Lille problem med iTunes
Fra : Langgaard

Dato : 23-07-10 05:47

Hej
Når jeg henter podcarst i iTunes forløber alt fint i starten, men når
de er hentet og er i bibliotenet "Podcarsts", er de nedtonede med grå
skrift, og der er en "Hentknap", jeg henter så igen, men der sker det
samme , igen og igen.
Hvad er fidusen her?

MVH Langgaard

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 23-07-10 13:46

Langgaard wrote:
> [...]
> de er hentet og er i bibliotenet "Podcarsts", er de nedtonede med grå
> skrift, og der er en "Hentknap", jeg henter så igen, men der sker det

Hm, - går ud fra, du sidder på en Mac... Det er et rimeligt kendt
problem fra OS X 10.3.x og 10.4.x, men har kun set det få gange på
10.5.x... Afslut iTunes og prøv at slette disse tre filer fra
username/library/preferences

- com.apple.iTunes.eq.plist
- com.apple.iTunes.plist
- com.apple.iTunesHelper.plist

Så nulstiller du iTunes, men skal så igen indstille 'Indstillinger' til
dem, du havde før. Bemærk, at nulstilling af indstillingerne ikke
fjerner de podcasts, du abonnerer på.

Sidder du med en Windows XP, Vista eller Win7, skal du ind i systemets
indstillingsfiler og tilsvarende slette iTunes indstillingerne dérfra. -
Kan ikke huske den nøjagtige sti...

Det kan også skyldes, at der ikke er 'kontakt' til downloadsiderne -
sker tit ved DR, hvis de er igang med at opdatere indholdet, - og i så
fald bliver du nødt til at vente nogle timer.

mvh. Erik Richard

Fra : Langgaard

Dato : 23-07-10 08:39

On 23 Jul., 14:46, Erik Richard Sørensen <NOS...@NOSPAM.dk> wrote:

> [...]
>
> Sidder du med en Windows XP, Vista eller Win7, skal du ind i systemets
> indstillingsfiler og tilsvarende slette iTunes indstillingerne dérfra. -

Det hjalp desværre ikke.

MVH Langgaard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 23-07-10 15:52

Langgaard <langgaard@klarupnet.dk> wrote:

> Det hjalp desværre ikke.

nej, selvfølgelig ikke.

Er det alle podcasts eller kun fra et bestemt feed ..

/thomas

Fra : Langgaard

Dato : 23-07-10 09:35

On 23 Jul., 16:51, tho...@elements.dk (Thomas von Hassel) wrote:

> nej, selvfølgelig ikke.
>
> Er det alle podcasts eller kun fra et bestemt feed ..

Øhhh.... feed, hvad er det?

Det er de sidste i serien "Spise med Price" fra iTunes, jeg har ikke
prøvet at hente andet.

MVH Langgaard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 23-07-10 16:39

Langgaard <langgaard@klarupnet.dk> wrote:

> Øhhh.... feed, hvad er det?

Feed, Kanal, udsendeslsesrække ...

> Det er de sidste i serien "Spise med Price" fra iTunes, jeg har ikke
> prøvet at hente andet.

Det med 99% sikkerhed et problem "i den anden ende" ... vent en dag og
prøv igen.

/thomas

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 23-07-10 17:21

Langgaard <langgaard@klarupnet.dk> writes:

> [...]
> de er hentet og er i bibliotenet "Podcarsts", er de nedtonede med grå
> skrift, og der er en "Hentknap", jeg henter så igen, men der sker det

Det kan være at selve podcastbeskrivelsen som du har fortalt iTunes om,
indeholder henvisninger til nogen mp3-filer som ikke lige er
tilgængelige i øjeblikket?

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 24-07-10 15:16

Thorbjørn Ravn Andersen, 20100723 <nospam0002+20100723@gmail.com> wrote:

> Det kan være at selve podcastbeskrivelsen som du har fortalt iTunes om,
> indeholder henvisninger til nogen mp3-filer som ikke lige er
> tilgængelige i øjeblikket?

Et kendt problem hos DR, som det er imponerende de ikke har fået løst
endnu.

--
Mvh Martin

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 24-07-10 16:31

Martin Bredthauer wrote:

> Et kendt problem hos DR, som det er imponerende de ikke har fået løst
> endnu.

- Og det bliver næppe løst, før der kommer en mere fleksibel og seriøs
ledelse af hele websektionen hos DR. De er ganske enkelt komplet
uduelige og fuldstændig ligeglade med Mac brugerne - og ikke mindst
synshandicappede. - Det er lige før, at selv jeg med mit ret så ringe
kendskab til webdesign, ville kunne gøre det bedre...

Der er indgivet så mange klager over DR både af enkeltbrugere og af
Dansk Blindesamfund, at det halve kunne være nok og endda være rigeligt,
og vi får bare at vide, at det rager egentlig ikke os, og vi skal bare
blande os udenom deres dispositioner.

