, hvor tiøren er faldet selv for mig, kan jeg godt se, det er
> vældig sjovt. Det er jo alle tides aprilsnar, som Wikipedia nævner flere

Jojo, det er faktisk meget morsomt. Desværre nåede du vist at afsløre
det for Morten Lind - jeg havde ellers hentet popcorn til at han skulle
holde det helt store foredrag om hvor giftigt det var :)

Fra : Henrik Münster

Dato : 30-07-10 22:28

Thorbjørn Ravn Andersen, 20100730 <nospam0002+20100730@gmail.com> wrote:

> Jojo, det er faktisk meget morsomt. Desværre nåede du vist at afsløre
> det for Morten Lind - jeg havde ellers hentet popcorn til at han skulle
> holde det helt store foredrag om hvor giftigt det var :)

Nåeh OK. Jeg opfattede det egentlig som om, Morten Lind var klar over
det, men ville bilde andre ind, at det var et farligt opløsningsmiddel.
Det kan selvfølgelig godt være, han har slået det op på nettet og fundet
en af de sider, hvor det var omtalt som farligt.
--
Henrik Münster
Esbjerg