Scannerprogram / software
Fra : kennethbang@cph-metr~

Dato : 23-07-10 09:48

Har lige købt en ny Canon MP980 da min gamle scanner ikke var understøttet
af WIN7 64bit.

Nu vil jeg så scanne nogle gamle fotos, men den software der følger med til
scanneren er ret begrænset i dens funktioner.

Som jeg husker det sidst jeg scannede en masse billeder, så lagde jeg en 3-4
billeder på pladen og trykkede scan. Herefter
registrerede softwaren selv at der var tale om 3-4 billeder og herefter blev
de overført til photoshop som 3-4 forskellige
billeder istedet for som nu som en stor fil som jeg så skal sidde og skære i
bagefter for at få hvert billede for sig.

Er der noget jeg har overset eller er der et program der kan bruges i stedet
for canon's eget.

Jeg ved dette er en hardwaregruppe men jeg kunne ikke lige finde en der
passede bedre.

Mvh.
Kenneth

Fra : JYH

Dato : 23-07-10 10:42

<kennethbang@cph-metronet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Nu vil jeg så scanne nogle gamle fotos, men den software der følger med
> til scanneren er ret begrænset i dens funktioner.

Har du installeret CanoScan Toolbox?

> Jeg ved dette er en hardwaregruppe men jeg kunne ikke lige finde en der
> passede bedre.

Fotogruppen: dk.fritid.foto kunne også være en mulighed.

Fra : kennethbang@cph-metr~

Dato : 23-07-10 19:29

Fandt ud af at MP navigator EX kan det jeg skal bruge. Man må bare rode lidt
rundt i de programmer
der kommer med før man begynder at brokke sig !

MVh.
Kenneth

Fra : Leo

Dato : 23-07-10 21:12

> Fandt ud af at MP navigator EX kan det jeg skal bruge. Man må bare rode
> lidt
> rundt i de programmer
> der kommer med før man begynder at brokke sig !

Har du brokket dig ?
Syns da det var et meget reelt spørgsmål, og rigtig fint du gad bruge tid på
at oplyse du rent faktisk havde fundet en løsning på dit problem, hvilket
jeg ofte syns folk mangler at gøre når nogen forsøger at hjælpe.

Hygge
Leo