Vi er flere, der har kontaktet DRs såkaldte "Kundeservice", og så snart,
vi blot nævner, at vi enten er Mac bruger eller medlem af Dansk
Blindesamfund, bliver røret ganske enkelt knaldet på i ørerne på os. -
Skal jeg sige det lige ud, synes jeg, det er en direkte uforskammet
opførsel.!

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 24-07-10 17:42

> [...]
> synshandicappede. - Det er lige før, at selv jeg med mit ret så ringe
> kendskab til webdesign, ville kunne gøre det bedre...

ok ... hvad er der da galt med dr.dk ?

> [...]
> Blindesamfund, bliver røret ganske enkelt knaldet på i ørerne på os. -
> Skal jeg sige det lige ud, synes jeg, det er en direkte uforskammet

Det er den der med at feje for egen dør / stolen i dit eget øje osv. ...
kundeservice kan jo ikke gøre andet end at tage imod en besked og sende
den videre .. hvis du sviner dem til så er det da klart de lægger på ...

/thomas

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 24-07-10 20:13

Thomas von Hassel wrote:

> ok ... hvad er der da galt med dr.dk ?

Programmæssigt? - Så er der meget galt... Bl.a. at den samme udsendelse
på P1 genudsendes op til 4 gange inden for samme døgn og op til 6-7
gange yderligere i løbet af samme uge... - Det er da i orden, at der er
en vis mængde genudsendelser i en længere ferieperiode, men sandelig
ikke i det omfang, de gør det nu! - Jeg må sige, jeg er én af dem, der
glæder sig til, at P1 og P2 bliver lagt sammen, - så er der da en chance
for, at vi kan 'nøjes' med op til 2 genudsendelser af samme program...

Webmæssigt? - Så er det noget af det mest rodede, jeg nogensinde har
set! - De henviser bl.a. til ikke-eksisterende links og udsendelser, og
de overtræder konsekvent de retningslinier, de selv har underskrevet
igennem IBU - ved at lægge skjulte links under billeder uden samtidig at
have præcis samme link synligt. - Der findes ganske enkelt ingen
skærmlæsere eller TTS programmer hverken til Mac, Linux eller Windows,
der kan aftaste underliggende links!

Placerer fx. dramaudsendelser (krimi-hørespil og anden dramatik) på
politiske hjemmesider som fx. Orientering, og når man - hvis man -
endelig finder frem til en bestemt dramaserie, så eksisterer den ganske
enkelt ikke. Placerer almindelige orienterende udsendelser som fx. div.
dokumentarserier, hvor de ikke hører hjemme, - og så dukker der
pludselig en eller anden TV udsendelse om et eller andet inferiørt emne
op under omtale af ny litteratur og lydbøger, osv.osv.

Placerer ikke-eksisterende podcast downloads på forsiden af
dr.dk/podcast, og klikker man på linket, får man en besked om, at filen
xxx's XML håndtering ikke eksisterer - eller, at yyy's side ikke kan
vises, da den ikke findes i arkivet...

Prøv at køre en W3C validering på www.dr.dk, så vil du se mere rødt end
grønt, - så fyldt med fejl er den.

NB. Det skal så dog siges, at stort set alt, der ligger under 'Tro &
Eksistens' redaktionen - som fx. udsendelser om tro, religion, teologi,
filosofi osv., er i nogenlunde god orden, men de kører også som en
selvstændig redaktion, der selv står for det webmæssige. Det eneste, de
heller ikke rigtig kan styre, er, at de også lægger skjulte links under
billeder... - Men det skyldes måske, de har en 100% blind
redaktør/journalist, Ove Gibskov, i gruppen. - Jeg har kendt Ove siden
vores grønne ungdom, og jeg véd, han forsøger at gøre det, han kan, for
at gøre både radio og web brugervenligt over for blinde og svagtsynede,
men jeg véd også, han tit siger, det er 'som at slå i en dyne', og at
der intet sker, hvis den enkelte redaktion ikke selv tager affære.

> Det er den der med at feje for egen dør / stolen i dit eget øje osv. ...
> kundeservice kan jo ikke gøre andet end at tage imod en besked og sende
> den videre .. hvis du sviner dem til så er det da klart de lægger på ...

For det første vil vi som synshandicappede ganske enkelt ikke finde os i
at blive svinet til såsnart, vi blot nævner ordet 'Mac'. - Det er vi
flere, der er blevet, før vi overhovedet har nævnt noget om, hvorfor vi
ringer, - så det er altså ikke hverken mig eller andre, der 'sviner dr
til' - tværtimod!

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 24-07-10 23:08

> [...]
> glæder sig til, at P1 og P2 bliver lagt sammen, - så er der da en chance
> for, at vi kan 'nøjes' med op til 2 genudsendelser af samme program...

jeg mente mht. websitet ..

