musik afspilning fra mobil til bil stereo
Fra : Nicolaj C

Dato : 23-07-10 09:00

Hej - jeg har prøvet forskelligt
fm-sender
kassette adapter
aux-indgang.
Lyden kommer over - men der kommer nogen meget generende lavfrekvente lyde
med over også. Ikke hele tiden - men periodisk. Nærmest som når en mobil går
i en højttaler - bare voldsommere.
Også som om det hænger sammen med sendemast skifte. Ved ren lyd afspilning
er det nogen lunde men ved internet radio er det helt håbløst.

Har prøvet forskellige Nokia mobiler - alle med samme resultat.

Nogen forslag ?

Jeg kan godt slå netværket fra - også er der ingen problemer. Men så kan jeg
jo ikke bruge mobilen...

Fra : cykelsmeden

Dato : 23-07-10 10:22

Den 23-07-2010 09:59, Nicolaj C skrev:
> [...]
>
> Nogen forslag ?
>
> Jeg kan godt slå netværket fra - også er der ingen problemer. Men så kan jeg
Det lyder imho MEGET ambitiøst at ville køre internetradio fra en
kørende mobil!
- her mangler teknikken vist lidt mere
udvikling/båndbredde/støjimmunitet?

finn

Fra : Hans Joergensen

Dato : 23-07-10 12:22

cykelsmeden wrote:
> Det lyder imho MEGET ambitiøst at ville køre internetradio fra en
> kørende mobil!
> - her mangler teknikken vist lidt mere
> udvikling/båndbredde/støjimmunitet?

Hvorfor det?

Jeg har da tit brugt youtube i en kørende bil f.eks.. :)

// Hans

Fra : cykelsmeden

Dato : 23-07-10 12:43

Den 23-07-2010 13:22, Hans Joergensen skrev:
> Hvorfor det?
>
> Jeg har da tit brugt youtube i en kørende bil f.eks..:)
ok, men der kan da ikke være meget lydkvalitet i det koncept??
- jeg er sikkert bare for kræsen, opvokset med mere eller mindre
"rigtig lyd"

finn

Fra : Søren Bøgh Nielsen

Dato : 23-07-10 12:49

> Jeg har da tit brugt youtube i en kørende bil f.eks.. :)

Ja, det fungerer faktisk ganske udmærket i en snæver vending :)

Søren

Fra : cykelsmeden

Dato : 23-07-10 12:57

Den 23-07-2010 13:49, Søren Bøgh Nielsen skrev:
> "Hans Joergensen"<haj@enterprise-server.dk> skrev i en meddelelse
> Ja, det fungerer faktisk ganske udmærket i en snæver vending:)
>
> Søren

ku' det tænkes at i bor et sted med bedre dækning end blokhusområdet?
- eller hvor NicolajC bor?

finn

Fra : Hans Joergensen

Dato : 23-07-10 15:31

cykelsmeden wrote:
> ok, men der kan da ikke være meget lydkvalitet i det koncept??
> - jeg er sikkert bare for kræsen, opvokset med mere eller mindre
> "rigtig lyd"

Nej det er der naturligvis ikke... Men det samme kan i øvrigt siges
om radioen i min gamle Yaris ;)

// Hans

Fra : cykelsmeden

Dato : 24-07-10 08:57

Den 23-07-2010 16:31, Hans Joergensen skrev:
> Nej det er der naturligvis ikke... Men det samme kan i øvrigt siges
> om radioen i min gamle Yaris;)
til gengæld lyder den formidabelt i min halvgamle Avensis:>)

finn