DF's retorik er med til at legitimere fler~
Fra : .

Dato : 21-07-10 18:11

'Melder vi fra, skal det have mediernes bevågenhed, og de
ekstremistiske homoseksuelles fraktionsgrupper skal have nogle tærsk
(Jeg håber de ikke kan lide den slags!)'

Sådan skriver en pressemedarbejder for Dansk Folkeparti i en mail, der
ved en fejl er sendt til store dele af dansk presse som optakt til
årets Gay Pride i København.

Hvad mener du med, at homoseksuelles fraktionsgrupper skal have nogle
tæsk?

- Jeg mener ikke, at de skal have nogle tæsk. Og jeg ved godt, at I
sikkert vil bringe den og svine Dansk Folkeparti og mig til, og det er
I så i jeres gode ret til, fordi jeg er en kæmpeidiot, siger DF-
pressemedarbejder Helene MacCormac til ekstrabladet.dk.

Mailen skulle kun have været sendt til Dansk Folkepartis
folketingsmedlemmer Liselott Blixt og Pia Adelsteen.

Det voldsomme ordvalg er brugt i en spontan reaktion på en henvendelse
til Dansk Folkeparti fra, hvad Helene MacCormac kalder 'journalisten
med de løse håndled' Christoph Bastrup.

- Jeg skriver til jer, fordi Dansk Folkeparti har meddelt, at de
deltager i årets Pride march, hvilket er en dyb provokation, skriver
han til partiet.

'Pludselig bliver DF gjort til grimme personer'
I sin henvendelse til partiet skriver Christoph Bastrup, at han er
bekymret for Dansk Folkepartis deltagelse i den homoseksuelle parade,
fordi 'førende DF'ere har bl.a. udtalt, at 'homoseksuelle er mentalt
handicappede'; 'homoseksuelles seksualitet er et udtryk for en
epidemisk ideologi, som blot udspringer af deres egen livslede';
'homoseksuelle er unormale', 'homoseksuelle er handicappede' og ikke
at forglemme Pia Kjærsgaards perle: 'LBL er en meget militant
organisation'.

- DF's retorik er med til at legitimere flere hate crimes imod
homoseksuelle. DF bekæmper os på alle fronter. DF har aldrig gjort
skyggen af godt for os - tværtimod, slutter journalisten.

DF'erne Liselott Blixt og Pia Adelsteen er inviteret til paraden og
har sagt ja til at deltage.

- Men pludselig opstår der en masse ting og sager rundt omkring, og vi
bliver kontaktet af forskellige personer om det. Og DF bliver gjort
til nogle grimme personer lige pludselig. Og de (Liselott Blixt og Pia
Adelsteen, red.) har bare sagt ja til en invitation, siger Helene
MacCormac til ekstrabladet.dk.

Kilde: http://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/article1379868.ece#ixzz0uMhjsOE3

Fra : Dybbøl

Dato : 22-07-10 10:04

.. skrev:
> [...]
> til nogle grimme personer lige pludselig. Og de (Liselott Blixt og Pia
> Adelsteen, red.) har bare sagt ja til en invitation, siger Helene

Det må da være en fejlpost!!! Fuldstændigt off topic!

Fra : tkruse

Dato : 22-07-10 09:11

On 22 Jul., 11:03, Dybbøl <dybb...@hotmail.com> wrote:

> Det må da være en fejlpost!!! Fuldstændigt off topic!

dk.livssyn.kristendom

Fra : .

Dato : 22-07-10 15:21

> Det må da være en fejlpost!!! Fuldstændigt off topic!-

Ja. Det var en fejlpost. beklager -