> [...]
> have præcis samme link synligt. - Der findes ganske enkelt ingen
> skærmlæsere eller TTS programmer hverken til Mac, Linux eller Windows,

hvad er et "skjult link" ? .. har du et eksempel ?

> Prøv at køre en W3C validering på www.dr.dk, så vil du se mere rødt end
> grønt, - så fyldt med fejl er den.

nu skal man tage W3C valideringen med et gran salt .. f.eks. vil W3C
fejle gevalidigt hvis man optimerer sitet til også at kunne vises
nogenlunde i f.eks. IE 6 og 7 ...

> [...]
> flere, der er blevet, før vi overhovedet har nævnt noget om, hvorfor vi
> ringer, - så det er altså ikke hverken mig eller andre, der 'sviner dr

jeg ved bare hvordan du reagerer her hvis der er nogen der siger dig
imod ... enda med saglige argumenter ...

/thomas

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 24-07-10 23:52

Thomas von Hassel wrote:

> jeg mente mht. websitet ..

> hvad er et "skjult link" ? .. har du et eksempel ?

Undskyld mig Thomas, men nu er du godt nok /for/ dum at høre på! -
'Skjult link', 'hidden link' eller 'underlaying link' giver da for
pokker sig selv - et link, der er lagt ind under et billede, og som
åbner en ny side, når man klikker på billedet. - Og det er fuldstændig
ligegyldigt, om det er et link med 'tooltips', der viser stien, eller
såkaldt 'passive link', der ikke viser nogen form for tooltip eller sti,
når man fører pilen hen over billedet. - Der er ganske enkelt *ingen*
skærmlæsere / TTS programmer til hverken Mac, Windows eller Linux/Unix,
der kan aftaste dem!

Og hvad angår links her, så kan du minsandten blot klikke dig ind på
www.dr.dk og trawle lidt rundt, så støder du på dem gang på gang!

> nu skal man tage W3C valideringen med et gran salt .. f.eks. vil W3C
> fejle gevalidigt hvis man optimerer sitet til også at kunne vises
> nogenlunde i f.eks. IE 6 og 7 ...

Det kommer minsandten da an på, hvordan siden er opbygget. DRs
hjemmesider er ikke lavet til IE6. - Jeg kender flere IE6 (Win2000, ME,
XPSP1/SP2) brugere, der ganske enkelt ikke kan bruge DRs sider. - Jeg
véd så til gengæld fra en af DRs teknikere, at de internt på en
styre-server faktisk stadig bruger IE5 og IE6, men det er et system, der
er uafhængigt af deres hjemmesider.

Og det undrer mig, du pludselig er blevet så kritisk over for W3C, når
stort set alle andre seriøse professionelle sørger for W3C validering på
de hjemmesider, de laver...

> jeg ved bare hvordan du reagerer her hvis der er nogen der siger dig
> imod ... enda med saglige argumenter ...

Hvad f..... kommer det sagen ved, når jeg udtrykkeligt skriver, /hvem/
det er, der har klaget? - Og mht. din udlægning af 'saglige argumenter',
så giver jeg ikke ret meget for det, når du konsekvent skriver mod det,
jeg kommer med, - og så er det uanset, om jeg skriver på egne eller
andres vegne!

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 25-07-10 00:06

> [...]
> der kan aftaste dem!
>
> Og hvad angår links her, så kan du minsandten blot klikke dig ind på

Hvis linket har korrekt "title" tag og billeder har en "alt" tag så
skulle det jo ikke være et problem ... men jeg kan da se at de ikke har
"title" med i deres link hvilket er en fejl...

> [...]
> véd så til gengæld fra en af DRs teknikere, at de internt på en
> styre-server faktisk stadig bruger IE5 og IE6, men det er et system, der

Det var også bare et eksempel ..

> Og det undrer mig, du pludselig er blevet så kritisk over for W3C, når
> stort set alle andre seriøse professionelle sørger for W3C validering på
> de hjemmesider, de laver...

verden er ikke så simpel ..

> [...]
> så giver jeg ikke ret meget for det, når du konsekvent skriver mod det,
> jeg kommer med, - og så er det uanset, om jeg skriver på egne eller

jeg skriver kun når du siget noget der er lodret forkert og jeg har
beviser/kilder til at bakke det op ...

Derudover indrømmer jeg gladeligt hvis jeg tager fejl i noget ...

/thomas

Fra : Langgaard

Dato : 23-07-10 11:16

On 23 Jul., 18:20, nospam0002+20100...@gmail.com (Thorbjørn Ravn
Andersen, 20100723) wrote:

> Det kan være at selve podcastbeskrivelsen som du har fortalt iTunes om,
> indeholder henvisninger til nogen mp3-filer som ikke lige er
> tilgængelige i øjeblikket?

Hej

Tak for de gode råd, jeg pøver igen i morgen.

MVH

Langgaard